En jaksa olla raskaana

  • Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mun asenne? Kommentteihin että mitäs teit lapsen ja olisiko kannattanut miettiä ja voi voi? Mulla on asennevika?

Ja vauva-aika voi olla rankkaa, mutta se on sitä eri tavalla. Se on luultavasti helpompaa kuin aika nyt.
Siitä tulee rankkaa jos vaan rypee niissä hankaluuksissa ja väsymyksessä mitä eteen tulee. Vähän tsemppiä mukaan ja yritä oikeasti itsekin löytää ratkaisuja hankaliin tilanteisiin. Valittamalla harvoin asiat paranee. Ja vaikka uskonkin että sulla on nyt rankkaa niin tuskin toisten haukkuminen helpottaa oloasi.
 
alkuper.
Kiva. Mä olen tänäänkin koko aamupäivän ollut ihmisten ilmoilla ja seurassa, ja hymyillyt vain ja ollut mukava ja kun joku on kysynyt miten raskaus menee niin olen vastannut että hyvin menee.

Luulisi että täältä olisi jotain empatiaa mutta ei, jos ekoja viestejä tähänkin ketjuun katsoo.

Ja kun yhden virheen teen niin se on moro, minä olen paska ihminen.
 
.......
Samat sanat niille jotka eivät lasta saa ja aina tulevat pilaamaan tällaisen ketjun. Voi voi, aina ei saa mitä haluaa.

Joo sori, mulla ON PAHA OLLA, mutta mitään sympatiaa ei saa ellei sellaiselta, joka todella tietää mistä puhun. Mutta auta armias kun joku ei saa lasta niin voi voi, silitellään sellaisten päätä.

Samalla mitalla takaisin, laitetaan nyt sitten hermokipujen piikkiin.
Kyllä sitä sympatiaa saa, jos on sellainen ihminen, jolle sitä viitsii antaa. Mutta eipä sitä tuollaiseen halua tuhlata. Ja tämä, jota haukuit mahoksi, niin eikös hänkin tsempannut "Sulla kuitenkin on se kaikkeista ihanin palkinto edessä <3"... niin mitä tekee tämä, haukut vaan saa takaisin. Pitäisi ilmeisesti levittää punaista mattoa eteen ja kääriä pumpuliin, ettei vain oisi paha mieli.

Että koitapa nyt vaan selvitä noiden kamalien(?) ongelmiesi kanssa.
 
"jepjep"
[QUOTE="hei";23048885]Kuten kirjoitin aiemmassa kommentissani, niin multa sympatiat ap:lle. Kun kivut ovat kovat ja jatkuu todella pitkään, niin kaikkein söpöimmästäkin ihmisestä voi tulla täysin kaheli ja jopa kommenteissa mainittu lapsellinen. Kivut kun seuraa 24/7 kovina teit mitä hyvänsä, niin silloin alkaa todellisuuden tajukin jo monilla häipymään. Silloin tekee mieli vain itkeä ja huutaa kaikille.[/QUOTE]

Totta ja se on ihan ymmärrettävää, mutta on silti hyvä että joku mainitsee tästä ja palauttaa sille kivusta kärsijälle sen kadonneen todellisuuden tajun,sekä yrittää saada tätä miettimään realistisesti keinoja kivun lievitykseen.
Se itkeminen,huutaminen ja muille ihmisille räyhääminen kun ei varsinaisesti ainakaan pitkällä aikavälillä auta siihen kipuun ja lisäksi voi menettää kivun seurauksena melko monta ihmissuhdetta..

T. itsekin kovista kivuista kärsinyt ja niistä paljon mm. avokille,sairaalan henkilökunnalle,lanssimiehille,omille vanhemmille ja ystäville räyhännyt
 
hmph
No kuule ihan sama mulle. Kärsi sinä omista ongelmistasi ja minä omistani, me ei kuuluta edes samalle planeetalle, saati sitten sinä tähän ketjuun.

Anteeksi vain, mutta kaipaan empatiaa ja samassa tilanteessa olevien apua, en sinun kommenttejasi v*tun maho.
Ohhoh! Ehkä ne hormoonit on sekoittanut sua muutenkin, kun noin ilkeilet?!? o_O
Tämä kommentti vei kyllä itseltäni kaikki empaattiset ajatukset mennessään.
 
