En voi ymmärtää ihmisiä, jotka jättävät yo-juhlat juhlimatta "huonojen" arvosanojen vuoksi

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Omasta mielestäni on todella outoa, kun jotkut ylioppilaat jättävät juhlimatta, jos eivät ole saaneet mielestään riittävän hyviä arvosanoja yo-kirjoituksista. Ylioppilaaksi valmistutaan kuitenkin vain kerran elämässä ja ylioppilasjuhlat ovat vain kerran elämässä, joten kyllä omasta mielestäni jokaisella ylioppilaalla on syytä juhlaan, vaikka arvosanat eivät aivan toivotunlaisia ole olleetkaan, kunhan vain on valmistunut ylioppilaaksi.

Lisäksi tavoitteita ei pitäisi asettaa liian korkealle, ettei tule liian kovia pettymyksiä. Yleensä ne, jotka ovat asettaneet tavoitteeksi pelkän läpipääsyn, pettyvät paljon harvemmin, kuin ne, jotka tavoittelevat niitä korkeimpia arvosanoja. Itse asetin aikanani jokaisesta aineesta tavoitteeksi pelkän läpipääsyn, eli A:n. Ajattelin, että kun läpi menee, niin tavoite on täytetty ja sen jälkeen kaikki muu on plussaa. Omat paperini olivat sitten B:n ja C:n välimaastossa ja erittäin tyytyväinen olin niihin.
 
"huoh"
Koska se on luuserimaista, ettei edes lukiosta saa hyviä arvosanoja. Ja nykyään huonolla lukion todistuksella ei tee yhtään mitään.

terv. keskiarvo 9.2, huonoin kirjain M ja paras L.
 
"vieras"
[QUOTE="huoh";24902783]Koska se on luuserimaista, ettei edes lukiosta saa hyviä arvosanoja. Ja nykyään huonolla lukion todistuksella ei tee yhtään mitään.

terv. keskiarvo 9.2, huonoin kirjain M ja paras L.[/QUOTE]

Huonolla lukion todistuksella tekee vaikka mitä. Se avaa tien jatko-opiskelupaikkaan siinä missä hyväkin todistus.
 
zekameteli
[QUOTE="huoh";24902783]Koska se on luuserimaista, ettei edes lukiosta saa hyviä arvosanoja. Ja nykyään huonolla lukion todistuksella ei tee yhtään mitään.

terv. keskiarvo 9.2, huonoin kirjain M ja paras L.[/QUOTE]



Niin että "vitsi kun olin paska, opiskelin juuri kolme vuotta enkä saanut niitä läydäätyrin papruja joten parasta mennä vain puskaan piiloon ja antaa wiksujen muksujen pilettää paprujen kunniaks" :D

(tv. M,M,E,E,E)

Itse ainakin iloitsin kavereiden puolesta jotka olivat pelänneet etteivät pääse ylioppilaiksi ja sitten pääsivätkin, vaikkakin "huonoin" arvosanoin mutta silti. Ei meitä kaikkia ole samasta puusta tehty, tärkeintä kun parhaansa tekee ja toisten omia tavoitteita ei pitäisi muitten väheksyä.

ap:n kysymykseen tuumisin sellaista vastausta että jos oma perhe tai/ja sukulaiset koostuvat juurikin lainaamani henkilön kaltaisista ihmisistä, niin tuoreen ylioppilaan voi olla vaikea juhlia jos ja kun joku tiiraa suurennuslasilla arvosanoja todistuksesta ja voivottelee kun se ja se sai parempia kirjaimia kuin sinä.
 
"vieras"
[QUOTE="huoh";24902783]Koska se on luuserimaista, ettei edes lukiosta saa hyviä arvosanoja. Ja nykyään huonolla lukion todistuksella ei tee yhtään mitään.

terv. keskiarvo 9.2, huonoin kirjain M ja paras L.[/QUOTE]

Kerrotko, miten olet hyödyntänyt (tutkintosi tai nykyinen opiskelupaikkasi) loistavia arvosanoja?
 
hahaha
[QUOTE="huoh";24902783]Koska se on luuserimaista, ettei edes lukiosta saa hyviä arvosanoja. Ja nykyään huonolla lukion todistuksella ei tee yhtään mitään.

terv. keskiarvo 9.2, huonoin kirjain M ja paras L.[/QUOTE]

hahahaaha itseasiass pakko sanoa, että yliopisto-opiskelu on minun kohdalla paljon helpompaa, KOSKA yliopistossa opiskelen alaa missä olen hyvä ja mikä kiinnostaa, lukiossa taas on kasapäin pakollista mitkä eivät ole vahvuuksia. Tyhmäkin tuon nyt tajuaa..huoh
 
"vieras"
[QUOTE="huoh";24902783]Koska se on luuserimaista, ettei edes lukiosta saa hyviä arvosanoja. Ja nykyään huonolla lukion todistuksella ei tee yhtään mitään.

terv. keskiarvo 9.2, huonoin kirjain M ja paras L.[/QUOTE]


Keskiarvo hädin tuskin yli 7, yleisarvosana C, kaksi akateemista tutkintoa. Yliopistossa opiskelu oli ihanaa ja helppoa verrattuna lukioon, koska sai opiskella juuri niitä aineita, joista itse oli kiinnostunut.
 
"jep"
[QUOTE="vieras";24902816]Keskiarvo hädin tuskin yli 7, yleisarvosana C, kaksi akateemista tutkintoa. Yliopistossa opiskelu oli ihanaa ja helppoa verrattuna lukioon, koska sai opiskella juuri niitä aineita, joista itse oli kiinnostunut.[/QUOTE]

Näinpä se on, ja jos ei niin on kyllä väärällä alalla. :D
 
"vieras"
Enemmänkin minusta se on väärin että samanikäisiä ammattiin valmistuvia ei juhlita, ei lähetellä rahaa ja lahjoja, ylioppilaalle nämä automaattisesti menee...
Meillä mun vanhemmat ei noteeranneet mun ammattiin valmistumista millään lailla. Eivät edes onnitelleet. Veljelleni pidettiin juhlat kun sai insinöörin paperit. Kieltämättä hyvin näyttivät mulle ja kaikille sukulaisille, mikä arvo mulla heidän silmissään on, eli ei minkäänlaista.
 

Yhteistyössä