en jaksa

Sain tietää että miehelläni on suhde toiseen naiseen.Olemme
seurustelleet 8v.meillä on kaksi lasta ja nyt odotan kolmatta vko8.
Olen ollut viime päivät niin masentunu ja itkeskellyt vaan.Kokoajan
vaan mielessä miten jaksan yksin lasten kanssa.En edes ajattele
ottavani miestä takaisin,ikinä!Yksi kerta riittää.Ei ole oikeastaan
ketään kelle puhua,häpeän tätä asiaa niin paljon.
 
aada tyttö
:/ no voihan ......... eihän se sun häpeäsi ole. mitenkäs ukkosi reagoi tilanteeseen?? helppoa ei tule oleen kenelläkään jos eroon päädytte. mutta nostakaa kissa pöydälle , yhdessä ja keskustelkaa asiasta vaikka se ei todellakaan ole helppoa. ja sitten sun pitää ensiksikin ajatella itseesi ja vauvaa, ei turhia ressejä nyt tarvita, ei todellakaan. ruma temppu mieheltäs todella ruma. ..... koitahan jaksaa ja aattele tulevaa positiivisesti ja pian sulla on ihana käärö sylissä...... :wave:
 
minun mielipide
Ehkä ei kannata vielä luovuttaa. Ehdottaisin että menisit keskustelemaan ensiksi yksin vaikkapa neuvolaan tai jonnekin terapeutille asiasta. Saisit ainakin sen oman syyllisyyden pois asiasta, sinähän et ole vastuullinen muiden tekemistä typeryyksistä - siis sinä et ole tehnyt nyt väärin. Vaikka miehelläsi olisi ollut minkälaisia ongelmia tahansa, valinta ongelmien ratkomiseen on ollut miehesi- siis pettäminen. Omista valinnoista ei voi syyttää ketään toista. Ei millään verukkeella.
Siksi toisekseen miehesikin tarvitsee apua selvitelläkseen omia ajatuksiaan, mikä hänet on saanut pettämään - se kun ei ole missään olosuhteissa hyväksyttävää. Anteeksi sen voi antaa, mutta tehtyjä virheitä ei saa unohtaa eikä hyväksyä, muuten niistä ei ole oppinut mitään. Virheiden jatkuva toistaminen onkin sitten toinen juttu, se muuttaa asian luoteen aivan muuksi.
Kun olet nyt "siunatussa tilassa" olisi tärkeää lapsesi ja oman jaksamisen kannalta, että saat apua ulkopuolelta, puolueettomalta taholta. Silloin ei ole hyväksikäytön riskiä - siis manipulointia eikä provosointia mihinkään ratkaisuun. Sukulaiset eivät ole tässä mielessä ehkä parhaimpia auttajia.
Toivon sinulle jaksamista ja ongelmien selviämistä teille molemmille parhaalla tavalla.
 
Ei kyllä kannata anteeksi antaa. Kyllä ne muutkin pärjää useiden lasten yksinhuoltajina. Kukaan ei ansaitse tulla petetyksi, joten ei kun kenkää vaan. Aika auttaa ja uusi onni voi odottaa vaikka jo seuraavan nurkan takana! Muakin petettiin ja niin paljon oksetti ja ällötti ajatuskin heistä kun itse on istunu iltaa lasten kanssa kotona.... Eli kokemusta on ja myös OIKEA ONNI nyt on!

Tsemppiä joka tapauksessa!
 
miksiköhän

Voi olla hyvä funtsia syytä siihen miksi sua petti.
Eikä se edes suuri häpeä ole tilastollisesti noin 40% parisuhteissa jompikumpi pettää.
Jos se onkin niin rakastava että ajattelee " kun viarasta käyttää niin omaansa säästää "
Tai sitten itte oot säästelly
Jokapäivä kun kerran pari laulattaa lakanoita, niin saa olla aikamoinen casanova jos vielä jaksaa pettää päälle.
 
