En oo eläissäni vetänyt ketää turpaan mutta nyt vedin, enkä kadu!

  • Viestiketjun aloittaja vihainen hullu akka kai
  • Ensimmäinen viesti
samaa kokenut
ettei lastensuojelu ole varmasti kovin moksiskaan vielä tuon tason heitteelle jätöstä. Vaikka todella syytä olisi! Meidän tapauksessa sossu puolusti isän oikeuksia viimeiseen asti ja hoki, että lapset kestää mitä vaan, muttei eroa isästään. Sitten alkoi tapahtua kun sossu vaihtui- mieheksi..
Toivottavasti ap:n tapauksessa saavat hyvät viranomaiset, eivätkä sellaisia jotka ovat jo täysin turtia elämän raadollisuuteen. Eiköhän exän äitikin ole pojalle pari sanaa sanonut? Asutte varmaan aika pienellä paikkakunnalla, se on kyllä hyvä, koska on tuttuva kertomassa jos toistuisi. Se kun on vaan niin totta, että toisen puolesta ei voi valintoja tehdä ja valovottuja tapaamisia tuskin tuolla taustalla saa.

Siihen kysymykseen rehellisesti: en ole jättänyt lasta edes roskapussin viennin ajaksi yksin, 9veenä on aloitellut pikku hiljaa itsekseen olemista. Nykyään 12veenä osaa olla jo n. 4h itsekseen : )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paha tilanne, mutta väkivalta luo väkivaltaa.
Ei aina, ei voi yleistää... Väkivaltaisen perheen lapsesta voi hyvin kasvaa ei-väkivaltainen ja taas toisinpäin.

Riippuu täysin siitä kuinka tietoinen pystyy olemaan teoista ja niiden seurauksista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paha tilanne, mutta väkivalta luo väkivaltaa.
Ei aina, ei voi yleistää... Väkivaltaisen perheen lapsesta voi hyvin kasvaa ei-väkivaltainen ja taas toisinpäin.

Riippuu täysin siitä kuinka tietoinen pystyy olemaan teoista ja niiden seurauksista.
Ja tästäkin huolimatta "normaalinkin" ihmisen päässä voi pimahtaa. Itse olen jostain syystä sisältäni aggressiivinen ja olen todella joutunut opettelemaan hillitsemään itseäni lasten kanssa. Ja ymmärrän todella hyvin mitä saa tehdä ja mitä ei...mutta itse olen mallini oppinut äidiltäni, joka on ollut todella äkkipikainen, mutta ei suoranaisesti väkivaltainen.

Väkivaltaakin on monenlaista...itse en kerran kymmenessä vuodessa tapahtuvaa lyömistä pitäisi väkivaltana tai sellaista ihmistä väkivaltaisena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Miksi olet saatana aina negatiivinen täällä ap henkilöille joka pirun ketjussa.Vittu sinä oot sitten ÄLLÖTTÄVÄ ämmä.IKINÄ et sano mitään hyvää täällä.Katso itseäsi.
Olen lukemassa vasta ensimmäisellä sivulla, että mielestäni Ravistettava on usein vain realistinen sanoissaan. Kuten tässäkin tapauksessa. Suusanallinen todistus huoltajuuskiistassa on heikommassa asiassa kuin lääkärintodistus pahoinpitelystä.
Kukaan ei jankkaa näitä kiusallaan. Ihan totta. Nämä on vain sellaisia asioita mihin ei voi tunteilla vaikuttaa. Kyllä munkin mielestä lasten yksin jättäminen on idioottimaista, mutta se ei silti poista sitä, että jos tulisi pahoinpitelysyyte niin se ei olisi kovin hyvä juttu.
Kyllähän täällä voisi tietenkin aina kirjoitella aloittajaa miellyttäviä juttuja ja samalla lyödä pökköä pesää vaikka huomaisikin aloittajan olevan hakoteillä.... Mutta ketä se palvelisi? Lietsotaan kimpassa lynkkaushenkeä ja toinen voimiensa tunnossa lähtee viemään asiaa eteenpäin "kun kaikki olivat kerran sitä mieltä", sitten tuleekin asioiden toinen puoli vastaan. Ja pahimmassa tapauksessa aloittaja on saattanut tehdä jotain typerää mikä heikentää hänen asemaansa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja enni:
Alkuperäinen kirjoittaja Blondie-1:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo mutta oletko lukenut myös psykologiaa ja ymmärrätkö,että ihminen on erehtyväinen ja jopa viisaat psykologit ovat kautta aikain tienneet, että nainen puolustaa lapsiaan huomattavasti aggressiivisemmin kuin mies. Kyllä mä uskon,että vaikka itsekin inhoan väkivaltaa...niin saattaisin silti puolustaa lähimmäisiäni, varsikin lapsiani, todella aggressiivisesti.

