En tiedä mitä teen!

  • Viestiketjun aloittaja Voi ei
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja herää pahvi;28150037:
voi jumalauta että sä oot t...hmä :D tiesitkös että ne rahat, joita ihmiset antaa näille kuuluisille romanikerjäläisille, ei todellakaan mene heille vaa järjestäytyneeseen rikollisuuteen? ja tiesitko että romanilapsia huumataan esimerkiksi heroiinilla ja alkoholilla että he makaisivat kerjäläisten sylissä kadulla? (tämä ei suomessa, mutta kuitenkin).
Ja palstalla tai netissä ylipäänsä nimettömänä esiintyneen ja itselle täysin tuntemattoman henkilön tukeminen on jotenkin suurempi takuu siitä että rahat menevät oikeaan tarpeeseen? Sit vielä päivitellään kuinka netissä on niin helppo huijata. Kukakohan täällä on se pahvi?

Tottakai tiedän kerjäysbisneksen hämärän puolen, kunhan vain kiinnosti tietää auttavatko nämä samat niin avuliaaksi julistautuneet ihmiset myös oikeassa elämässä näin aktiivisesti kuin palstalla väittävät. Kumminkaan päin ei ole mitään takuita siitä, etteikö ne rahat päädy huijarin käsiin.
 
Älä anna
Sillä rahalla mikä noilta romaneilta menee tulla suomeen kerjäämään, he eläisivät ainakin vuoden kotimaassaan jo ihan hyvin. Eli ei kyseessä ole oikeat köyhät, vaan rikollisjengien värväämiä ne kaikki on. Lisäksi jos tavoitteena olisi oikeasti löytää elinkeino, he hakisivat täältä(kin) töitä, eivätkä vaan kerjäisi. Ajatelkaa nyt vähän omillakin aivoilla. Joka kerran kun annat kerjäläiselle rahaa, tuet ihmiskauppaa ja järjestäytynyttä rikollisuutta.
 
Nyt rekisteridyin, anteeksi etten heti vastannut viesteihin, vein lapsen pulkkamäkeen.

Noh, tulihan muutama ikäväkin kommentti, mutta suurimmaksi osaksi ollut kannustavia viestejä. Niin toivon, että voin joskus laittaa hyvän kiertämään. :) Ehkä ens kuussa joku kaipaa minun apua?
 
Jos ap ei oikeesti olis avun tarpeessa niin ois jo laittanu ahneuksissaan s posti osoitteensa tänne. Tästä syystä en ainakaan ite usko et on huijari. Ja onko siitä jollekin haittaa jos täällä ihmiset haluaa toista auttaa?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28149507]Luuletko ettei se lapsi sillä puurolla muka elä? Syö sä sitä seinälaastia niin jää lapselle enemmän puuroa.[/QUOTE]

Oletko mennyt sekaisin syötyäsi laastit pyöreästä kopista?
 
"mamma"
Nyt rekisteridyin, anteeksi etten heti vastannut viesteihin, vein lapsen pulkkamäkeen.

Noh, tulihan muutama ikäväkin kommentti, mutta suurimmaksi osaksi ollut kannustavia viestejä. Niin toivon, että voin joskus laittaa hyvän kiertämään. :) Ehkä ens kuussa joku kaipaa minun apua?

Missä asut jos vaikka toisin sulle ja lapselle kassilisen ruokaa? Mulla on auto joten pääsen pidemmällekin..
 
"vieras"
[QUOTE="mamma";28150245]Tää on kolmas kerta kun kysyn etkä oo vastannu mun viesteihin.. Missä päin asut jos toisin ruoka kassin..?[/QUOTE]

Ja viesti ei mene perille. Ei halua ruokakassia vaan rahaa.
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
"vieras"
[QUOTE="vieras";28150471]Ja viesti ei mene perille. Ei halua ruokakassia vaan rahaa.[/QUOTE]

Joko nyt uskotte, että rahankalastelu oli tarkoitus? Onnistui kirjoittamaan sen sillä tyylillä, että menitte halpaan.
 
Ärsyttävää
[QUOTE="vieras";28149557]Mä en jaksa näitä valitusketjuja, kun ihmiset ovat niin avuttomia!!! Jos kaapit ovat AIVAN tyhjät ja sukulaisilta tai kaverilta et edes kahta euroa saa, niin mene hyvä ihminen vaikka keräämään pulloja. Siitä saadulla muutamalla eurolla ostat paketin suolaa, puurohiutaleita ja kuivattuja herneitä/linssejä (=puuroa ja herne-/linssikeittoa). Lapsi ei varmasti kuole nälkään, vaikka ei sitä valmispitsaa, jne. muutamaan päivään saisikaan...[/QUOTE]

Mua samaan aikaan naurattaa että vituttaa kun ehdotetaan tuota pullonkeräystä. Ei tuolla hommalla täällä ainakaan saa paljon mitään rahaa kasaan, varsinkaan näin keskellä viikkoa. Jos mä tästä lähde kävellen kiertämään tämän pienen paikkakunnan keskustaa niin hyvällä tuurilla voi yhden pullon löytää. Ne vähäiset pullot mitä tulee on kerätty jo viikonloppuna. Enkä mä ainakaan viikonloppuna keskellä yötä pääse mitään pulloja keräämään.
 