emilia -77
-voimahali- en hyväksy pettämistä missään tilanteessa!!!! on kai minullakin ollut ns. ottajia jos olen käynyt ystäväni kanssa bailaamassa, vaan en ole edes keskusteluun ryhtynyt, ei tanssimaan enkä muutenkaan, tiedän miten se toista loukkaisi jos pettää. JOS. aivan täysillä ja tosissaan rakastaa toista, ei silloin toista petä! usein on suhteessa jotain vika jos toinen pettää, muttei aina... tiedän pariskuntia jossa mies pettänyt ihan vain muuten vaan, vaikka onkin onnellinen parisuhde, joku haluaa vain välillä erilaista seksiä. ja anteeksi vaan edellinen joka ehdotit että laulatella lakanoita... jos siitä on kiinni suhde että täytyy hässiä koko ajan niin eipä ole kyllä säilyttämisen arvoinen. tosi suhteessa on muutakin kuin petileikit! heivaa se ukko pahanen!!!!!
 
Pilviina
Törkeetä ruveta tuolla spekuloimaan, miksi ukko pettää! Jos miehiltä itseltään tollasta kysyy, selitykset on aina valmiina. Akka ei anna tai jotaan muuta tyhmää. Mun mielestä on parempi ottaa ensin ero ja mennä sitte sänkyyn kenen kanssa tykkää jos halut on siihen suuntaan. Pettäminen on sikamaista kaikkia kohtaan! Jos parisuhteessa elää, ei silti ole oikeutta pettää, vaikka ei olisi "lakanoita laulatellut" puoleen vuoteen.

Mun tutun avioliitto päättyi 15 vuoden jälkeen kun mies löysi 15 vuotta itseään nuoremman hempukan! Vaimo oli istunut iltaisin kotona ja luopunut omista menoistaan kun miehellä piti olla "ylitöitä" vaikka tosiasiassa oli tämän naikkosen luona. Tätä oli jatkunut jo monta kuukautta ennen kuin käry kävi. Ei tollasta voi antaa anteeksi ja jatkaa niinku mitään ei olisi tapahtunutkaan!!! :'(
 
nikittä
Millaisesta suhteesta oikein oli kyse, kuinka kauan kesti jne.? Minusta tuntuu, että kannattaa miettiä, mitä menettää jos lemppaa miehen. Punnita että mikä on tärkeää. Tietysti yhden illan juttu on eri asia kuin kuukausien suhde + miehen mahdollinen rakastuminen toiseen, mutta kuitenkin.

Itse olen juuri antanut miehelleni anteeksi yhden illan jutun ja vieläpä ihan suhteellisen helposti. Ainoa mikä pännii on se, että mies ei tajunnut käyttää kumia eli nyt odotellaan sukupuolitautitestien tuloksia (kumitellaan se aika.. aluksi meni ehkä viikko, pari ettei harrastettu seksiä lainkaan vaan vain keskusteltiin parisuhteen tilasta). Lisäksi hieman pelottaa se raskauden mahdollisuus. En kuitenkaan haluaisi, että miehelläni olisi lapsia toisaalle (itse vasta olemme suunnittelemassa perheenlisäystä). :\|

Mutta: itse asia eli känninen yhden illan juttu on mielestäni melko lievä. Mitä mieltä olette tästä? Vai laittaisitteko kerrasta poikki?

Joidenkin mielestä sellainen, joka antaa pettämisen anteeksi, ei arvosta itseään. Minusta taas tuntuu nyt siltä, että minun asemaahan tuollainen yhdenillan h**ra ei liikauta tippaakaan!!! :kieh:

Ja kun mies kerran on minun edessäni nyt kuin sulaa vahaa... niin mikäpä ettei... Ja vielä: "eihän sitä tiedä vaikka pettäis toisenkin kerran"... minusta se on nyt epätodennäköisempää kuin se, että jonkun oma unelmamies kaikesta huolimatta pettäisi sen ensimmäisen kerran!!
 
häh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2004 klo 15:30 nikittä kirjoitti:
Millaisesta suhteesta oikein oli kyse, kuinka kauan kesti jne.? Minusta tuntuu, että kannattaa miettiä, mitä menettää jos lemppaa miehen. Punnita että mikä on tärkeää. Tietysti yhden illan juttu on eri asia kuin kuukausien suhde + miehen mahdollinen rakastuminen toiseen, mutta kuitenkin.