.

Kuuleppas nyt psykologiaa lukenut. Vaikka pataan vetäminen olisi kuinka ymmärrettävissä ja psykologisesti analysoitavissa ihmisen luontoon kuuluvaksi käytökseksi, niin ei se tee väkivallasta yhtään sen hyväksyttävämpää.

anteeksi nyt, mutta mulla meni täysin ohi, että ketkä täällä on väittänyt väkivallan olevan hyväksyttävää? Parin mustan täällä on vaan huomannut alkavan jeesustelemaan asialla, vaikkei kukaan ole moista väitettä toitottanut

No johan täällä on muutamaan kertaan kommentoitu, että ap teki oikein ja olisi itsekkin vastaavassa tilanteessa noin toiminut. Ihan niinkuin se olisi oikein ja hyväksyttävää.

Jos mies kajauttaa vaimoaan pataan niin että soi, niin onko se hyväksyttävää? Senkin lyömisen pystyy selittämään psykologialla ja voi olla hyvinkin ymmärrettävää, että miehellä silmissä sumenee ja seurauksena primitiivireaktio. Ihan samasta kuviosta on nyt kysymys, lyöjänä vaan äiti ja uhrina ex-mies.

Selittäkää mulle tyhmälle, miksi ex-miestä saa lyödä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blondie-1:
Alkuperäinen kirjoittaja enni:
Alkuperäinen kirjoittaja Blondie-1:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo mutta oletko lukenut myös psykologiaa ja ymmärrätkö,että ihminen on erehtyväinen ja jopa viisaat psykologit ovat kautta aikain tienneet, että nainen puolustaa lapsiaan huomattavasti aggressiivisemmin kuin mies. Kyllä mä uskon,että vaikka itsekin inhoan väkivaltaa...niin saattaisin silti puolustaa lähimmäisiäni, varsikin lapsiani, todella aggressiivisesti.

.

Kuuleppas nyt psykologiaa lukenut. Vaikka pataan vetäminen olisi kuinka ymmärrettävissä ja psykologisesti analysoitavissa ihmisen luontoon kuuluvaksi käytökseksi, niin ei se tee väkivallasta yhtään sen hyväksyttävämpää.

anteeksi nyt, mutta mulla meni täysin ohi, että ketkä täällä on väittänyt väkivallan olevan hyväksyttävää? Parin mustan täällä on vaan huomannut alkavan jeesustelemaan asialla, vaikkei kukaan ole moista väitettä toitottanut

No johan täällä on muutamaan kertaan kommentoitu, että ap teki oikein ja olisi itsekkin vastaavassa tilanteessa noin toiminut. Ihan niinkuin se olisi oikein ja hyväksyttävää.

Jos mies kajauttaa vaimoaan pataan niin että soi, niin onko se hyväksyttävää? Senkin lyömisen pystyy selittämään psykologialla ja voi olla hyvinkin ymmärrettävää, että miehellä silmissä sumenee ja seurauksena primitiivireaktio. Ihan samasta kuviosta on nyt kysymys, lyöjänä vaan äiti ja uhrina ex-mies.

