En pääse alkuun...

  • Viestiketjun aloittaja FatMama
  • Ensimmäinen viesti
FatMama
TÄYTYISI laihduttaa tuollaiset 15-20 kg. En vaan saa itseäni motivoitua hommaan millään. Kuopus nyt viisikuinen ja täysimetän yhä eli mitään tehokuuria en vielä voisikaan aloittaa. Jotenkin on vaan niin rankkaa aikaa, että tulee mussutettua turhaan kaikkea ja paino ei laske mut ei onneksi nousekaan. Millä ihmeellä pääsisin alkuun???
 
Voit kyllä imettää vaikka laihdutatkin.Minusta on turha vedota pelkkään Synnytykseen/imetykseen oman laiskuuden tuomien kilojen kertymiseen...Tottakai menee oma aikansa et parantuu synnytyksestä, mutta laihduttaa jo voi pelkällä TERVEELLISELLÄ ruokavaliolla ja siihen sitten pikkuhiljaa pietempiä vaunulenkkejä, kotijumppaa vauvan nukkuessa...Myöhemmin salilla käyntiä/jumppaa kun ei enää niin rinnassa kiinni...Ite treenasin itelleni kunnon reisilihakset kyykkäämällä vauva rintarepussa!(oli huono uninen ja muutenkin kitkuinen ja isäntä paljon töissä)
 
Mulla itellä oli pudotettavaa kanssa tuo 20 kg. Nyt oon saanut noin 12 kg pois. noudatan painonvartioiden ohjeita. Samat käy sullekki, mutta saat syödä pisteitä enemmän. Laihdutukseen pitää vaan löytää se motivaatio. Ilman sitä laihutuksesta tulee "pakkopullaa" eikä se onnistu. Tiedän kokemuksesta. Lisäksi mulla on yksi "pisteetön" päivä viikossa, eli syön mitä sattuu. Jos repsahtaa normaali päivänä niin sitten pitää vaan ajatella, että huomenna on uusi päivä. (jos tästä ei tuu tapa) Ja ota tavoitteeksi eka vaikka -5kg. Tuo -20kg on niin kaukainen, että motivaatio kyllä katoaa. Kyllä sää onnistut, koska määki oon onnistunut! Semppiä!
 
FatMama
Niin ongelmahan on just sen motivaation löytyminen. Tiedän kyllä. että omasta laiskuudesta kaikki johtuu ja tervellisestä ruokavaliosta tiedän "kaiken" jo työnikin puolesta. en ole enää ihan nuori ja laihdutettu on ennenkin, mutta se kipinä...
 
äippä27


mulla ei tullu raskaudesta kun 15kg mutta neki meni 8vk pois ja lähtöpainossa 56kg..
Annan vinkin, älä ajattele painoa.Aloita pienillä ruokavaliomuutoksilla.
Ruisleipää(ei voita päälle,sitä saa muutenkin ruuasta) juustoa ja esm tomaattia päälle(ei ole leipä niin kuivaa).Tee usein keittoja.Jos tekee mieli namia niin osta pieni pussi, ei mikään hehtaaripussi.Vähennä ruokaannoksia vähän.Juo paljon vettä(no senhän sä tiedätki :) ).
Toisia painonpudotus masentaa joten parempi on olla ajattleematta sitä ja pienillä ruokailutottumuksilla antaa painon laskea.Nythän ei laihuteta vaan muutetaan ruokavaliota.miltä kuulostaa?
 
FatMama
Ongelmani on kai osittain se, että ruoka liittyy elämässäni niin moneen. syön iloon ja suruun,se kuuluu työhöni ja harrastuksiin... Tiedän, että tarkalla syömisellä voisin pysyä kuitenkin suht normaalipainossa edes. On tosi palkitsevaa laihtua, ehkä vaan otan itseäni jotenkin niskasta kiinni ja aloitan...
 
äippä27


jostain on tingittävä jos haluaa tuloksia..Harrastus? Mitä jos et söisi suruun tai iloon..Purkaa paineet liikkumalla..Jos oikein v***taa niin paras tapa kaikesta on lähteä lekille..Kun tuut kotiin ja paita on hiestä märkänä niin se tunne minkä siitä saa kun on antanu kaikkensa on tuhat kertaa parempi kun se että makaa sohvalla vatsa kipeenä karkista ym..
Minä muutin joskus ruokavaliota ja paino tipahahti 2,5kk 18kg vaikka en edes laihduttanu vaan aloin taas liikkua(olen entinen kilpaurheilia) .Söin ja liikuin, purin paineita liikuntaan..Niin ne läskit lähti :)

Stemppiä..
 

Yhteistyössä