Itse olen juuri antanut miehelleni anteeksi yhden illan jutun ja vieläpä ihan suhteellisen helposti. Ainoa mikä pännii on se, että mies ei tajunnut käyttää kumia eli nyt odotellaan sukupuolitautitestien tuloksia (kumitellaan se aika.. aluksi meni ehkä viikko, pari ettei harrastettu seksiä lainkaan vaan vain keskusteltiin parisuhteen tilasta). Lisäksi hieman pelottaa se raskauden mahdollisuus. En kuitenkaan haluaisi, että miehelläni olisi lapsia toisaalle (itse vasta olemme suunnittelemassa perheenlisäystä). :\|

Mutta: itse asia eli känninen yhden illan juttu on mielestäni melko lievä. Mitä mieltä olette tästä? Vai laittaisitteko kerrasta poikki?

Joidenkin mielestä sellainen, joka antaa pettämisen anteeksi, ei arvosta itseään. Minusta taas tuntuu nyt siltä, että minun asemaahan tuollainen yhdenillan h**ra ei liikauta tippaakaan!!! :kieh:

Ja kun mies kerran on minun edessäni nyt kuin sulaa vahaa... niin mikäpä ettei... Ja vielä: "eihän sitä tiedä vaikka pettäis toisenkin kerran"... minusta se on nyt epätodennäköisempää kuin se, että jonkun oma unelmamies kaikesta huolimatta pettäisi sen ensimmäisen kerran!!
Onkohan sulla nyt kaikki ihan kotona?Mikä kumman ajatustyyli sinulla on?Onko tullut mieleen että se yhdenillan juttu on tapahtunut jostakin SYYSTÄ?Että jokuhan sen äijän sinne "#&%£$!* "syliin ajaa?ja miksi sanot naista #&%£$!* ,mistä hän on välttämättä tiennyt mitään ukkosi elämästä.SINUN MIEHESI TÄSSÄ ON SE MIESHUORA ,yritä käsittää jo se?nythän ukkosi partaansa kihisee ,että no JOPAS pääsi helpolla ja voit olla SATA varma että tekee sen toisenkin kerran.Kun ei joutunut asian vuoksi edes kunnolla kärsimään?Ero edes vähäksi aikaa antaisi äijän käsittää minkä ja mitä oli menettämässä?Ja todellakin jos arvostaisit asemaasi (puhuit itse asemastasi)niin tämmöistä asiaa ei hevillä anteeksi anneta.......mitä tuo lopun horina "unelmamiehestä"oli?voin sanoa että oma miehesi on erittäin kaukana siitä:ja siinä mielessä minulla on unelmamies(vaikkei täydellisyys olekaan)että jaamme saman ajatus ja arvomaailman koskien parisuhdetta JA USKOLLISUUTTA siinä isona osana!!!Minkätakia luulet että kaikki joilta kysyt mikä on parisuhteessa tärkeää vastaavat top kolmessa että rehellisyys ja LUOTTAMUS?miten voi luottaa pettäjääsi? :/
 
Peuhu
Mä kyllä tiedän suhteita jotka on kestänyt pettämisen siis tälläiset pienet en tarkoita pitkiä suhteita vaan hairahdusta.Mutta se kyllä vaatii pitkän keskustelun ja paljon rakkautta että suhdetta voi jatkaa ja tietysti todellista anteeksi antamista ettei oteta joka riidan yhteydessä esille.

