En oo eläissäni vetänyt ketää turpaan mutta nyt vedin, enkä kadu!

  • Viestiketjun aloittaja vihainen hullu akka kai
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vastuuton ex myös minulla:
Olen hakenut lapseni (1,5veen) jouluna kännibileistä jotka oli exän tyttöystävällä. Sain tappouhkauksia ja lapseni rattaissa työnnettiin minulle alamäkeen.. Otin heti poliisiin ja lastensuojeluun yhteyttä. Ikinä en olisi uskaltanut kyllä lyödä tai vastata henkiseen väkivaltaan. Ehkä ap olit itse ottanut jotain ja reagoit primitiivisesti, se on ymmärrettävää, mutta suosittelen jatkossa ottamaan yhteyttä viranomaisiin jos ei ex nyt tajunnut, ettei noin voi tosiaankaan tehdä. Miten tuo exän äiti, eikö hänkään osannut kertoa exällesi, ettei lapsia voi keskenään jättää? Tosi kurja tilanne.

Meillä tilanne rauhoittui muutaman vuoden sisällä, mutta sanon, että jokainen tapaamisen aika oli tälle lähivanhemmalle tuskaa.
Itse tulin ystävältäni. En ollut juonut mitään. Ja ex:n äiti, lasten mummo ei kai ees tiennyt että lapset ois isällään. Ois se sanonut asiasta.
 
Näh, kyllä minä ainakin ymmärrän, miksi ap:lla silmissä sumeni ja nyrkki heilahti. Enkä väitä, että itse osaisin tuon sivistyneemmin käyttäytyä vastaavassa tilanteessa.

Ymmärtäminen vaan ei ole hyväksymisen synonyymi. Vaikka ymmärrän, miksi nyrkki heilahti, niin silti en sitä hyväksy.

Karmeaa lukea, että täällä toitotetaan väkivaltaa oikeudenmukaisena ratkaisuna...
 
täh
[quote=" jos ei ex nyt tajunnut, ettei noin voi tosiaankaan tehdä.




Jos exä ei ymmärrä ettei lapsia voi jättää keskenään yöllä 4v ja 7v ja lähtee baariin, niin kerroppa minulle miksi ei ymmärtäisi?
Kyllä aikuinen mies joka omaa tuon ikäiset muksut, taatusti tajuaa ettei jätetä keskenään.Mutta alkohooli veiti niin paljon puoleensa että oli pakko mennä.Nyt tunnut puolustelevan ap.n exää kun ei muka ymmärrä ettei saa jättää keskenään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko tullut koskaan jätettyä lasta/lapsia yksin kotiin edes pieneksi hetkesi? Ja jos on, voiko eksä tulla vetämään teitä turpaan ja viemään lapset mukanaan?
siksi aikaa kun vien roskat, en todellakaan sen takia että menen kaljalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko tullut koskaan jätettyä lasta/lapsia yksin kotiin edes pieneksi hetkesi? Ja jos on, voiko eksä tulla vetämään teitä turpaan ja viemään lapset mukanaan?
Mä en ole edes yh, mutta lapset on olleet yksin kotona kun vien roskat tai käyn pesutuvassa. Eli 30 sekuntia-2 minuuttia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
No, ex tekee ilmoituksen poliisille ja sitten se voikin jo hakea yksinhuoltajuutta :|
Ja sehän myönnetään oitis ihmiselle, jonka mielestä on ihan normaalia jättää tuon ikäiset lapset yksin kotiin ja lähteä baariin?
Samaa mieltä, huh huh, kumpikohan tuo nyt oli vakavampi juttu...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko tullut koskaan jätettyä lasta/lapsia yksin kotiin edes pieneksi hetkesi? Ja jos on, voiko eksä tulla vetämään teitä turpaan ja viemään lapset mukanaan?
Mä en ole edes yh, mutta lapset on olleet yksin kotona kun vien roskat tai käyn pesutuvassa. Eli 30 sekuntia-2 minuuttia.
Minä olen käynyt jopa ripustanut pyykit ja käynyt kaupassa. Ja vielä samanikäiset lapset kuin ap:n tapauksessa. Eikä kukaan ole vielä lyönyt minua tämän takia. Tosin nukkumaan en jättäisi, etteivät hätäänny jos heräävät.

