en jaksa tätä enään

  • Viestiketjun aloittaja ei enään elämää
  • Ensimmäinen viesti
ei enää elämää
Nyt neocate käytössä ja eilen aloitettiin nexium, kun refluksi paheni jäkyttävästi. En enään tiedä mitä tässä voi tehdä. Haluan vain antaa vauvan jollekin pois kun en kestä katsella hänen tuskaansa ja tätä valvomista. Niin ja apua olen jo hakenut, mutta eihän se lääkkeet ja jutteleminen poista sitä tuskaa ja unettomuutta.
 
ei enään elämää
Rintamaidolla vauva oireili todella voimakkaasti. Maidon tulo loppui kokonaan oman stressin takia. Ruokavalioni koostui imetettäessä enään puurosta ja perunasta.
 
[QUOTE="jaa";29026869]Ei kaikilla vain onnistu imetys.[/QUOTE]

Nykyään suurin osa voisi imettääkin esim. jos otetaan oman ravinnon saatavuus huomioon ( ja ruokaahan riittää, ainakin mammojen bmi kertoo sen). Mut tuntuu, et suurin osa ei ilmetä, vaikka siis voisi.
 
"vieras"
Nykyään suurin osa voisi imettääkin esim. jos otetaan oman ravinnon saatavuus huomioon ( ja ruokaahan riittää, ainakin mammojen bmi kertoo sen). Mut tuntuu, et suurin osa ei ilmetä, vaikka siis voisi.
Luitko yhtään, mitä ap kirjoitti yllä?

BMI:llä ja imetyksellä on hyvin vähän tekemistä toistensa kanssa.

Itse olen imettänyt pitkään kaikkia lapsiani, mutta ei tulisi mieleenkään mennä tuomitsemaan toisten valintoja, kaikilla on erilaiset tilanteet ja joillakin imetys syystä tai toisesta ei onnistu.
 
  • Tykkää
Reactions: HippuTAR
"Siis"
[QUOTE="Vieras";29026685]Samaa mietin minä. Tuleeko oikeasta maidostakin (äidinmaidosta) oireita?[/QUOTE]
Usein tulee, jos äiti on syönyt mitä tahansa lapselle allergiaa aiheuttavaa ainetta.

Mun kaveri pysty syömään imetyksen ajan pelkkää hirssiä ja kanaa. Lapsi oli allerginen ihan kaikelle mahdolliselle kuviteltavissa olevalle, ja sai oireita heti jos äiti söi mitään näistä.

Äitiltä tippu tukka päästä ja suupielet halkeili yksipuolisen ruokavalion takia. Oikeasti ymmärrän erittäin hyvin jos ei väsyneenä pysty pitämään tuota, eikä se todellakaan ole kenenkään etu että äiti saa kaikki puutostaudit.
 
"Novita"
Jos et oikeasti jaksa, niin soita neuvolaan ja sano, että raja tuli vastaan. Pääsisittekö johonkin osastolle, kunnes lapsi alkaa voida paremmin? Mihin isompi lapsi voisi mennä? Mistä muuten olette, mä voisin hoitaa muutaman tunnin. Ihan normaali ihminen olen ja muistan omien lasten kohdalta nuo jatkuvat huudot. Nyt omat ovat jo koululaisia.
 
höpöpö
[QUOTE="Siis";29026958]Usein tulee, jos äiti on syönyt mitä tahansa lapselle allergiaa aiheuttavaa ainetta.

Mun kaveri pysty syömään imetyksen ajan pelkkää hirssiä ja kanaa. Lapsi oli allerginen ihan kaikelle mahdolliselle kuviteltavissa olevalle, ja sai oireita heti jos äiti söi mitään näistä.

Äitiltä tippu tukka päästä ja suupielet halkeili yksipuolisen ruokavalion takia. Oikeasti ymmärrän erittäin hyvin jos ei väsyneenä pysty pitämään tuota, eikä se todellakaan ole kenenkään etu että äiti saa kaikki puutostaudit.[/QUOTE]

HÖPÖ HÖPÖ. Väität siis, ettei tuo lapsi pysty syömään muuta kuin kanaa ja hirssiä? Tuskinpa on KAIKKEA kokeiltu.
 
hae apua heti
Nyt soitat heti neuvolaan tai teidän sosiaalikriisipuhelimeen tai ihan mihin vain ja pyydät apua jaksamiseen.

