En jaksa enää kysymyksiä joita raskaana olevalta kysytään jatkuvasti...

  • Viestiketjun aloittaja Paksuna
  • Ensimmäinen viesti
mua ärsytti se ku meille alettii ehotteleen neloselle nimiä, sanoin et perkele yksikään nimi ei tuu suvusta ja piste!! no sit oli et miksei ku se on tapana

ennestää mul kaks poikaa ja tyttö, ja nelosta ootelles sit jotkut tutut et tulis ny se toinen tyttö.. mä ärähdin et ei perhana yhtää pirpanaa enää meidän perheeseen(tyttö on kipakka mutta tosi kiva persoona". olivat hiljaa
 
"vieras"
Joo, olet oikeassa, että raskaana oleva nainen on vaikea kohdattava. Ikinä ei tiedä mitä sieltä sinkoaa takaisin ja jokainen tietää, että hormonit jyllää ja tunne-elämä ihan sekaisin. Sen takia en reagoi kenenkään raskauteen ja puhun vasta sitten, jos nainen haluaa siitä ryhtyä julistamaan tai kerjää huomiota. Kysymykseni ovat: miten olet jaksanut? saatko nukuttua kunnolla? Jos näen, että naisella on huumorintajua saatan kiusata ja taputtaa sormenpäilläni vatsaa kuitaten samalla "eiks ookin ärsyttävää?"

Jos nainen intoutuu puhumaan myös itse lapsesta ja ikään kuin osoittaa jo äidillisiä tuntemuksia katson ystävällisesti ultrakuvat tai kuuntelen kärsivällisesti lapsen vuoksi johtuvia hankintoja, muutoksia sisustuksessa yms. Sitten kyllästyn, jos ryhdytään paahtamaan nimistä ja kummeista, ihan oikeasti.

Oletan, että vauvasta vilpittömästi iloitsevat siinä ympärillä eivät osaa osoittaa raukkautaan muuten. Harmi, ettei kysyntä ja tarjonta kohtaa toisiaan. Mutta miten mukavaa, että lapsesi on niinkin tervetullut yhteisöösi.
 
feikki-raskas
Mä voin lohduttaa, vielä ärsyttävämpää kuin noi kysymykset, on kun kysytään jatkuvasti "oletko raskaana" vaikka et ole. Mä aloitin työt muutama kuukausi sitten mammaloman jälkeen, ja maha on turvonnut kun oon kiireessä sortunut liian useni mäkkäriin tms. nopeaan lounaaseen. Valehtelematta ainakin 6 ihmistä on kuukauden aikana kysynyt multa aiheetta olenko raskaana. Tarttis varmaan tehdä jotain. :D
 
iu
Nyt ihan vilpittömästi kiinnostais tietää, MISTÄ raskaana olevan kanssa voi turvallisesti jutella? Kaikkinainen aiheeseen kajoaminen tuntuu joitakuita ärsyttävän, mutta sitten taas menee herne nenään, jos raskautta ei mitenkään noteerata. (Omista raskausajoista on jo niin pitkä aika, etten yhtään muista, ärsyttikö jokin tuollainen vai ei...)
 
Ei mua jaksa harmittaa muiden kyselyt, vaikka huvittaankin kun miehen serkku kysyy joka kerta nähdessään koska on laskettuaika.
Suurin osa on kuitenkin sellaisia peruskohteliaisuus kysymyksiä joita nyt vaan kysytään raskaana olevilta. vähän kuin Pekka Poudalta säätä. Enkä siitäkään jaksa ottaa nokkiini jos ja kun kysyjät eivät muista aiemmin kerrottuja vastauksia.
Mutta ei kai ihme ettei pahemmin kyselyt nypi kun olen jo puoli välissä raskautta enkä ole kertonut siitä kun muutamalla ihmiselle. Vaikeahan se on kysellä kun ei tiedä mistä kysyä.
 

Yhteistyössä