Selittäkää mulle tyhmälle, miksi ex-miestä saa lyödä?
Mä löin itsepuolustukses. *avaa sateenvarjon*
 
niinpä niin
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
No, ex tekee ilmoituksen poliisille ja sitten se voikin jo hakea yksinhuoltajuutta :|
höpö höpö.
Suomessa ollaan niin paljon äidin puolella että tuskin onnistuu.
Rikos ilmoituksen voi tehdä pahoinpitelystä (eikä paljon paina sekään)
 
vieras
kyllä se joskus ihmisellä vain pimahtaa. itse olen myös kerran elämässäni jotakuta lyönyt. aikaa on reilu kuukausi. vieras mies kävi minuun käsiksi. siinä kohtaa kun ei uskonut painu helvettiin -käskyjä niin en tiennyt että miten muuten siitä olis irti päässyt niin löin. käsi murtui ja kipsi oli siinä mutta silti ei kaduta. tiedä mitä olisi tapahtunut muuten.

tuollaisessa tilanteessa jos lapsistaan on kyse on ihan oikeutettuakin pimahtaa, vaikka suomen upea lakijärjestelmä onkin luonnollisesti sitä mieltä että lasten yksin jättö on parempi.. onhan sekin hirveän fiksua että raiskaaja saa sakkoja ja rahaan liittyvistä asioista istuu kauiten. hyvä suomen lainsäädäntö!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samaa kokenut:
Siihen kysymykseen rehellisesti: en ole jättänyt lasta edes roskapussin viennin ajaksi yksin, 9veenä on aloitellut pikku hiljaa itsekseen olemista. Nykyään 12veenä osaa olla jo n. 4h itsekseen : )
Kuinka onnistuit hoitamaan asiat noin? Meillä jo ekaluokkalainen joutui olemaan illasta yksin sen kolmetuntia. Koulu 8-12 mutta toinen vanhemmista kolmeen ja toinen neljään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
No, ex tekee ilmoituksen poliisille ja sitten se voikin jo hakea yksinhuoltajuutta :|
höpö höpö.
Suomessa ollaan niin paljon äidin puolella että tuskin onnistuu.
Rikos ilmoituksen voi tehdä pahoinpitelystä (eikä paljon paina sekään)
Ai mikä ei onnistu, yksinhuoltajuuden hakeminenko?
Enhän mä sanonut, että mies yksinhuoltajuuden saisi...mutta jos se sitä hakee, niin sillä on mustaa valkoisella siitä, että lasten äiti on "väkivaltainen" :/
Suomessa ollaan kai äidin puolella, mutta siitä huolimatta mun läheinen hävisi oikeustaistelun ja lapsi määrättiin isälle. Isälle, joka oli lyönyt äitiä, mutta todisteita ei ollut koska äiti ei ollut hakenut lääkärintodistusta (jälkikäteen sanoi, että olisi tosiaan pitänyt hakea). Isällä taas oli todiste äidin tekemästä ns. mokasta (ei väkivaltaa, ei mitään kovin pahaa edes) ja nyt lapsi asuu isällään.
 
samaa kokenut
töitä enimmäkseen kotona. Siten onnistuin hoitamaan asian. Mites eikös iltapäivhoitopaikka ole lakisääteinen 1-2luokkalaisille? Siitä kannattaa pitää kiinni ja VAATIA jos kunta luista velvotteistaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
No, ex tekee ilmoituksen poliisille ja sitten se voikin jo hakea yksinhuoltajuutta :|
höpö höpö.
Suomessa ollaan niin paljon äidin puolella että tuskin onnistuu.
Rikos ilmoituksen voi tehdä pahoinpitelystä (eikä paljon paina sekään)
Ai mikä ei onnistu, yksinhuoltajuuden hakeminenko?
Enhän mä sanonut, että mies yksinhuoltajuuden saisi...mutta jos se sitä hakee, niin sillä on mustaa valkoisella siitä, että lasten äiti on "väkivaltainen" :/
Suomessa ollaan kai äidin puolella, mutta siitä huolimatta mun läheinen hävisi oikeustaistelun ja lapsi määrättiin isälle. Isälle, joka oli lyönyt äitiä, mutta todisteita ei ollut koska äiti ei ollut hakenut lääkärintodistusta (jälkikäteen sanoi, että olisi tosiaan pitänyt hakea). Isällä taas oli todiste äidin tekemästä ns. mokasta (ei väkivaltaa, ei mitään kovin pahaa edes) ja nyt lapsi asuu isällään.
Suomessa ei todellakaan isät saa huoltajuuksia tosta noin vaan!! Tässä maassa on monta tapausta; missä olisis parempikin kun äiti niin kahjo: vaan eipä onnistu
 
