En tajua tota ulostenäytettä!!! (miten otetaan?!)

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja AAAAARRRGGGHHHH!!!, 23.04.2008.

1. Siis tossa muovissa on pitkä topsi (vanupuikko) ja streriili putki.
    Ohjeita en saanut en kirjallisena enkä suullisena.

Ymmärsin että kun vanupuikon on kastanut ite tavaraan, se pitää laittaa siihen putkeen, mutta miten sen saa sinne? Väänsin ja väänsin, vaan ei mennyt. Roskiksessa nyt koko näyte putkineen päivineen.

2. mä oon kaapinu purkin reunaan ekasta pallerosta joka alkaa tulee ahterista..

3. nannannaa

nannannaa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.12.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Meilläpäin ulostenäyteputki on sellainen ns. lusikkamalli. Sen voi ottaa esim. kakkimalla ensin paperin päälle ja siitä kaapimalla, ihan tavallisesti laitetaan kierteillä kiinni se purkki.. Kysy ohjeet kun haet uuden purkin!

4. Mutta kun en saanut sitä tavallista salmonellapurkkia, vaan pitkän putken, johon luultavasti tuo pitkä vanupuikko pitäis jotenkin saada tungettua... Hermot menee.

5. AAARRRGGGHH!!

AAARRRGGGHH!! Vieras

Nää on näitä uusia ja muka parempia malleja. Just niinkuin pissanäytekin pitää laittaa nykyään ite siihen koeputkeen, mutta se sentään on helppoa kun tulee ohjeet mukaan.

6. Nyynä

Nyynä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.10.2006
    Saadut tykkäykset:
    5
    tuotaa.... pitäsköhän se sillä topsilla saaha kaivastua se kikkare sinne putkeen? eli ei sitä puikko sinne oo tarkotus laittaa?

en ossaa sanua koska en oo ikuna tuommosta mallia käyttäny tai nähny. semmosia lusikkamallisia mieki oon käsitelly.

7. vieras

vieras Vieras

Jos se vanupuikko ei pituudestaan mahdu sinne, niin katkaise varsi. Tavaraa ei tarvitse olla niin paljon, että ei leveydeltään mahtuisi :D

8. Pinki

Pinki Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.08.2004
    Saadut tykkäykset:
    8
    onko se vanupuikko siis liian pitkä siihen putkiloon? katkase tikku. ja sit korkki päälle.

ja lyhennä nikkiäsi.

9. Maria79

Maria79 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    jaaha... sekoilee vastaus...

eli siis ei sitä tartte kokonaan ulostetta työntää täyteen, vaan pyöräyttää sitä pumpulipuikkoa ulosteessa ja sitten putkeen...
    Korjatkaa joku, jos olen väärässä... :ashamed: :whistle:

10. AAARGGHH!

AAARGGHH! Vieras

Vanupuikko on putken kans saman pituinen. EI se tavaran vuoksi mahdu, vaan ite streriilissä putkessa on jokin ettei se vanupuikko mee siitä. Ummessa koko putki, ei mistään päästä mee sisälle se vanupuikko

11. Joo mulla oli eilen sama ongelma, enkä ratkaisua löytänyt. Todellakin vanupuikko on putken kans saman pituinen, eikä ole paskasta kiinni miksei se sinne mene. Putkessa on vaan jokin este.

12. Maria79

Maria79 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    siis mikä este?? Korkki putken päässä??

13. Ei siinä korkkia ollut, avoinainen suu, mutta
    kun laitoin sitä vanupuikkoa sinne, niin vaan
    ei mennytkään, koska se on ummessa se putken pää

14. pirullinen emäntä

pirullinen emäntä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.03.2006
    Saadut tykkäykset:
    0
    alkuvuodesta tein, ei mulla ollut ongelmia .. topsi sinne putkeen vaan missä on jotain hyytelöä.. purkki kiinni ja terveyskeskukseen vein

15. just

just Vieras

joo tosi oikeaoppista ja hygieenista.

16. Maria79

Maria79 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käy hakemassa uusi putki... Jos on viallinen. Kyllä sen pumpulipuikon pitäisi mennä ihan helposti sinne putkeen.

17. AARGGH!

AARGGH! Vieras

Joo, mä teen niin...

18. kuskus

kuskus Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.03.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos se on sellanen transpocult-putki niin siinä putken päässä on korkki joka pitää poistaa ennen kuin se vanupuikon työntää sinne putkeen.

19. hömppö

hömppö Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2006
    Saadut tykkäykset:
    1
    Yleensäkin ulostenäytettä kun ottaa niin sinne purkkiin/putkeen EI TARVI tunkea niitä ulostekikkaroita. Se riittää, että joko siinä topsissa tai lusikassa on ihan pieni määrä tavaraa. Oon ite tk:ssa töissä ja monesti näkee kuinka sinne purkkiin on yritetty änkeä suurinpiirtein koko tuotos kun ihan pieni pieni määrä riittää. Näytettä ei voida edes tutkia jos siellä on liikaa tavaraa.

20. jasso

jasso Vieras

ai te ette osaa kastaa omaa topsianne siihen kikkareeseen. monestiko ite olet antanut kyseisen näytteen?

21. Lissu

Lissu Vieras

Löysin tällaisen potilasohjeen. Kyllä siinä sun purkissa varmaan on jotain vikaa, kun kyllä sä olet ihan oikein toiminut.
    " Jos näytettä tarvitaan myös näytetikkuun, otetaan korkki pois geeliä sisältävästä putkesta. Pyöritetään tikkua reippaasti ulostenäytteessä ja työnnetään tikku geeliä sisältävään putkeen niin, että putken vanupää menee geelin sisään. Jos näyte on kovin löysää, imeytä näytettä hyvin tikun vanuosaan."

22. hömppö

hömppö Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2006
    Saadut tykkäykset:
    1
    onko se putki tuommoinen niinku kuvassa on tuo eka putki?

http://www.tyks.fi/fi/tulosta/630/1440/

23. AAARRGH!

AAARRGH! Vieras

Vikaa tuossa oli, koska ei sinne se vanupuikko mennyt. Enkä todellakaan ole yrittänyt tunkea näyteputkeen ulostusta, vaan pyöräytin vanupuikon pään läjässä, ja ongelma siis siinä että putken pää on ummessa (ei korkkia), eikä siinä että tunkisin sitä ulostusta sinne ite putkeen.

24. AARRGGHH!

AARRGGHH! Vieras

Mä lähen nyt käymään siellä labras, haen uuden näytteenottojutun. Eiköhän se jo toimi.

25. lissu

lissu Vieras

kokeile jo siellä paikanpäällä et se tikku mahtuu putkeen, jos niillä on enemmänkin noita maanantaikappaleita,.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri