En vaan laihdu!

  • Viestiketjun aloittaja OnSeNiinVäärinOSNV
  • Ensimmäinen viesti
OnSeNiinVäärinOSNV
Uudenvuoden lupaus oli taas se sama. Painon pitää pudota! Tällä kertaa oli tarkat suunnitelmatkin jne. Mutta kun ei niin ei. Aattona paino oli 83,7 - nyt se on 81,5. Tavoite oli 3 kiloa kuussa, nyt olis ollut tarkoitus painaa alle 75...

Tuntuu etten koskaan voi syödä kunnolla. Aina vaan sitkutetaan. Makeita syön pääosin vain viikonloppuna. Hyötyliikuntaakin harrastan.

Viime kesän alussa mun paino oli 83,2. Sitten elin oikeastaan puoli vuotta miettimättä painoani yhtään. Ja nousua siis 0,5 kg! Nyt sitten kauhee yritys, mutta tulokset melkein nolla. Mä luovutan, ihan sama se että painaako 81 vai 83 jos ei sinne ihannepainoon (60) oo mitään mahiksia.

Mies ei tee muuten mitään ja syö kuin hevonen. Kittaa olutta ja karkkikin maistuu. Silti vaan pienta vararenkaan tynkää (95 kg / 188 cm) Kyllä se on niin väärin. Heittipö vielä mulle jotain, että "persjeles jos vaihtais pari olutta ja makkaralenkkiä juoksulenkkeihin, niin menis paino alta meikäläisen."
 
vierailija
Harrastat mitä hyötyliikuntaa? Vähintään kolme kertaa viikossa kunnon hikilenkki, jumppa tms. Mikään mattojen puistelu tai verkkaset kävelylenkit ei auta.
Suurin merkitys on kuitenkin sillä mitä syö. Rasva minimiin, sokeri pois. Riittävästi proteiinia, kasviksia jne. Jos sulla on yli 20 kg liikaa niin jotain teet väärin, kun ei putoa. Tai sit kroppa ei toimi??
 
Liikunnalla on laihtumiseen aika vähäinen vaikutus.
Oletko kokeillut karsia ruokavaliostasi turhat hiilihydraatit pois? Jos et välttelisi rasvan käyttöä erityisemmin, vaan vaihtaisit kevyttuotteet, esim. margariinit kokonaan pois ja söisit sen sijaan oikeaa oliiviöljyä ja ihan perus voita. Munapaastokin auttaa. Enkä tarkoita selibaattia.
 
vierailija
Liikunnalla on laihtumiseen aika vähäinen vaikutus.
Oletko kokeillut karsia ruokavaliostasi turhat hiilihydraatit pois? Jos et välttelisi rasvan käyttöä erityisemmin, vaan vaihtaisit kevyttuotteet, esim. margariinit kokonaan pois ja söisit sen sijaan oikeaa oliiviöljyä ja ihan perus voita. Munapaastokin auttaa. Enkä tarkoita selibaattia.
Toi on totta, mutta voi kannattaa olla suolatonta. Siihen tottuu aika nopeasti, kun ei leipääkään käytetä ollenkaan;-)
 
vierailija
vierailija
vierailija
vierailija
Yks tärkeä asia unohtuu aina mainita: KAIKKI keinomakeutusaineet pois kokonaan, kaikki! Ne vaikuttavat aivoihin ja pitävät yllä makeanhimoa, jos sellainen on vaivannut. Ja toisekseen se, että kun tietää, miten ne kilot lähtee, aina voi siirtää sitä touhua huomiseen;-)
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/hometoksiineja-viljassa-erittäin-runsaasti-10-prosenttia-kaurasta-ei-kelpaa-edes-rehuksi-1.164086
Viljaa ei todellakaan kannata syödä enää missään muodossa - siis sitä kotimaista ainakaan:-(
 
Ootko vaihtanut koskaan viljaa mantelijauhoon? Paremmin pysyy nälkä loitolla, siinä se syy. Ei asia tietenkin jos kaikkea puputtaa huvikseen...?
http://www.ecowatch.com/why-grass-fed-butter-is-one-of-the-healthiest-fats-on-the-planet-1882015252.html
Ei mantelijauhoakaan kestä kovin paljoa syödä. Niissäkin on aika korkea hiilihydraattipitoisuus. Mutta siis esim. minulle oikein tuttu tuote ja teen välillä vhh-leipiä evääksi töihin. Ihan simppelisti 0,6dl mantelijauhoa 1kananmuna, pari ruokalusikallista öljyä/sulatettua voita ja ainekset sekaisin mikron kestävään astiaan. Voi halutessaan laittaa joko laakeaan astiaan, jolloin siitä tulee litteämpi, tai korkeampaan, jos haluaa sämpylän mallisen. Minuutiksi mikroon ja se on valmis. Itse siirrän sen lautaselle jäähtymään hetkeksi, niin saan siihen höylättyä juustohöylällä voisiivun päälle. On muuten hyvvää. (y)
 
Hei muuten, jos on älypuhelin, niin kannattaa ladata sellainen sovellus, kun fatsecret. Monesti ihmiselle käy niin, että syökin joko aivan liian vähän, tai liian paljon, ihan tietämättään. Tuollaisen appsin avulla pystyy seuraamaan päivittäisen syömisen.
Mulla tuon ohjelman käyttö on vielä opetteluvaiheessa. Mutta ajattelin vinkata, jos tuosta ohjelmasta vaikka on jollekin toiselle hyötyä :)
 
  • Tykkää
Reactions: 0roosa0
Ei mulla syöminen ongelm ole vaan olut. Keksivät kalorittoman alkoholipitoisen oluen niin mä laihdun kilon kuukaudessa.
Oletko kokeillut Light beeria? Tai Koffin Lightia? Viimeksimainittua en ole vielä onnistunut mistään kaupasta löytämään, yhtä yleinen, mitä nyhtökaura, vaikka esim. rättis väittää, että sitä löytyy lähes joka kaupasta :unsure:
 
vierailija
Kyllä tosiaan kannattaa myös tarkastuttaa kilpirauhanen! Ja mieluiten kaikki kolme arvoa T4v, tsh ja t3. Ja ottaa selvää niistä. Terveyskeskuksessa ei aina tarpeeksi hyvin näitä tunnuta ymmärtävän.
 
vierailija
Säännöllinen ruokailu. Oikeastaan kokoajan pitäs syödä jotakin, sillo keho toimii kunnolla. Tarpeeksi pitkät yöunet. Liikkuakkaa ei ees paljo tarvitse jos ruokapolitiikka on kunnossa. Max 1 herkuttelupäivä / 2 viikkoa.
 
vierailija
Kiitos vihjeistä, tarvii todella yrittää tuota sokerittomuutta ihan tosissaan.

Todella kiva, että tuli vain asiallisia vastauksia.
:)
Munakokkeli on hyvä hakusana tai munakas, omelet yms.
Lisään munakkaaseen omakasvattamaa persiljaa, jota kuivatin syksyllä. Ei sitä tarvitse kypsentää. Mutta se voi (Lidl luomuvoi paras täällä, muualla voi olla toki muutakin) ensin pannuun, vanhanmallinen levy neloselle jne.
 

Yhteistyössä