Niin.. Ap:lle piti sanoa että mulla oli tilanne niin et tyttö oli isällään ja oli ratkennu juomaan. Poliisilta pyysin apua et tulisvat mukaan kun käyny päälle ennenkin ja saisin tytön turvallisesti kotiin. Eivät tulleet ja kävi niin että ex kävi kunnolla pääälle ja tyttö näki kaiken. Jos mulla olis ollu sama tilanne ton jälkeen kun sulla niin olis varmaan napsahtanu päässä mullaki. Muuten en kyllä olisi kyennyt vaikka mieli olisiki tehnyt.
 
enni
Alkuperäinen kirjoittaja Blondie-1:
Alkuperäinen kirjoittaja enni:
Alkuperäinen kirjoittaja Blondie-1:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo mutta oletko lukenut myös psykologiaa ja ymmärrätkö,että ihminen on erehtyväinen ja jopa viisaat psykologit ovat kautta aikain tienneet, että nainen puolustaa lapsiaan huomattavasti aggressiivisemmin kuin mies. Kyllä mä uskon,että vaikka itsekin inhoan väkivaltaa...niin saattaisin silti puolustaa lähimmäisiäni, varsikin lapsiani, todella aggressiivisesti.

.

Kuuleppas nyt psykologiaa lukenut. Vaikka pataan vetäminen olisi kuinka ymmärrettävissä ja psykologisesti analysoitavissa ihmisen luontoon kuuluvaksi käytökseksi, niin ei se tee väkivallasta yhtään sen hyväksyttävämpää.

anteeksi nyt, mutta mulla meni täysin ohi, että ketkä täällä on väittänyt väkivallan olevan hyväksyttävää? Parin mustan täällä on vaan huomannut alkavan jeesustelemaan asialla, vaikkei kukaan ole moista väitettä toitottanut

No johan täällä on muutamaan kertaan kommentoitu, että ap teki oikein ja olisi itsekkin vastaavassa tilanteessa noin toiminut. Ihan niinkuin se olisi oikein ja hyväksyttävää.

Jos mies kajauttaa vaimoaan pataan niin että soi, niin onko se hyväksyttävää? Senkin lyömisen pystyy selittämään psykologialla ja voi olla hyvinkin ymmärrettävää, että miehellä silmissä sumenee ja seurauksena primitiivireaktio. Ihan samasta kuviosta on nyt kysymys, lyöjänä vaan äiti ja uhrina ex-mies.

Selittäkää mulle tyhmälle, miksi ex-miestä saa lyödä?
Ensinnäkin,nyt ei ollut kyseessä, että täysin yllättäen, tai ilman syytä joku olisi toista lyönyt. Toisekseen, ap itsekin sanoo ettei ole oikein lyödä, mutta minkäs enää teet?! Turhanpäivästä tuollanen jälkiviisastelu kun kaikki kuitenkin on ihan varmasti sitä mieltä ettei väkivalta ole sallittua.
Pilkunviilaamista siis...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Blondie-1:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
No, ex tekee ilmoituksen poliisille ja sitten se voikin jo hakea yksinhuoltajuutta :|
Millähän perusteella?

Todistettavasti väkivaltainen äiti.
Voi hyvänen aika, jos kerran on lyönyt, se ei tee ihmistä väkivaltaiseksi...
JA suomessa todellakin ollaan (joissain tapuksissa jopa valitettavasti) niin paljon äidin puolella, että jotkut jotka jopa mätkii lapsiaan, saa niitä edelleen huoltaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja enni:
noin toiminut. Ihan niinkuin se olisi oikein ja hyväksyttävää.

Jos mies kajauttaa vaimoaan pataan niin että soi, niin onko se hyväksyttävää? Senkin lyömisen pystyy selittämään psykologialla ja voi olla hyvinkin ymmärrettävää, että miehellä silmissä sumenee ja seurauksena primitiivireaktio. Ihan samasta kuviosta on nyt kysymys, lyöjänä vaan äiti ja uhrina ex-mies.

