En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

Joku palstalainen se on, koska kommentoi sellaisia asioita joista olen tänne kirjoittanut mutta blogissani en ole maininnut sanallakaan.

Pahoitteluni, että epäilyni loukkasi.
No mä en täällä kauheasti pyöri enää, vain tämmöisinä tylsyyden hetkinä :) Tai jos sähköpostiin tippuu posti, että mut on mainittu täällä, tai joku pikkulintu kertoo sellasta chatissa :whistle:

Mulle itselleni on jäänyt mysteeriksi, että kuka mut ilmeisesti IRL tunteva on täällä palstalla aloittanut muutaman törkyketjun, jotka on onneks poistettu aika äkkiä... :( Viimeisimmän jälkeen teki mieli erakoitua kokonaan, sen verran ilkeään sävyyn oli kirjoitettu. Onneksi niitä ei ole vähään aikaan tullut.
 
Juu, en kovin kauaa täällä ole pyörinyt. :) Tuota tuota.. onko sinulla joku tietty periaate että tuon ikäistä vielä imetät? Eikö lapsi jo kyseenalaista?
Ihmislajille normaali imetysaika on 3-7 vuotta :) Imetys ei ole lapsen terveydelle haitallista vaan tukee hänen kehitystään, terveyttään ja niin eespäin. WHO suosittelee, että imetystä jatketaan vähintään 2v ikään ja senkin jälkeen niin kauan, kun äiti ja lapsi sitä tahtovat jatkaa. Ei siis ole ollut mitään syytä vieroittaa, koska tämä on täysin lajityypillistä ja normaalia käyttäytymistä.

Lapsi totta kai on vähentänyt maidonjuontiaan sitä tahtia kun on ruvennut syömään kiinteitä enemmän ja varmasti joku kerta jää ihan viimeiseksi imetyskerraksi, toivottavasti lapsen omasta tahdostaan. Pakolla en lasta imetä ja jos imetys loppuu heti huomenna niin olen kyllä vain tyytyväinen ;) En edes ehdota imetystä, lapsi pyytää, ja lapsi (melkein aina) myös saa. Isomman lapsen imetys on hyvin erilaista kuin pienen vauvan imetys, en minä istahda sohvalle ja huuda lasta tissille. Hän tulee pyytämään kun sitä tahtoo.

Lisäinfoa mm osoitteesta Kiintymysvanhemmuusperheet - YHDISTYS tai vaikkapa Imetystukilista.net - Taaperoimetys ja vieroittaminen tuolta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Häähh;25385229:
Miten sulta vielä muka maitoo tulee?????? Mies purskahti nauruun ku kerroin et 3,5 v imettää :D
Maitoa tulee niin kauan, kun sitä joku sieltä poistaa :) Maidontulo ei ole mikään aikaan sidottu asia. Sitä muodostuu kokoajan lisää sitä mukaan, kun sitä rinnasta poistuu. Maidontuotanto lähtee loppumaan vasta silloin, kun on ollut n 4-6 viikkoa täysin imettämättä. Rinnoissa oleva maito imeytyy silloin takaisin kudoksiin ja rintarauhaset menevät lepotilaan. Muttamutta, kun joku käy sitä maitoa imemässä pois, niin totta kai sitä tulee sinne lisää!
 
nro2
[QUOTE="...";25385265]On teillä hauskaa...akka istuu koneella ja miehelle kommentoi 2+ juttuja..."kuule nyt täällä on joku joka imettää..." Voi tylsyys :LOL:[/QUOTE]

Joo, ja kertoo tänne että "Mun miespä on sitä mieltä että..." Ihan kuin KETÄÄN kiinnostaisi mitä jonkun satunnaisen palstailijan mies on mieltä.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
lisää naurunaihetta miehellesi
Alkuperäinen kirjoittaja Häähh;25385229:
Miten sulta vielä muka maitoo tulee?????? Mies purskahti nauruun ku kerroin et 3,5 v imettää :D
Jos se sattuu sieltä tynnyristä kurkistamaan niin voit kertoa, että olen imetänyt jopa 5-vuotiasta lasta.
 
  • Tykkää
Reactions: ninaTT
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25385275:
Joko sä olet vähän niin kuin kuin so last season, kun tää ketju on vieläkin näin lyhyt kolmen vartin jälkeen? :O :xmas:
No kuule samaa tässä just ihmettelin :O :D Tai sit syytän sitä, että palstalla on nykyään hiljaisempaa :xmas: :LOL:

Mun eka "kysy multa"-ketju paisui yli 50-sivuiseksi ja jätin lopulta vastaamatta kun rupes hävettää sen ketjun pituus :snotty:
 
Häähh
[QUOTE="...";25385265]On teillä hauskaa...akka istuu koneella ja miehelle kommentoi 2+ juttuja..."kuule nyt täällä on joku joka imettää..." Voi tylsyys :LOL:[/QUOTE]

Tää oli jotenkin niin huvittava juttu et oli pakko kertoo miehelle :D :D
 
tää
Kyllä, imetys jatkuu yhä :) Vaikea sanoa mikä on keskimäärin ja mikä lasketaan yhdeksi imetyskerraksi. Päiväkotipäivinä menee helposti niin, että imuuttelee vain aamulla ja illalla, heräämisen ja nukkumaanmenon yhteydessä. Kotipäivinä saattaa käydä todella usein, etenkin jos on vähän tylsää, niin kuin tänään... :D Sitten asioista keskustellaan.

Voisi ehkä sanoa, että keskimäärin 2-4 imetystä päivässä?
Sairasta, oletko harkinnut lääkitystä itsellesi? Millainenkohan vihersivari lapsiraukastasi kasvaa.
 

Yhteistyössä