En jaksa ENÄÄÄ!!

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Oon niin täynnä tätä lapsiperheen arkea. Yhtä siivoamista. Koko ajan sais jotain tehdä jos meinaa et paikat pysyis ees jotenki kunnossa. Nyt on vaan semmonen tilanne, että jos joku tulis ni en kyllä varmaankaan edes päästäis sisälle, vaikka olis tullu kuinka kaukaa yllätysvierailulle. Olen muutenkin niin väsyny. Ylivoimaisen väsynyt, kun olen raskaana alussa. Miten tän väsymyksen yli pääsis, että jaksais tehdä kotitöitä niinkuin aikaisemmin. Pyykkiäkään en ole moneen päivään jaksanut pyörittää.
 
Tuskin missään perheessä kotihommat koskaan on valmiina...tai siis aina tulee uutta ja uutta.
Mä työnsin imurilla pojan lelut sen sängyn alle kun ei niitä kerännyt ja siivosin muuten huoneen pinnat :)
Lopetin myös miettimästä onko vaatteet yms mytyssä kaapissa ja ostin moppiin öljyliinoja lattian pikapyyhintään, vessasta ja kph:sta otin matot pois, pyykkikorit saa olla täynnä, valmisruokaa saa ostaa, ikkunoissa on aina sormenjälkiä jne.
Lapsiperheen koti meillä usein tämmöinen.
Toki moni on tarkka ja tiptop, mutta jaksaminen ja hyvä mieli menee mulla tuon muun edelle.
Tsemppiä ap!
 
Ken guru
Kyllä sitä lapsiperheessä saa koko ajan siivota jos halua että paikat on koko jan kunnossa. Puhumattakaan siitä kun on elukoitakin.

Mutta itse en pysty kovin sotkuisessa asumaan, joten meillä kaikki siivoaa jälkensä ja esim pedit pedataan aina aamuisin. Tavaroille on omat paikkansa ja tiskit hoidetaan koneeseen heti. Tuo auttaa jo siihen että on yleis siistiä. Toki lapset leikkii pieninä kämppää sotkuiseksi, mutta sen leikin jälkeen taas korjataan.
 
voi ei..
Miksi niitä lapsia ihan oikeasti pitää tehdä niin paljon ettei jaksa???? Tai rahat ei riitä jne jne..voi kökkö teitä!!!! Eivätkö ihmiset osaa ajatella tätä hetkeä pidemmälle.
 
"vieras"
Niin monen pitäisi oppia että siivoaminen ei tee kenestäkään parempaa ihmistä. eikä paranna sitä elämänlaatua. Peruskuntoinen koti ilman stressaamista on parempi kuin ainaansa itkevä äiti
 
Miksi niitä lapsia ihan oikeasti pitää tehdä niin paljon ettei jaksa???? Tai rahat ei riitä jne jne..voi kökkö teitä!!!! Eivätkö ihmiset osaa ajatella tätä hetkeä pidemmälle.
Voi kökkö sinua. Ja iso hali myös sinun ärsytykselle. Oletko itse aina niin virkku ja pirtee joka hetki että sinulla on vara tulla sanomaan näin.
voin sanoa että minulla on iso perhe ja pahin raskaus oli ensimmäinen jos olisin siihen uskonu että kaikki seuraavatki on yhtä samallaisia niin meidän lapsiluku olis jääny yhteen.
Ja tiedätkö että jokainen vanhempi (olis se isä tai äiti) saa olla väsynytkin ja uupua.
 
Mä päätin lähtä töihin päiväksi niin en näe sitä sekamelskaa et mikä meillä vallitsee :D tai ajoittaista kaaosta :D
Mä siivoan ku jaksan ja kerkeen. Ja lasten ON osallistuttava siihen hommaan. Ja myös miehen. Saatetaan koko perheen voimin viikata pyykkejä iltasella ja sen päälle sit pelataan muutama peli afrikan tähteä.

Mä ymmärrän tuon alkuraskauden väsymyksen. Olen sen kokenu niin monta kertaa. Ei se auta ku vaan nukkua ja olla välittämättä sotkuista. Kerrot miehelle miten asiat on ja pyydä häntäkin siivoamaan.
 
"vieras"
Jos väsyy tai turhautuu joskus kotitöihin niin ei saisi hankkia lapsia?

:D
No eipä nyt noinkaan, mutta jos itkee täällä että on täynnä lapsiperheen arkea, niin en vaan ymmärrä että miksi niitä lapsia pitää silloin vielä tehdä lisää? Silloin sitä arkea on taas tiedossa vähän pidemmäksi aikaa, ja jos nyt jo väsyttää niin siihen vielä vauvanhoito päälle... No, ap:n valinta, mutta minun silmissä tuossa on kyllä selvä ristiriita. Jos minä olisin vaikka ostanut kaupasta paskaa makkaraa, niin olis se vähän outoa tulla tänne valittamaan että miten paskaa se makkara onkaan ja silti ostaa sitä uudelleen.
 
[QUOTE="vieras";27782423]No eipä nyt noinkaan, mutta jos itkee täällä että on täynnä lapsiperheen arkea, niin en vaan ymmärrä että miksi niitä lapsia pitää silloin vielä tehdä lisää? Silloin sitä arkea on taas tiedossa vähän pidemmäksi aikaa, ja jos nyt jo väsyttää niin siihen vielä vauvanhoito päälle... No, ap:n valinta, mutta minun silmissä tuossa on kyllä selvä ristiriita. Jos minä olisin vaikka ostanut kaupasta paskaa makkaraa, niin olis se vähän outoa tulla tänne valittamaan että miten paskaa se makkara onkaan ja silti ostaa sitä uudelleen.[/QUOTE]

Minulla oli aikoinani aika rankkaa kolmannessa raskaudessani.
Jos olisin antanut sen pelottaa , olisin turhasta pelosta luopunut unelmastani ja visiostani siitä, millainen on hyvä elämä jota haluan elämäni loppuun asti elää. Onneksi en ajatellut niin.
Surullinen ajatuskin.

:)
 
Alkuraskauden väsymys onneksi helpottaa. Vaikka tuskin se nyt kovin lohduttaa.... Sekainen koti ärsyttää minuakin kovasti, ja varsinkin sanonta, " ei se sotku mihinkään katoa, myöhemminkin ehtii...." Kunpa katoaisikin....

Mutta siivoaa sen mitä jaksaa, koittaa ummistaa silmänsä, valjastaa muut perheenjäsenet avuksi.... Itse en oikein "osaa ajatella, jos on sotkua ympärillä" mutta olen hiukan oppinut sulkemaan silmiäni siltä. Ehkä se onkin ihan hyvä taito arjessa selviämiseen :xmas:

Tsemppiä ja hyvää Uutta Vuotta sinulle!
 
"eee"
Mä en tajua miten joku ylipäätään pyörittää pyykkiä päivittäin, jollei ole joku suurperhe. Pyykkipäivä kerran viikossa viikonloppuna ja silloin hoidetaan viikon pyykit alta pois. Vai onko ap näitä neuroottisia, jotka vaihtaa käsipyyhkeet kerran päivässä tms?
 

Yhteistyössä