En pahalla, mutta mietin näitä "lahjojen ostamisia ja antamisia" esim tarha ym tädeille...

Ymmärrän pointin ja tykkään itsekkin muistaa ihmisiä. Nykyään pitäisi muistaa kerhotädit, opettajat, lastentarhan tädit, harrastuksien tädit ja sedät, lahjat annetaan synttäreilläkin vieraille, mikä ihme tää juttu on nykyään.Esikoinen haluaa antaa opettajalle jotain itse tehtyä, joten se hänelle suotakoon.Päiväkotiin olen joskus kakun leiponut, mutta jotenkin tuntuu, että
alkaa tämäkin homma kohta mennä "kilpavarusteluksi"Kuka ostaa iittalaa, kuka marimekkoa lahjaksi...
 
minä
me ollaan kerätty aina koko ryhmä kimpassa jotain pientä päiväkodin/eskarintädeille ja opettajalle, ei tartte kilpavarustella. Jonkun näköinen homma siitä on mut parempi kuin ne 20 pikku nyssykkää
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
tuo on kyllä totta, että menny vähän "kilpailuksi" tuo lahjominen... tai jotenkin vähän yliampuvaa jo...

meillä eskarilainen piirsi hienot kortit ja kukkana viedään tuoreet ananakset :) (kiitos nytkikselle ideasta! ;) )
Haa! Ananas kilpailee vahvasti nyt noiden ruukkuyrttien kanssa :)!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
tuo on kyllä totta, että menny vähän "kilpailuksi" tuo lahjominen... tai jotenkin vähän yliampuvaa jo...

meillä eskarilainen piirsi hienot kortit ja kukkana viedään tuoreet ananakset :) (kiitos nytkikselle ideasta! ;) )
Haa! Ananas kilpailee vahvasti nyt noiden ruukkuyrttien kanssa :)!
ai? :D no mutta sehän on kiva! :D on ainakin tuhottava lahja, ei jää nurkkiin pyörimään.
 
Minä en ainakaan ole kilpavarustelumielessä muistamassa päiväkotihenkilökuntaa/opettajia.
Vaan halusta kiittää heitä siitä, että ovat hoitaneet ja opettaneet lapsiani ja olleet iso osa lasten arkea. Kovin mittavia rahallisia investointeja en ole näihin pieniin muistamisiini käyttänyt.
Ja lapsistani on ollut myös mukava näitä arjen aikuisia muistaa.

Lasten syntymäpäivävieraitten lahjomista en oikein käsitä, mutta joskus ovat vieraat silti saanet meiltä jotain matkaansakin. Vaikkapa korun, jonka ovat saaneet itse pujotella osana syntymäpäiväohjelmaa..tai no saivat ne kerran karkkipussitkin, mutta sekin oli aartenetsinnän loppuhuipentuma.
 
vieras
Mä ostin tytön päiväkotiin tädeille rasian sydänkeksejä. Hinta reilut 3 egee. Ei tulis mieleenkään ostaa marimekkoa tai iittalaa. Jos ei rouville keksit kelpaa, tunkekoot vaikka roskapönttöön ;)
 
arvot selkiyttää
lapsi antaa itse JOS haluaa opettajalle/ohjaajalle itsetehdyn kortin (jossa toki avustetaan) ja miettii mikä kohdetta ilahduttaisi. Useimmiten se on ollut itse istutettu yrtti, tomaatti, paprika, kielokimppu tai vaikka hyppynaru.

Liikuttavimman viestin saimme muutama vuosi sitten eräältä lapsemme opettajalta, hän oli lapsemme taimesta saanut ison kasvin joka tuottaa hänelle joka vuosi herkullisia suupaloja.

T. pieni on kaunista
 
Mä luulen että toisilla on vaan tapana ostaa jotakin mielestään arvokasta/laadukasta ja ei kai siinä mitään.
Meillä poika haluaa ihan itse viedä jotakin ja minä myös, mutta mitään kippoja ja kuppoja ei aleta ostamaan vaan.
 
Annuska
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
tuo on kyllä totta, että menny vähän "kilpailuksi" tuo lahjominen... tai jotenkin vähän yliampuvaa jo...

meillä eskarilainen piirsi hienot kortit ja kukkana viedään tuoreet ananakset :) (kiitos nytkikselle ideasta! ;) )
:D ollos hyvä!
Tännekin kelpasi se ananas -idea, eli täältäkin kippis nytkikselle.

 
tarhantäti
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että aivan turhaan vanhemmat moisia lahjuksia edes miettivät. Keväällä hukutaan kaikkeen syötävään ja ei askartelujakaan tule säästeltyä, vaikka ne kovin ihania onkin. Se mikä eniten lämmittää on kiitos, jos siihen aihetta on.
 
