En oikein nyt osaa tietää haluaisinko palata kaupan hommiin vai haluaisinko alottaa pph:n hommat

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Pph"
Jos sinulla on omia lapsiakin niin ehdottomasti pph:n ammatti. Nyt tulee vielä uusi työaikalakikin, joten päivät eivät veny liian pitkiksi =) Palkkaus on varmasti aika huono molemmissa ammateissa....
 
"aloittaja"
juu kyllä kaksi omaa lasta on. Toinen on 4v ja toinen 2v.

Ja minua kyllä kovasti huvittas ottaa tähän vielä kaksi lisää. Mutta toisaalta taas myös huvittaisi se aikuinen seura siellä kaupassa, mutta kuitenkin tunne puoli sanoo enempi et pph homma..
 
kauppaan
kyllä mä menisin sinne kauppaan. PPH homma on todella raskasta eikä siitä makseta mitään. TYöaikalaki uudistui, mutta sekään ei aja lasten etua. Olisiko ollut niin kauheeta jos pph oltaisiin maksettu ylityökorvaus (olis tervetullut pieneen palkkaan) kun nyt lapsia riepotellaan sinnetänne että pph saa pitää vapaansa jos on niitä ylitöitä kertynyt. meni nyt vähän asian vierestä, mutta mua kismittää tää.
 
oho
[QUOTE="vieras";23878262]minä tekisi sitä mikä itsestä tuntus enemmän hyvältä. Kuka tekee pph:n hommia rahasta? Toivottavasti ei kukaan[/QUOTE]

No minä teen pph:n hommia rahasta. En kai mä ilmaiseksikaan toisten lapsia hoitaisi.
 
"vieras"
No minä teen pph:n hommia rahasta. En kai mä ilmaiseksikaan toisten lapsia hoitaisi.
Juu en minäkään, mutta ei siinä hommassa kyllä kroissokseksi päästä. Eli tuskin kukaan ottaa lapsia hoitoon jotta tulis paljon rahaa. Vaan toivon kovasti että suurin osa tekee hommaa siksi että pitää lapsista ja se on heille kutsumus, eikä vain rahasta kuten sinä.
 
oho
[QUOTE="vieras";23878474]Juu en minäkään, mutta ei siinä hommassa kyllä kroissokseksi päästä. Eli tuskin kukaan ottaa lapsia hoitoon jotta tulis paljon rahaa. Vaan toivon kovasti että suurin osa tekee hommaa siksi että pitää lapsista ja se on heille kutsumus, eikä vain rahasta kuten sinä.[/QUOTE]

Missä mä sanoin, että teen työtä _vain_ rahasta? Kutsumusta mulla ei ole, mutta tykkään työstäni ja tykkään lapsista, ja siksi pph:ksi ryhdyinkin. Mutta en tosiaan ilman palkkaa sitä tekisi. Kroisokseksi mulla ei tarvetta ole päästäkään. Aika harvassa duunissa siihen on edes mahdollisuutta.
 

Yhteistyössä