Selittäkää mulle tyhmälle, miksi ex-miestä saa lyödä?
Ensinnäkin,nyt ei ollut kyseessä, että täysin yllättäen, tai ilman syytä joku olisi toista lyönyt. Toisekseen, ap itsekin sanoo ettei ole oikein lyödä, mutta minkäs enää teet?! Turhanpäivästä tuollanen jälkiviisastelu kun kaikki kuitenkin on ihan varmasti sitä mieltä ettei väkivalta ole sallittua.
Pilkunviilaamista siis...[/quote]


Siis jos lyöminen on ymmärrettävää, niin silloin se on myös hyväksyttävää? Höpöhöpö. Tämä "jälkiviisastelu" on ihan paikallaan, ihan sen takia että fiksu oppii virheistään ja tosifiksu toisten virheistä.
 
enni
Alkuperäinen kirjoittaja Blondie-1:
Alkuperäinen kirjoittaja enni:
noin toiminut. Ihan niinkuin se olisi oikein ja hyväksyttävää.

Jos mies kajauttaa vaimoaan pataan niin että soi, niin onko se hyväksyttävää? Senkin lyömisen pystyy selittämään psykologialla ja voi olla hyvinkin ymmärrettävää, että miehellä silmissä sumenee ja seurauksena primitiivireaktio. Ihan samasta kuviosta on nyt kysymys, lyöjänä vaan äiti ja uhrina ex-mies.

Selittäkää mulle tyhmälle, miksi ex-miestä saa lyödä?
Ensinnäkin,nyt ei ollut kyseessä, että täysin yllättäen, tai ilman syytä joku olisi toista lyönyt. Toisekseen, ap itsekin sanoo ettei ole oikein lyödä, mutta minkäs enää teet?! Turhanpäivästä tuollanen jälkiviisastelu kun kaikki kuitenkin on ihan varmasti sitä mieltä ettei väkivalta ole sallittua.
Pilkunviilaamista siis...

Siis jos lyöminen on ymmärrettävää, niin silloin se on myös hyväksyttävää? Höpöhöpö. Tämä "jälkiviisastelu" on ihan paikallaan, ihan sen takia että fiksu oppii virheistään ja tosifiksu toisten virheistä.[/quote]

No ei, miksi siun pitää oikein tonkimalla tonkia?
Ei se tietenkään ole sen enempää hyväksyttävää, mutta väittäisin että suurimmalle osalle on eroa siinä, lyökö joku sen takia että sukat on väärässä paikassa, vai sen takia että suojelee lapsiaan. VAIKKEI KUMPIKAAN OLE OIKEIN! Edelleenkin toistan, että vänkäätte asiasta, jossa kaikki oikeasti ovat suht samaa mieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi hyvänen aika, jos kerran on lyönyt, se ei tee ihmistä väkivaltaiseksi...
JA suomessa todellakin ollaan (joissain tapuksissa jopa valitettavasti) niin paljon äidin puolella, että jotkut jotka jopa mätkii lapsiaan, saa niitä edelleen huoltaa.
Hmmm. Useimmiten kyllä täällä käsketään jättää se väkivaltainen sika, kun joku nainen kertoo miehen lyöneen tai uhanneen lyömisellä, vaikka kyseessä olisi eka kerta.
Mutta vaikka yksi lyöntikerta ei ihmistä väkivaltaiseksi tekisikään, niin eihän se silti hyvältä näytä, jos mahdollisessa huoltajuuskiistassa toisella osapuolella on sekä lääkärintodistus että silminnäkijän lausunto siitä, miten ex-vaimo kävi kimppuun.
En mä usko, että ap on mikään väkivaltainen hullu, mutta jos hänen eksänsä haluaa, niin hän voi väittää sellaista saadakseen lapset itselleen, ja hänellä olisi asiasta oikein todisteitakin.
Ja siksi tämä lyönti voi olla hiton huonokin asia :/
 

Yhteistyössä