"hei"
Ehdotan, että ap jättää kaksplussan sikseen. Ihan vain sen takia ettei sulle tulisi yhtään huonompi olla mitä jo nyt on. Ilmeisesti osa vastaajista ei ole kokenut viikkoja ja kuukausia kestävää sietämätöntä kipua. Sen kun on kerran kokenut, niin tietää miksi joku kivuissaan sanoo jotain toista mahoksi.
Tsemppiä ap raskauteen. Oma kokemukseni oli, että synnytyskivut ei tuntuneet niin pahoilta mitä esikoisen kohdalla, kun oli jo valmiiksi niitä kipuja monta kuukautta kokenut :)
 
pilkkupilkku
itsekin kolmatta odotan ja jos voisin niin hyppäisin mielelläni tän raskauden yli.. kai tästä toiset pystyy nauttimaankin, mutta minä en niin kovasti. Ei se silti sitä tarkoita että en haluaisi tätä raskautta, sen ihanan nyytin takia haluan tämänkin 9kk kärsiä.
 
"huhhuh"
[QUOTE="hei";23049010]Ehdotan, että ap jättää kaksplussan sikseen. Ihan vain sen takia ettei sulle tulisi yhtään huonompi olla mitä jo nyt on. Ilmeisesti osa vastaajista ei ole kokenut viikkoja ja kuukausia kestävää sietämätöntä kipua. Sen kun on kerran kokenut, niin tietää miksi joku kivuissaan sanoo jotain toista mahoksi.
Tsemppiä ap raskauteen. Oma kokemukseni oli, että synnytyskivut ei tuntuneet niin pahoilta mitä esikoisen kohdalla, kun oli jo valmiiksi niitä kipuja monta kuukautta kokenut :)[/QUOTE]

Sen TIETÄÄ ja ymmärtää ehkä miksi toinen sanoo niin, mutta se ei tee siitä yhtään hyväksyttävämpää vaikka olisi kuinka helvetinmoiset kivut.
 
Samat sanat niille jotka eivät lasta saa ja aina tulevat pilaamaan tällaisen ketjun. Voi voi, aina ei saa mitä haluaa.

Joo sori, mulla ON PAHA OLLA, mutta mitään sympatiaa ei saa ellei sellaiselta, joka todella tietää mistä puhun. Mutta auta armias kun joku ei saa lasta niin voi voi, silitellään sellaisten päätä.

Samalla mitalla takaisin, laitetaan nyt sitten hermokipujen piikkiin.
No mäkään en tykkää siitä että lapsettomuudesta kärsivät tulee vähättelemään raskaana olevien ongelmia tyyliin "sulla ei oo mitään oikeutta valittaa,sä sentään saat lapsen" MUTTA toi kommentti mihin sä vastasit ei kyllä ollut sellanen.Ihan uskomattoman törkeesti vastasit.
Eipä mullakaan sulle oo mitään muuta sanottavaa "v*tun valittaja".
 
vaivainen rv 26
Hei sulle aloittaja! On meitä muitakin vaivaisia ja raskaana olevia. Ole kuitenkin onnellinen, että saat ilmeisesti olla kotona, tehdän periaatteessa normaaleja asioita jne. Kaikilla ei ole noinkaan "hyvin" asiat raskausaikana. Terveisiä siis täältä sairaalan pedistä, pakkolepohoidosta, lapsivettä tihkuvalta ja etisestä istukasta ja ennenaikaisista supistuksista kärsivältä odottajalta, jolla myös tän mun ongelman lisäksi selkä- ja jalkavaivat...
 
Eimenenoin
[QUOTE="hei";23049010]Ehdotan, että ap jättää kaksplussan sikseen. Ihan vain sen takia ettei sulle tulisi yhtään huonompi olla mitä jo nyt on. Ilmeisesti osa vastaajista ei ole kokenut viikkoja ja kuukausia kestävää sietämätöntä kipua. Sen kun on kerran kokenut, niin tietää miksi joku kivuissaan sanoo jotain toista mahoksi.
Tsemppiä ap raskauteen. Oma kokemukseni oli, että synnytyskivut ei tuntuneet niin pahoilta mitä esikoisen kohdalla, kun oli jo valmiiksi niitä kipuja monta kuukautta kokenut :)[/QUOTE]

Voin sanoa, että päinvastoin. Kolmatta kuukautta sairaslomalla olen ja vielä reilut kaksi kuukautta laskettuun aikaan, ja voin takuuvarmasti sanoa, että tiedän mitä kipu on kun en aamuisin usein pääse sängystä ylös.
Mutta sen sijaan että haukkuisin muita ja levittäisin pahaa oloani, niin mielestäni ymmärrän paremmin toisia, jotka ovat kipua kokeneet, oli se kipu sitten fyysistä tai henkistä.
 