Minusta päiväkotien henkilökunnalla ja myös opettajilla on niin huono palkka, että haluan ehdottamasti heitä muistaa, ja kyllä ostan laatutavaraa, vähän mutta jotain sellaista, jonka voi vaikka antaa lahjaksi eteenpäin. Vähän reilun kympin laitan lahjaan. Olen ostanut Iittalan kivituikkuja, Arabian mukeja, nyt vein Pentikin käsipyyhkeitä. Olempa ostanut kesää vasten kesälukemiseksi pokkareitakin.

Toisen lapsen päiväkodissa ja koulussa kerätään lahja yhdessä ja saadaan joku isompi jutta sitten ostetuksi tai isompi lahjakortti.

Minä haluan siis noilla lahjoilla pari kertaa vuodessa kertoa arvostavani heidän työtään. Ja kyllä minä olen vienyt opettajalleni kukkia yli 30 vuotta sitten, tapa ei siis ole mitenkään uusi. Kukat ylipäätään minusta on melkein huonoin vieminen, niitä voi tulla tosi paljon tai sitten henkilö lähtee saman tien vaikkapa lomalle, ja hukkaan meni kukat!
 
vieras
Meidän ekaluokkalaisella on ollut aivan mielettömän ihana opettaja, joka on vapaa-aikanaankin järjestänyt kivoja juttuja lapsille ja koko perheille. Me ollaan koko perhe todella kiitollisia tuolle opettajalle ja todellakin halutaan jotenkin häntä muistaa. Oli kuitenkin todella vaikea keksiä, mitä hänelle veisi... Tykkääkö hän suklaasta? Syökö hän kakkuja? Lähteekö hän heti reissuun niin, että kukat kuihtuvat kotona? Niinpä me päädyttiin tilaamaan "Toisenlainen lahja" Kirkon Ulkomaanavulta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
tuo on kyllä totta, että menny vähän "kilpailuksi" tuo lahjominen... tai jotenkin vähän yliampuvaa jo...

meillä eskarilainen piirsi hienot kortit ja kukkana viedään tuoreet ananakset :) (kiitos nytkikselle ideasta! ;) )
:D ollos hyvä!
Tännekin kelpasi se ananas -idea, eli täältäkin kippis nytkikselle.
cheers vaan :D
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän ekaluokkalaisella on ollut aivan mielettömän ihana opettaja, joka on vapaa-aikanaankin järjestänyt kivoja juttuja lapsille ja koko perheille. Me ollaan koko perhe todella kiitollisia tuolle opettajalle ja todellakin halutaan jotenkin häntä muistaa. Oli kuitenkin todella vaikea keksiä, mitä hänelle veisi... Tykkääkö hän suklaasta? Syökö hän kakkuja? Lähteekö hän heti reissuun niin, että kukat kuihtuvat kotona? Niinpä me päädyttiin tilaamaan "Toisenlainen lahja" Kirkon Ulkomaanavulta.
Lisään vielä, että heti suljettiin pois kaikki "pysyvä lahjakrääsä". Oon melko varma, että kukaan opettaja ei oikeasti tykkää niistä eripari kirsoista ja kynttilöistä, joita heille tulvii.
 
Mä oon ostanut lahjoja silloin kun tuntuu, että on ollut aihetta. Eskarin tädeiltä jää kyllä tänä vuonna lahjat saamatta. :whistle: Koko päiväkodin henkilökunnalle ajateltiin pojan kanssa leipoa yhdessä kakku kiitokseksi viiden vuoden hoito- ja kasvatustyöstä.

Liikkarin ohjaajille ostettiin ja kirjoitettiin pojan kanssa yhdessä kortit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
tuo on kyllä totta, että menny vähän "kilpailuksi" tuo lahjominen... tai jotenkin vähän yliampuvaa jo...

meillä eskarilainen piirsi hienot kortit ja kukkana viedään tuoreet ananakset :) (kiitos nytkikselle ideasta! ;) )
:D ollos hyvä!
Tännekin kelpasi se ananas -idea, eli täältäkin kippis nytkikselle.

Ja siis täältä myös :)!
 

Yhteistyössä