Seitsenvuotias kun osaa käyttää sujuvasti kännykkää, miin en näe mitään ongelmaa. Eiköhän tuossa ole suurin juttu se, että mies jätti lapset yksin että pääsi baariin, ja vielä yöllä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
No, ex tekee ilmoituksen poliisille ja sitten se voikin jo hakea yksinhuoltajuutta :|
Ja sehän myönnetään oitis ihmiselle, jonka mielestä on ihan normaalia jättää tuon ikäiset lapset yksin kotiin ja lähteä baariin?
Samaa mieltä, huh huh, kumpikohan tuo nyt oli vakavampi juttu...
Eli pitää valita väkivallan tai välinpitämättömyyden välillä? Mielestäni molemmat tarvitsevat ohjausta. Jos lyö toista, niin mikä estää lyömästä lasta kun hän on murrosikäinen?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko tullut koskaan jätettyä lasta/lapsia yksin kotiin edes pieneksi hetkesi? Ja jos on, voiko eksä tulla vetämään teitä turpaan ja viemään lapset mukanaan?
siksi aikaa kun vien roskat, en todellakaan sen takia että menen kaljalle.
Lapselle se on ihan sama menetkö kaljalle vai viemään roskia, oletko poissa kaksi vai 10 minuuttia. Lapsi on yksin ja silloin voi tapahtua mitä tahansa pahaa. Toisinsanoen sinä hyväksyt itseltäsi sellaista toimintaa mitä et salli eksäsi tekevän ja kaiken sen lisäksi lyöt toista nyrkillä, etkä edes kadu tapahtunutta. Kehotan sinua keskustelemaan ammati-ihmisen kanssa.


 
tossuliini
Olisin mäkin vetänyt turpiin että olis lässähtänyt. Ärsyttää tollanen että kun sanotaan että otat lapset hoitoon niin heti ollaan kapakassa kun lapset nukkuu. Mitä jos tulis tullut tulipalo tai jotain muuta sattunut? Ihan oikein teit ap.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Olisin mäkin vetänyt turpiin että olis lässähtänyt. Ärsyttää tollanen että kun sanotaan että otat lapset hoitoon niin heti ollaan kapakassa kun lapset nukkuu. Mitä jos tulis tullut tulipalo tai jotain muuta sattunut? Ihan oikein teit ap.
Entä jos mies kaatuisi turpiin vetämisestä, kolauttaisi päänsä pöydänkulmaan ja halvaantuisi? Lyöminen ei ole koskaan oikein.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ei se sulle kuulu mitä ap teki ukolleen.Mikä sinä olet neuvoomaan.Jos ap teki mielestään oikein kuten moni muukin täällä oisi tehnyt samoin,kuten minäkin jos minuln kohdalleni oilisi käynyt samoin.Sinä alat heti neuvomaan/arviostelemaan läpiä päähäsi ja yrität osoittaa että ap teki väärin,siitä et päätä sinä etkä myöskään sitä kuinka voi käydä lasten suhteen ap kohdalla.Lapsiaan ei tule menettämään tuon takia,siitä varma vaikka mitä tapahtuisi.Ex teki kyllä väärin ja pahasti.Baariin ei ilman että muksuilla vahti.
Veikkaan, että ihan Suomen lakikin on sitä mieltä, että toisen lyöminen on väärin.
Sitäpaitsi, ap itsekin sanoi että teki väärin.
Ja kyllä, ap:n ex-mieskin teki väärin jättäessään lapset yksin.
Eihän mikään täällä kirjoitettu asia kuulu kenellekään muulle kuin kirjoittajalle itselleen, mutta keskustelupalstalla kun ollaan niin muillakin on oikeus kommentoida, muutenkin kuin peesailemalla ja hokemalla että hyvä hyvä.
Joo mutta oletko lukenut myös psykologiaa ja ymmärrätkö,että ihminen on erehtyväinen ja jopa viisaat psykologit ovat kautta aikain tienneet, että nainen puolustaa lapsiaan huomattavasti aggressiivisemmin kuin mies. Kyllä mä uskon,että vaikka itsekin inhoan väkivaltaa...niin saattaisin silti puolustaa lähimmäisiäni, varsikin lapsiani, todella aggressiivisesti.

Kuten ap kirjoitti, että hänen päässä ns. pimeni...joka kertoo,että huoli lapsista vei järjen ja tunnepuoli sekä aggressio otti vallan...kyseisessä tapauksessa hyvin ymmärrettävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo mutta oletko lukenut myös psykologiaa ja ymmärrätkö,että ihminen on erehtyväinen ja jopa viisaat psykologit ovat kautta aikain tienneet, että nainen puolustaa lapsiaan huomattavasti aggressiivisemmin kuin mies. Kyllä mä uskon,että vaikka itsekin inhoan väkivaltaa...niin saattaisin silti puolustaa lähimmäisiäni, varsikin lapsiani, todella aggressiivisesti.