[QUOTE="hei";23049010]Ehdotan, että ap jättää kaksplussan sikseen. Ihan vain sen takia ettei sulle tulisi yhtään huonompi olla mitä jo nyt on. Ilmeisesti osa vastaajista ei ole kokenut viikkoja ja kuukausia kestävää sietämätöntä kipua. Sen kun on kerran kokenut, niin tietää miksi joku kivuissaan sanoo jotain toista mahoksi. Tsemppiä ap raskauteen. Oma kokemukseni oli, että synnytyskivut ei tuntuneet niin pahoilta mitä esikoisen kohdalla, kun oli jo valmiiksi niitä kipuja monta kuukautta kokenut :)[/QUOTE]

Sori mut mun on oikeesti todettava tähän, että mikään määrä kipua tai muuta tukaluutta ei oikeuta kohtelemaan kanssaihmisiään kuin paskaa. Oon molemmissa edellisissä raskauksissa kärsiny reilun kuukauden kestäneistä ennenaikasista supisteluista ja maannut sairaalassa ison osan odotusta. Siitäkään huolimatta ei oo tullu mieleenkään hyökätä edes verbaalisesti toisten kimppuun. Se ei sitä omaa oloa paranna, joten miks ihmeessä sellaseen pitää lähtee?
 
"hei"
Eihän se oikeuta ei. MUTTA on otettava huomioon, että kun ne hurjan kovat kivut jatkuu kuukaudestakin toiseen helpottamatta, niin se todellisuuden taju todellakin saattaa hämärtyä niinkin paljon ettei ihminen tiedä mitä suustansa päästää. Silloin voi olla kuin toinen ihminen, joka ei pätkääkään kontrolloi omaa itseään, kun se kipu vie mennessään.
 
[QUOTE="hei";23049099]Eihän se oikeuta ei. MUTTA on otettava huomioon, että kun ne hurjan kovat kivut jatkuu kuukaudestakin toiseen helpottamatta, niin se todellisuuden taju todellakin saattaa hämärtyä niinkin paljon ettei ihminen tiedä mitä suustansa päästää. Silloin voi olla kuin toinen ihminen, joka ei pätkääkään kontrolloi omaa itseään, kun se kipu vie mennessään.[/QUOTE]

Eli kovista kivuista kärsivä voi syyntakeettomana vaikka riehua pitkin kaupunkia tehden mitä lystää, ja lopulta vedota siihen että sattui niin saatanasti? :saint: "mutku mun todellisuudentaju katos"
 
:P
[QUOTE="hei";23049099]Eihän se oikeuta ei. MUTTA on otettava huomioon, että kun ne hurjan kovat kivut jatkuu kuukaudestakin toiseen helpottamatta, niin se todellisuuden taju todellakin saattaa hämärtyä niinkin paljon ettei ihminen tiedä mitä suustansa päästää. Silloin voi olla kuin toinen ihminen, joka ei pätkääkään kontrolloi omaa itseään, kun se kipu vie mennessään.[/QUOTE]

Totta, mutta sitten voi korjata virheensä, myöntää että sanoi pahasti, mutta ap on ilmeisesti sitä mieltä, että lapsettomat nyt vaan ovat huonompia kuin hän, eri planeetalta... huoh!
 
Kiva. Mä olen tänäänkin koko aamupäivän ollut ihmisten ilmoilla ja seurassa, ja hymyillyt vain ja ollut mukava ja kun joku on kysynyt miten raskaus menee niin olen vastannut että hyvin menee.

Luulisi että täältä olisi jotain empatiaa mutta ei, jos ekoja viestejä tähänkin ketjuun katsoo.

Ja kun yhden virheen teen niin se on moro, minä olen paska ihminen.
Joo no mutta noita "mitäs teit lapsen" kommentteja tulee aina eikä niistä kannata välittää.Eikä pidä myöskään lähteä ite samalle linjalle.Ja okei,ehkä sä ymmärsit vaan väärin sen yhen kommentin.
Mutta sulla on muutenkin vähän tyly tapa kommentoida muille.Ja sitten vielä mussutan tosta tähän ketjuun saa vastailla ainoastaan ne keneltä saan sympatiaa..Niin noh tää on keskustelupalsta ja kaikki halukkaat saa kommentoida.Ja mun mielestä sellaset kommentit missä neuvotaan käyttämään tukivyötä tms. on kuitenkin ihan asiallisia.