Sitten menet yksityiselle tai päivystykseen sen vauvan kanssa että voisiko vielä jotain tehdä hänen hyväkseen.
Isompi lapsi päiväkotiin niin voit levätä jo vauva nukkuu edes yhtään.
Voimia sinulle, voisinko jotenkin auttaa?Mistä päin olet?
 
"veera"
;/ minkäikäinen vauvasi on? kuulostaa tosi kurjalle! voimia todella paljon. ootko varma, et on allergia vai olisko kenties esim. rotarokote laittanut suoliston sekaisin ja kipeeksi? anna jauhemaista maitohappobakteeria. luontaistuotekaupasta saa jauhemaista vauvoilla tarkoitettua tosi "tujua", Biolatte-merkkistä, joka vois helpottaa vauvan oloa. toki jos allergia, niin sit vaan pitäis löytää sopiva korvike. jospa pian vaivat helpottas. on varmasti rankkaa nähdä oman pienen kärsivän.. :(
 
[QUOTE="vieras";29026941]Luitko yhtään, mitä ap kirjoitti yllä?

BMI:llä ja imetyksellä on hyvin vähän tekemistä toistensa kanssa.

Itse olen imettänyt pitkään kaikkia lapsiani, mutta ei tulisi mieleenkään mennä tuomitsemaan toisten valintoja, kaikilla on erilaiset tilanteet ja joillakin imetys syystä tai toisesta ei onnistu.[/QUOTE]
Onko herne nenässä? :D
 
HippuTAR
Miksi tälläiseenkin aloitukseen pitää tulla viisastelemaan ja ilkeilemään? Ei varmasti helpota ap:n oloa yhtään. Oikeinkirjoitksellakaan tuskin tässä juuri on väliä. Onko teillä aavistustakaan kuinka tuskaa on kun pieni on kipeä eikä osaa/voi auttaa? Tuskinpa...

Ap:lle voima:hug:. Toivottavasti pian löytyy sopiva korvike.
 
"..."
Soita neuvolaan ja kysy onko niillä tarjota sellaista palvelua, jossa perhetukihenkilö tulisi vaikka olemaan lasten kanssa sillä aikaa, että saat levättyä. Meillä tämä oli pelastus sekä henkisesti että fyysisesti.
Itse olen elänyt suolisto-oireisen allergiavauvan kanssa, josta neuvolassa sanottiin joka kerta ettei lapsella ole mitään allergiaa, kun se ei näy iholla!!! En muista vauva-ajasta mitään eikä edes jaksettu/haluttu ottaa vauvasta kuvia, kun se huusi aina.
Mutta voimia sinulle ap, toivon, että nexium alkaa purra tai löydätte sopivan apteekin maidon. Meillä lapsi allergisoitui myös apteekin maidoille :(
 
ei enään elämää
Toinen lapsi on päässyt kaikista allergioista n. 2vuoden iässä. Asumme pohjanmaalla pienessä kylässä. Olemme olleet jo kerran osastolla vauvan kanssa, jossa todettiin vain, että lapsella on kehittymätön suolisto. Yksityisellä kävimme heti osastolta lähettämämme. Yksityinen totesi refluksin ja määräsi aloittamaan Neocaten. Sitä käytetty nyt pari viikkoa ja tuntuu että huudot vain iltaa kohti yltyy. Tuntuu että olen tehnyt vauvan eteen kaiken mitä pystyn ja mistään ei ole apua, pahenee vain vauvan kasvaessa. Nyt lapsi on hetken tyytyväinen syötyään, mutta aloittaa hetken päästä kitinän ja pierujen pönnäämisen. Sitten tulee väsy ja vauva huutaa suoraa kurkkua ja taistelee unta vastaan. Kun vihdoin nukahtaa saattaa nukkua 5min. Yöllä nukkuu jotenkuten. Herää piereskelyyn. Kokoajan myös nieleskelee ja röyhtäilee vielä 1.5 tuntia syömisestä.
 

Yhteistyössä