Asun Tampereella, onkohan tämä Itä-Tamperetta...? Atalassa.
Ja jos rahaa kinuaisin vaikka kaljaan oisin sitä pyytänyt. Mutta jos jätän huomioimatta nämä ilkeilyviestit, tuskin auttaa ketään ruveta jankkaamaan ja huutelemaan ilkeyksiä palstalla. Ja JÄTKÄ-nimimerkille myös lähetin yv:tä, toivottavasti sait sen. :)
 
Ärsyttävää
[QUOTE="vieras";28150478]Miks hommataan lapsia tuollaiseen tilanteeseen, ettei ole vara elättää niitä? Mee T Ö I H I N !! -vai onko vieras käsite?[/QUOTE]

Siis mistä teitä idiootteja riittää?! Ei sitten tule pieneen mieleen, että joskus elämä saattaa heitellä ja hyvinkin rankalla kädellä! En mäkään lasta suunnitellessa ja saadessa tiennyt, että muutaman vuoden päästä olen eronnut, opiskelija ja elän pienillä rahoilla!

Ei v*ttu teitä kusipäisiä idiootteja.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28150732]Jos ap:n toiminta ei täytä kerjäämisen kriteereitä niin mikä sitten...? Rahaa haluaa, ruokakassi, nevot, jne. ei kelpaa.[/QUOTE]

Toki täytyy myöntää, että taitavasti kerjää (myötätuntoa hakien, lapsi hädässä, jne), ei taida olla ensimmäistä kertaa pappia kyydissä. ;)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttävää;28150685:
Siis mistä teitä idiootteja riittää?! Ei sitten tule pieneen mieleen, että joskus elämä saattaa heitellä ja hyvinkin rankalla kädellä! En mäkään lasta suunnitellessa ja saadessa tiennyt, että muutaman vuoden päästä olen eronnut, opiskelija ja elän pienillä rahoilla!

Ei v*ttu teitä kusipäisiä idiootteja.
Niin ehkäpä siksi juuri pitäisi mennä sinne töihin, että saisi sitä rahaa, mitä vailla on. Mutta ehkä ne on vain ne kusipäät idiootit, jotka perheensä elättämiseksi käyvät töissä. Ehkä se on joillekin viisaammille hieman vieraampi ajatus.
 
uusavuttomuusko?
Mutta jos jätän huomioimatta nämä ilkeilyviestit, tuskin auttaa ketään ruveta jankkaamaan ja huutelemaan ilkeyksiä palstalla.
Mitä ilkeää siinä on, jos joku toteaa, että mene töihin? Miksi et hae sitä ruokakassia vaikka spr:ltä tai eu ruokakassejakin on jaossa. Ei vaadi muuta kuin hieman aktiivista otetta ja selvittelyä mitkä tahot tarjoavat lähelläsi apua. On myös kaikenlaisia leipäjonoja, tukikoteja oletko niitä selvitellyt? Netti sinulla näyttää olevan, joten ei muuta kuin googlettamaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28150740]Toki täytyy myöntää, että taitavasti kerjää (myötätuntoa hakien, lapsi hädässä, jne), ei taida olla ensimmäistä kertaa pappia kyydissä. ;)[/QUOTE]

Joo näin on. Taidot hallussa. Mut mikäs siinä, kerran ku onnistuu niin pian taas kuullaan jatkoa.
 
Anteeksi jos olen joitain suututtanut. Tosiaan hain ruoka-apua srk:lta, mutta nyt eivät sitä pysty antamaan. En vain koe oikeaksi ruveta huutaan veetä ja peetä täällä. Ja sanoin jo missä asun. Rahaa en ole kerjännyt.
 
"vieras"
Miten te jaksatte riehua joistain muutamista euroista joita joku mahdollisesti jollekin toiselle haluaa antaa. Eikö se ole näiden kahden välinen asia ja sopimus. Jos tulee huijatuksi, niin senkin jokainen lainaaja varmaan ottaa huomioon ennenkuin rahaa tuntemattomille lähettää.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki ja pookypooh
"kokkeli"
Oisko näin helppoa tienata ylimääräistä rahaa, vähän heittää skeidaa lasten hädästä ni saa rahaa. Mulle kanssa rahaa, laittakaa mullekin!!! Kyllä pikkasen utopistiselta kuulostaa jos kaapeista ei MITÄÄN ruokaa enää löydy..kuka ajaa itsensä tuollaiseen tilanteeseen.(No onneks palstamammat auttaa..)Päivän paras vitsi. Onnea vaan ap:lle onnistuneesta vedätyksestä.
 

Yhteistyössä