En tajua tota ulostenäytettä!!! (miten otetaan?!)

  • Viestiketjun aloittaja AAAAARRRGGGHHHH!!!
  • Ensimmäinen viesti
AAAAARRRGGGHHHH!!!
Siis tossa muovissa on pitkä topsi (vanupuikko) ja streriili putki.
Ohjeita en saanut en kirjallisena enkä suullisena.

Ymmärsin että kun vanupuikon on kastanut ite tavaraan, se pitää laittaa siihen putkeen, mutta miten sen saa sinne? Väänsin ja väänsin, vaan ei mennyt. Roskiksessa nyt koko näyte putkineen päivineen.
 
Meilläpäin ulostenäyteputki on sellainen ns. lusikkamalli. Sen voi ottaa esim. kakkimalla ensin paperin päälle ja siitä kaapimalla, ihan tavallisesti laitetaan kierteillä kiinni se purkki.. Kysy ohjeet kun haet uuden purkin!
 
AAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGHHHHH!!
Mutta kun en saanut sitä tavallista salmonellapurkkia, vaan pitkän putken, johon luultavasti tuo pitkä vanupuikko pitäis jotenkin saada tungettua... Hermot menee.
 
AAARRRGGGHH!!
Nää on näitä uusia ja muka parempia malleja. Just niinkuin pissanäytekin pitää laittaa nykyään ite siihen koeputkeen, mutta se sentään on helppoa kun tulee ohjeet mukaan.
 
tuotaa.... pitäsköhän se sillä topsilla saaha kaivastua se kikkare sinne putkeen? eli ei sitä puikko sinne oo tarkotus laittaa?

en ossaa sanua koska en oo ikuna tuommosta mallia käyttäny tai nähny. semmosia lusikkamallisia mieki oon käsitelly.
 
jaaha... sekoilee vastaus...

eli siis ei sitä tartte kokonaan ulostetta työntää täyteen, vaan pyöräyttää sitä pumpulipuikkoa ulosteessa ja sitten putkeen...
Korjatkaa joku, jos olen väärässä... :ashamed: :whistle:
 
AAARGGHH!
Vanupuikko on putken kans saman pituinen. EI se tavaran vuoksi mahdu, vaan ite streriilissä putkessa on jokin ettei se vanupuikko mee siitä. Ummessa koko putki, ei mistään päästä mee sisälle se vanupuikko
 
Saman kanssa taistellut
Joo mulla oli eilen sama ongelma, enkä ratkaisua löytänyt. Todellakin vanupuikko on putken kans saman pituinen, eikä ole paskasta kiinni miksei se sinne mene. Putkessa on vaan jokin este.
 
Yleensäkin ulostenäytettä kun ottaa niin sinne purkkiin/putkeen EI TARVI tunkea niitä ulostekikkaroita. Se riittää, että joko siinä topsissa tai lusikassa on ihan pieni määrä tavaraa. Oon ite tk:ssa töissä ja monesti näkee kuinka sinne purkkiin on yritetty änkeä suurinpiirtein koko tuotos kun ihan pieni pieni määrä riittää. Näytettä ei voida edes tutkia jos siellä on liikaa tavaraa.
 
jasso
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Yleensäkin ulostenäytettä kun ottaa niin sinne purkkiin/putkeen EI TARVI tunkea niitä ulostekikkaroita. Se riittää, että joko siinä topsissa tai lusikassa on ihan pieni määrä tavaraa. Oon ite tk:ssa töissä ja monesti näkee kuinka sinne purkkiin on yritetty änkeä suurinpiirtein koko tuotos kun ihan pieni pieni määrä riittää. Näytettä ei voida edes tutkia jos siellä on liikaa tavaraa.
ai te ette osaa kastaa omaa topsianne siihen kikkareeseen. monestiko ite olet antanut kyseisen näytteen?
 
Lissu
Löysin tällaisen potilasohjeen. Kyllä siinä sun purkissa varmaan on jotain vikaa, kun kyllä sä olet ihan oikein toiminut.
" Jos näytettä tarvitaan myös näytetikkuun, otetaan korkki pois geeliä sisältävästä putkesta. Pyöritetään tikkua reippaasti ulostenäytteessä ja työnnetään tikku geeliä sisältävään putkeen niin, että putken vanupää menee geelin sisään. Jos näyte on kovin löysää, imeytä näytettä hyvin tikun vanuosaan."
 
AAARRGH!
Vikaa tuossa oli, koska ei sinne se vanupuikko mennyt. Enkä todellakaan ole yrittänyt tunkea näyteputkeen ulostusta, vaan pyöräytin vanupuikon pään läjässä, ja ongelma siis siinä että putken pää on ummessa (ei korkkia), eikä siinä että tunkisin sitä ulostusta sinne ite putkeen.
 

Yhteistyössä