En tiedä mikä minulla on, muistihäiriöitäkö..? Auttakaa!

  • Viestiketjun aloittaja Nuori tyttö
  • Ensimmäinen viesti
Nuori tyttö
Elikkä olen 15-vuotias tyttö, enkä tiedä mikä minulla on. Sitä on vaikea kuvailla, mutta yritän silti. Eli välillä (varsinkin jos olen yksin jossain, usein esim. Pyöräillessä) minulle tulee sellainen outo tunne. Tuntuu vähän niin kuin en olisi siinä hetkessä siinä ruumiissa. Tai tuntuu, että vajoaisin jotenkin mieleni sisään ja kaikki ympärillä olisi epätodellista. Voisin kuvitella, että joku muistinmenetys saattaisi tuntua tuolta, mutta en tiedä. Todella vaikea kuvailla. Tulee siis varsinkin yksin ollessa, ja usein myös liikunnan yhteydessä. Joskus tuntuu myös vähän siltä, että näkö sumenee. Todella pelottava tunne... Haluaisin saada apuja! Olisiko kenelläkään mitään ideaa, mikä minulla saattaisi olla? Minua oikeesti suorastaan pelottaa se, milloin tuo taas iskee uudelleen. En ole kertonut kenellekään, eikä se minusta välttämättä päälle päin näy. Alkoi muutama vuosi sitten. Jos teillä ei ole mitään tietoa, niin yrittäkää edes antaa jotain suuntaa, mikä minulla saattaisi olla...
 
Voi olla neurologisia oireita, hakeudu välittömästi terveyskeskukseen tai jos vanhemmillasi on vakuutus, yksityiselle lääkärille. Olet jo sen ikäinen, ettei sinun tarvitse kertoa oireistasi vanhemmille, eikä lääkärillä ole myöskään oikeutta kertoa niitä heille.
Jos oireita on usein hakeudu jo tänään terveyskeskuksen tai lähimmän sairaalan päivystykseen. Löydät paikan mihin hakeutua kaupunkisi/kuntasi nettisivuilta, päivystykseen ei tarvita ajanvarausta. Jos matka on pitkä voit mennä taksilla ja pyydä kuitti, saat sairaalan/terveyskeskuksen vastaanotosta lomakkeen, jonka postittamalla voit hakea korvausta KELA:sta. Jos juuri nyt on paha olo, soita 112 ja pyydä lähettämään ambulanssi.
 

Yhteistyössä