Olen kuitenkin sitä mieltä että jos rakkaus on vaki suhteessa molemminpuolista ja suurta niin kannatta puhua että miksi mies petti ja ihan rehellisesti molemmat katsoo peiliin mitä vikaa minussa voi olla( yleensä vika aina molemmissa) ja sit ei muutakuin selvittämään haluatteko muuttua ja jatkaa vielä suhdetta. Jaksamista sinulle :hug:
 
Vähän sama tilanne.Meilläkin on kaksi lasta ja orotan kolmatta.Sain selville että mieheni on ollu uskoton. Kolmannen la on 25.11 eli pian ja erota emme aio ainakaan tässä vaiheessa, kävimme juttelemassa perheasiainneuvottelukeskuksessa. Ja saimme uuden ajan joulukuulle.En tierä miten tästä selvitään mutta yritetään ainakin, lasten takia esikoinen 5v pikkukakkonen 3v6kk.
Eli et ole yksin :'( kohtalotovereita löytyy ainakin yksi :'( :'(
 
Sehän on jokaisen oma-asia, haluaako ja pystyykö enää tuollaisen jälkeen jatkamaan suhdetta. Tuollaista en itse sietäisi, joten takuu varmasti ukko lentäisi lavalle ja turha olis selitellä tai anteeksi pyydellä. Jos miehen kerran tekee vierasta mieli niin sitten miehen on vaan mentävä, mutta kahta vaihtoehtoa minä en kyllä omalleni antaisi, kyllä se on joko tai.
 
Angeli
Tiina, pärjäät varmasti, joko ilman tai yhdessä miehesi kanssa. Nyt tarvitset vain ajan toipua siitä että sinua on satutettu. Se vie aikansa, ja sinun täytyy antaa sille kärsivällisesti aikansa. Älä tee sen aikana mitään suuria päätöksiä. Tee ne vasta sitten, kun ajatuksesi ovat vähän selkiintyneet ja olet suurimman surun yli päässyt.
Sen jälkeen, yritä ajatella ja pohtia asiassa oleellisinta, eli miksi miehesi halusi toisen naisen lähelle? Onko syynä jokin sellainen asia mille sinä voit tehdä jotain? Yritä olla syyttämättä sitä toista naista. Eihän hän tiedä mikä teidän tilanne on, minkälainen suhde teillä on, jne. Olet hänelle vain nimi, et mitenkään konkreettinen (ellette ole tuttuja). Hän vain ihastui mieheesi, kuten sinäkin olet tehnyt (sehän on teidän yhdistävä tekijä, ja siinä mielessä olette samanlaisia), ja antautui tunteidensa vietäväksi. Miehesi sitten taas on enemmän vastuussa tapahtuneesta.
Sillä minkälaisia tunteita miehesi tuntee tuota toista naista kohtaan, on varmaan suuri merkitys sillä mitä ajateelet jatkosta. Jos miehesi on rakastunut tähän toiseen, on hyvinkin mahdollista etteivät he kuitenkaan pääse eroon toisistaan. Ota siitä selvää.
Jos jatkatte suhdettanne sillä perusteella, että perhe-elämä on helpompaa, niin tod.näk. ette kumpikaan pysty enää saavuttamaan onnellisuuta ja tapahtunut varmasti toistuu. Mutta jos haluatte jatkaa syvien tunteiden takia, niin repikää haavat auki, tuokaa kaikki asiat pöydälle ja vatvokaa kyllästymiseen asti. Sen jälkeen aloittakaa uudelleen.
 
nikittä
Minä olen tuo sama "nikittä" joka kirjoitti aiemmin. Juuri noin minä ajattelen, että ei kannata heti luovuttaa vaan keskustella asiat halki perin pohjin. Ja mies on samaa mieltä. Eikä hänellä ollut eikä ole mitään tunteita tätä toista naista kohtaan, oli kuulemma vain hetken päähänpisto kännissä kun oli taksia ottamassa kotiin. Päätti siinä että perhana, mikä ettei tässä nyt voisi pitää vähän hauskaa. En ollut itse silloin kotona. Jos olisin ollut, olis luultavasti tullutkin kotiin. :/ Kuulemma osasyynä se, että soitin illalla ja siinä muistutin että ole sitten kiltisti. Ei tietoisesti, mutta alitajuisesti kuulemma vähän niinkuin uhosi minua vastaan.