Kuten ap kirjoitti, että hänen päässä ns. pimeni...joka kertoo,että huoli lapsista vei järjen ja tunnepuoli sekä aggressio otti vallan...kyseisessä tapauksessa hyvin ymmärrettävää.
Ymmärrettävää, kyllä, muttei mielestäni siltikään hyväksyttävää, eikä ehkä järkevääkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo mutta oletko lukenut myös psykologiaa ja ymmärrätkö,että ihminen on erehtyväinen ja jopa viisaat psykologit ovat kautta aikain tienneet, että nainen puolustaa lapsiaan huomattavasti aggressiivisemmin kuin mies. Kyllä mä uskon,että vaikka itsekin inhoan väkivaltaa...niin saattaisin silti puolustaa lähimmäisiäni, varsikin lapsiani, todella aggressiivisesti.

.

Kuuleppas nyt psykologiaa lukenut. Vaikka pataan vetäminen olisi kuinka ymmärrettävissä ja psykologisesti analysoitavissa ihmisen luontoon kuuluvaksi käytökseksi, niin ei se tee väkivallasta yhtään sen hyväksyttävämpää.
 
enni
Siis voi ei näitä juttuja.
Ap, olen pahoillani että jouduist tollaseen tilanteeseen.
Haluaisinpa nähdä kuinka moni täällä alkais oikeesti yöllä soitella lastenvalvojalle jos kuulus lastensa olevan keskenään kotona. Eiköhän se suojellureaktio sieltä vaan esiin puskis.
Ja ravistettavalle:
Minunkin mielestäni (ne ketjut jotka olen lukenut) suhtaudut aina hyvin nuivasti muihin, ja tonkimalla tongit jotta pääset viisastelemaan miten olisi pitänyt toimia. Eiköhän tuo ap viisaana (ehkä jopa ilman mensan paperia) tosiaan itsekin tiedä, ettei lyöminen ollut maailman fiksuin teko, mutta minkäs enää teet...
Ja eiköhän ap myös tunne ex-miehensä paremmin kuin sinä, tietääkseen onko sellainen joka valehtelis tuosta hoitoasiasta vai ei...
 
luoja kriittistä sakkia..
oisin lässäyttänyt päin näköä varmaan sekä ukkoa ja ex anoppiakin siinä samalla koska ei edes lapsenlapsistaan välitä... :whistle:

voimia aloittajalle... jos ex:äs käy hankalaksi sitten jälkikäteen.
 
enni
Alkuperäinen kirjoittaja Blondie-1:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo mutta oletko lukenut myös psykologiaa ja ymmärrätkö,että ihminen on erehtyväinen ja jopa viisaat psykologit ovat kautta aikain tienneet, että nainen puolustaa lapsiaan huomattavasti aggressiivisemmin kuin mies. Kyllä mä uskon,että vaikka itsekin inhoan väkivaltaa...niin saattaisin silti puolustaa lähimmäisiäni, varsikin lapsiani, todella aggressiivisesti.

.

Kuuleppas nyt psykologiaa lukenut. Vaikka pataan vetäminen olisi kuinka ymmärrettävissä ja psykologisesti analysoitavissa ihmisen luontoon kuuluvaksi käytökseksi, niin ei se tee väkivallasta yhtään sen hyväksyttävämpää.

anteeksi nyt, mutta mulla meni täysin ohi, että ketkä täällä on väittänyt väkivallan olevan hyväksyttävää? Parin mustan täällä on vaan huomannut alkavan jeesustelemaan asialla, vaikkei kukaan ole moista väitettä toitottanut
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo mutta oletko lukenut myös psykologiaa ja ymmärrätkö,että ihminen on erehtyväinen ja jopa viisaat psykologit ovat kautta aikain tienneet, että nainen puolustaa lapsiaan huomattavasti aggressiivisemmin kuin mies. Kyllä mä uskon,että vaikka itsekin inhoan väkivaltaa...niin saattaisin silti puolustaa lähimmäisiäni, varsikin lapsiani, todella aggressiivisesti.

Kuten ap kirjoitti, että hänen päässä ns. pimeni...joka kertoo,että huoli lapsista vei järjen ja tunnepuoli sekä aggressio otti vallan...kyseisessä tapauksessa hyvin ymmärrettävää.
Ymmärrettävää, kyllä, muttei mielestäni siltikään hyväksyttävää, eikä ehkä järkevääkään.
Ei sitä pidäkään hyväksyä, mutta ymmärtää pitää. Kukaan ei aina voi toimia järkevästi...vaikka itsekin olen järki-ihminen niin silti olen monesti toiminut ns. järjenvastaisesti.
 

Yhteistyössä