Mutta tässä nyt mun asiallinen kommenttini sulle;
Mene lääkäriin,ei mihinkään neuvolaan vaan lääkäriin.Kun jos ne sun kivut on alkanut jo ennen raskautta niin tuskin ne sitten siitä johtuu vaan jostain muusta.
 
Mä olen tämän toisen raskauden aikana potenut ihan kauheita iskias (vai miten se nyt kirjoitetaan)-vaivoja. Vasen jalka lähtee alta ja pitää muutaman kerran miettiä uskaltaako astua. Viime viikolla onnistuin kipeyttää alavatsalihakset leikkiessäni esikoisen kanssa eli olin erittäin kipeä. Liikkeet vaan pitää tehdä harkitusti, niin kyllä sitä hammasta purren päivästä selviää. Ja rv tällä hetkellä 22+ eli odotettavissa vielä pitkän tovin tätä samaa...

..hoitokeinoja, mitkä olen huomannut helpottavan, on 2 x 500 panadolia korkeintaan 3 kertaa päivässä (näin mua neuvolassa opastettiin) ja lämmintä haudetta alaselkään (esim. jyvätyyny tai vastaava).

Ja mitä vaatetukseen tulee, lähden löysissä kotivaatteissa ihmisten ilmoille, jos sopivampaa ei löydy. Ei tällä hetkellä jaksa kiinnostaa mitä muut pukeutumisestani ajattelee, kunhan on lämmin ja mukava olo itsellä...

...mutta pakko sanoa, että hieman voisi kivuiltaan ajatella muidenkin ahdinkoa. Vaikka kuinka koskee, ei tarvitse olla törkeä muita(kaan) kohtaan...
 
kokemus
Ap, olet kiittämätön ihminen. Totuus on vain se, että ihmiset jotka kärsivät lapsettomuudesta ja sitten onnistuvat eli saavat sen lapsen ja tulevat raskaaksi, osaavat arvostaa lapsiaan ja raskauttaan enemmän, kuin tuonlaiset kuin sinä ap.
Minä kärsin 4 vuotta lapsettomuuden takia, kun vihdoin tulin raskaaksi, raskaus oli vaikea. Hirveät pahoinvoinnit ja kivut esim. välilevyn pullistuma ja raskausmyrkytys! Silti en koskaan toivonut, etten olisi raskaana, sillä olin niin kiitollinen raskaudesta ja olen nyt kiitollinen lapsestani! Valitat todellakin turhia!
 
että näin
Ymmärrän ap:ta. Minulla kolmas raskaus oli yhtä helvettiä.Kaksi aiempaa olivat vaivattomia ja ei tarvinnut kärvistellä.
Liitoskivut alkoivat rv 10, käveleminen oli yhtä helvettiä,pieneninkin liikkuminenkin sattui. Sitten tuli rv 20 jälkeen lisäksi selkäkivut ja issias.
Maha oli todella suuri ja sekin hankaloitti liikkumista. Eipä siinä paljoa enää jaksanut muiden murheita kuunnella. Loppuvaiheessa tuli peräpukamat ja istuminenkin hankaloitui,oli kiva yrittää löytää hyvä istumasento jossa ei koskenut alapäähän.

Mielestäni tähän ketjuun vinkumaan tulleet lapsettomat voisivat mennä itseensä. Turha aukoapäätään ja jaella neuvojaan: raskaus ei ole sairaus ym juttuja. Hehän eivät sitä voi todellakaan voi tietää kun eivät itse ole ikinä olleet raskaana. Oikeasti on turha luulla että raskausaika on jotain hienoa ilman vaivoja jne.. todellisuus voi todellakin olla toinen.
 
Juu en mäkään enää jaksa. Olen oksentanut koko raskausajan, kärsin selkäkivuista, en saa nukuttua öisin ja peräpukamatkin tuli vielä kaiken päälle. Viikkoja 37+
Meinaan silti vielä kestää hetken vaikka tässä ei mitään herkkua ole ollu missään vaiheessa.
Asennetta vaan!!
 

Yhteistyössä