Pitääkö pettämiseen olla aina jokin syy? Hetken mielijohde tai "alitajuisesti uhoaminen" ei riitä? Täytyykö olla kyse jostain syvemmästä? ?Tyytymättömyydestä parisuhdetta kohtaan?

Olen sitä mieltä että ihmiset eroaa tosi helposti, liian helposti. Meistä tuntuu nyt kun ollaan menossa tätä kriisiä läpi että asiat menee sitten lopulta paremmin kuin ennen. Ja kuten sanoin, luulenpa, että pettäminen uudestaan on tämän jälkeen paljon epätodennäköisempää!!

Ja h**ksi naista kutsuin lähinnä sen takia, kun ärsyttää se, että vaikka mies kertois olevansa varattu, niin se vain villitsee näitä tiettyjä naisia iskemään kahta kauheammin. Pientä kunnioitusta voisi olla... itsellä ainakaan ei moraali antais periksi olla varatun miehen kanssa. Jos varattu mies tulisi iskemään tai jos olisin itse iskettänyt jotain miestä, joka kertoisi kohta olevansa varattu, nauraisin varmaan räkänaurut ja käskisin painua äkkiä kotiin!!
 
Kiitos kaikille mielipiteistä.Kyllä tää tästä pikkuhiljaa helpottaa ja nautin tällä hetkellä noista mun pienistä neideistä ja raskaudesta.Keskustelemaan en vielä ole pystynyt,tunteet on vielä niin paljon pinnassa, raivoaisin vaan.
 
Angeli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2004 klo 19:17 nikittä kirjoitti:
Minä olen tuo sama "nikittä" joka kirjoitti aiemmin. Juuri noin minä ajattelen, että ei kannata heti luovuttaa vaan keskustella asiat halki perin pohjin. Ja mies on samaa mieltä. Eikä hänellä ollut eikä ole mitään tunteita tätä toista naista kohtaan, oli kuulemma vain hetken päähänpisto kännissä kun oli taksia ottamassa kotiin. Päätti siinä että perhana, mikä ettei tässä nyt voisi pitää vähän hauskaa. En ollut itse silloin kotona. Jos olisin ollut, olis luultavasti tullutkin kotiin. :/ Kuulemma osasyynä se, että soitin illalla ja siinä muistutin että ole sitten kiltisti. Ei tietoisesti, mutta alitajuisesti kuulemma vähän niinkuin uhosi minua vastaan.

Pitääkö pettämiseen olla aina jokin syy? Hetken mielijohde tai "alitajuisesti uhoaminen" ei riitä? Täytyykö olla kyse jostain syvemmästä? ?Tyytymättömyydestä parisuhdetta kohtaan?

Olen sitä mieltä että ihmiset eroaa tosi helposti, liian helposti. Meistä tuntuu nyt kun ollaan menossa tätä kriisiä läpi että asiat menee sitten lopulta paremmin kuin ennen. Ja kuten sanoin, luulenpa, että pettäminen uudestaan on tämän jälkeen paljon epätodennäköisempää!!

Ja h**ksi naista kutsuin lähinnä sen takia, kun ärsyttää se, että vaikka mies kertois olevansa varattu, niin se vain villitsee näitä tiettyjä naisia iskemään kahta kauheammin. Pientä kunnioitusta voisi olla... itsellä ainakaan ei moraali antais periksi olla varatun miehen kanssa. Jos varattu mies tulisi iskemään tai jos olisin itse iskettänyt jotain miestä, joka kertoisi kohta olevansa varattu, nauraisin varmaan räkänaurut ja käskisin painua äkkiä kotiin!!
Nikittä, teidän tapauksessa varmasti onkin kyse hetken mielijohteesta. Miehesi syrjähyppy oli yhden illan juttu. Noita nyt voi tapahtua lähes kenelle tahansa, humalapäissään sekoilua. Mutta silloin on eriasia jos kyseessä on suhde, pitempiaikainen järjestelmällinen pettäminen ja huijaaminen. Silloin kyseessä täytyy olla syvällisempää, mikä muuten saisi kenenkään elämään raskasta kaksoiselämää?

