En herää vauvan itkuun!

En herää vauvan itkuun, ainakaan heti, jos nukun viereisessä huoneessa (ovi auki). Mies kyllä herää. Nukun siis yleensä vauvanhuoneenlattialla ja silloin herään kun olen aivan vieressä tai vauva mulla kainalossa. Välillä tekisi mieli omaankin sänkyyn esim. kun vauva 6vko nukahtaa omaan sänkyyn jo aiemmin illlalla haluaisin mennä miehen viereen mutta ahdistaa ja hävettää kun en herää yöllä. Yhtenä yönä mies oli kuunnellut pitkään itkua ja miettinyt miksi en saa vauvaa rauhoittumaan tissille kun oli nousemassa katsomaan niin vasta tajusi että nukun hänen vieressään kun tukki.

Olen nuori, terve ja normaalipainoinen en käytä lääkkeitä tai alkoholia. Miksi ihmeessä en herää? Tunnen oloni jotenkin huonoksi ja kyvyttömäksi äidiksi kun en herää vauvan itkuun :( Onko kellään muulla samaa?
 
Juurikin siksi kun mies heräisi sitten jokaiseen vauvan ähinään. Normaalisti arkena nukun toisessa huoneessa vauvan kanssa ja kun vauva on aivan vieressä ehdin usein herätä ja hyssytellä vauvan ennen kun mies edes herää turhaan (lähtee aikaisin aamulla töihin). Mutta toisinaan esim. viikonloppuna haluaisin mennä ainakin alkuyöksi miehen kainaloon viereiseen huoneeseen mutta silloin en herää itkuun. Eikö se ole jotenkin outoa? Eikö äidin kuuluisi herkistyä ja herätä kaikkiin vauvan ääniin?
 
Itkuhälytin saattaisi olla hyvä keino. Tai jos toisit vauvan teidän makkariin ja mies nukkuisi osittain toisessa huoneessa? kaikki tosin eivät tähän suostu..

Meillä toimii noin, että mies välillä on mun vieressä ja sitten kun haluaa nukkua hyvin, niin vaihtaa huonetta. Minulle on tärkeää, että minä ja vauva saadaan olla samassa huoneessa ja voin hoitaa vauvaa läheltä.
 
Ensinnäkin suosittelisin vauvan siirtämistä teidän huoneeseen. Peni vauva tarvitsee läheisyyttä ja varmasti kuulet vauvan itkun kun lähellä nukkuu :)
Miehelle korvatulpat (ne sulkee pois nämä ylim. ähinät, mutta itku kuuluu läpi) jos vaan osaa nukkua ne korvilla.
Tsemppiä! :)
 

Yhteistyössä