Ajattelet jotenkin naivisti tuota miehesi tekoa. Olet jyrkkä siinä, että nainen ei saisi pitää hauskaa varatun miehen kanssa, mutta sitten taas puolustelet kun varattu mies pitää hauskaa vieraan naisen kanssa. Oliko miehesi teko jotenkin vähäsempi kuin sen naisen jonka kanssa hän sinua petti? Miehesi tiesi myös yhtä hyvin olevansa varattu, paremminkin! Ei sillä naisella ollut mitään menetettävää, mutta miehelläsi oli ja hän kuitenkin otti sen riskin.
En kehoita sinua tuhoamaan suhdettasi tapahtuneen takia, päin vastoin, olen sitä mieltä että pieni hairahdus voi jopa avata silmät suhteessa. Mutta toista naista sinun on turha syyttää ja nimitellä, ei hän ole loukannut ketään lähimmäistään. Sinä olet hänelle pelkkä nimi, jos sitäkään. Ja miehesi kanssa sinun on tarkoitus elää, joten keskity siihen miten saatte kriisin ohi, niin että siitä jäisi mahdollisimman vähän haavoja. Jätä se toinen nainen omaan arvoonsa, ja unohda hänet.
 
nikittä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2004 klo 08:51 Angeli kirjoitti:
Ajattelet jotenkin naivisti tuota miehesi tekoa. Olet jyrkkä siinä, että nainen ei saisi pitää hauskaa varatun miehen kanssa, mutta sitten taas puolustelet kun varattu mies pitää hauskaa vieraan naisen kanssa. Oliko miehesi teko jotenkin vähäsempi kuin sen naisen jonka kanssa hän sinua petti? Miehesi tiesi myös yhtä hyvin olevansa varattu, paremminkin! Ei sillä naisella ollut mitään menetettävää, mutta miehelläsi oli ja hän kuitenkin otti sen riskin.
En kehoita sinua tuhoamaan suhdettasi tapahtuneen takia, päin vastoin, olen sitä mieltä että pieni hairahdus voi jopa avata silmät suhteessa. Mutta toista naista sinun on turha syyttää ja nimitellä, ei hän ole loukannut ketään lähimmäistään. Sinä olet hänelle pelkkä nimi, jos sitäkään. Ja miehesi kanssa sinun on tarkoitus elää, joten keskity siihen miten saatte kriisin ohi, niin että siitä jäisi mahdollisimman vähän haavoja. Jätä se toinen nainen omaan arvoonsa, ja unohda hänet.
Eipä todellakaan ollut vähäisempi, en puolustele enkä vähättele mieheni tekoa, muuta kuin siinä mielessä että ei se minusta ole tarpeeksi paha teko, että kannattais rikkoa parisuhdetta /avioliittoa. En myöskään syyttele toista naista. Miehenihän siinä teki väärin.. mutta kyllähän se silti vihaksi pistelee, että miksi piti minun mieheeni mennä koskemaan... :O

Ekassa viestissäni vielä sanoin että se toinen nainen ei minun asemaani hetkauta, hän ei ollut mitään minuun verrattuna. ;) Siihen joku puuttui että mulla ei ole kaikki kotona kun en jätä miestäni.


 
Angeli
"mutta kyllähän se silti vihaksi pistelee, että miksi piti minun mieheeni mennä koskemaan... :O
[/quote]

Ilmeisesti miehesi on niin hyvä, että kelpaisi muillekin. Ole ylpeä! ;)
Kaikkea hyvää teille.
 
Angeli
Turhaa!! Ajantuhlausta!! Mitä sitten jos katsoisi tai ei katsoisi? Älyttömintä olisi lähteä sille linjalle, että jos sinäkin saat tuollaista tehdä, niin kyllä sitten minunkin pitäisi saada. Viisainta vaan asettua koko tapahtuneen yläpuolelle, osoittaa ettei ole yhtä moukka itse ja yrittää saada luottamuksen suhteessa korjattua. Itse tapahtumaa on turha vatvoa ja vetvoa, ja arvostella sen eri osapuolia. Tapahtunut mikä tapahtunut! Katse tulevaisuuteen päin vaan!
 
Peuhu
Hyvä angeli :hug: sinulla on minun mielestä aikuinen ajattelu tapa, ei hyvää liittoa kannata heti romukoppaan heittää vaikka tuleekin vastoinkäymisiä vaan yrittää korjata (siitähän voi tulla entistä ehompi liitto) Joskun liitossa on huonoja aikoja mutta kyllä niistäkin yli päästään neuvotellaan vaan miestemme kanssa hyvät konstit ettei enää tarvitse vieraisiin mennä :hug:
 
madamoiselle
Jo on kommentteja!! Oli se pettäminen sitten tapahtunut kännipäissään tai selvinpäin se on silti yhtälailla väärin. Tai olipa se yhdenyön juttu tai pitempiaikainen suhde!!! Ei sillä väliä monesti ja kenen kans vaan sillä miten siinä on toista ihmistä, avopuolisoa tai aviopuolisoa tms. loukattu.

Mutta anteeksi pitää antaa. On hyvä keskustella asiasta, eikä vain haudata sitä ja antaa olla. Joko suhteessa on ongelmia tai sitten pettäjällä itsellään on jonkinlainen kriisi päällä. Mutta antakaa ihmeessä anteeksi.

Ja vaikka kerran on pettänyt ei tarkoita että se tapahtuisi uudelleen! Tällaisista on ennenkin selvitty! Rankkaa se on mutta ajan myötä ne arvet parantuu!
 
Tiina : Oletteko aikoneet mennä esim.perheasiainneuvottelukeskukseen juttelemaan ammattiihmisen kanssa.Me oltiin ja mua ainakin auttoi, mutta eihän se pyyhi pois kaikkea, vaikeaa on luottaa toiseen erelleenkin, mutta se pitää mun mielestä miehen ymmärtää että olen epäluuloinen enkä luota niinkuin ennen.
Mullakakin on siis kaks lasta poika8/99 ja tyttö 3/01 ja nyt laskettuaika käsillä 25.11 (rv37+5) ja yöllä kun ei saa nukuttua raskauden( ja ehkä tän pettämisjutun takia) niin sitä miettii monenlaasia asioota. :'( :'( .

Nyt ainakin siis jatketaan avioliittoa, mutta tulevaisuudesta ei kukaan tierä, jos pettöminen jatkuu niin ero tulee :'( :'( ei siinä sitten mitään voi.
 
vieras
Minusta nämä asiat on sellaisia, että pitää itselle tehdä selväksi, jaksaako ja pystyykö antamaan anteeksi.

Meidän kohdalla olemme miehen kanssa puhuneet selväksi, että pitkässä liitossa saattaa tapahtua mitä tahansa. Jos toinen käy vieraissa, ei kumpikaan ole valmis tuhoamaan yhteistä elämää sen takia.

Minua on aiemmin petetty edellisesä liitossa ja siitä tuli ero. Mutta siitä tuli ero lähinnä sen takia, että mies oli kypsymätön. Nykyinen mies on vastuuntuntoinen ja aikuinen ja jos hän haluaa kokeilla rajojaan pettämällä, se on minusta hänen ongelmansa. Meidän, siis minun ja lapsien elämä jatkuisi edelleen. Hänen vain olisi ratkaistava ongelmansa, mitä tekee sille.

Voimia alkuperäiselle. Pettämistä tapahtuu paljon ja en olisi heti valmis tuhoamaan kaikkea sen takia. Joskus pettäminen voi toimia laukaisevana tekijänä sille, että suhteessa aletaan puhua asioista, mitä itse kukin oikeasti haluaa. Sen jälkeen kun on sielut revitty auki, onkin helpompi elää yhdessä kun se, mitä on eniten pelännyt, on jo tapahtunut.
 

Yhteistyössä