En ymmärrä, että sisarusten etunimien pitää väenvängällä alkaa samalla alkukirjaimella.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
möh
Mistä tiedätte onko alkukirjain sama tarkoituksella vai sattumalta? Mulla kaksi lasta, molempien nimi alkaa ässällä. Kuopukselle oli valittu nimi ennen syntymää, nimi alkoi hoolla. Se ei mennyt läpi ja jouduimme sitten etsimään uuden nimen. Alkukirjaimella ei ollut merkitystä, muut kriteerit tärkeämpiä. On sitten sama alkukirjain.
 
IhanaValo
Meillä tyttöjen nimet alkaa samalla kirjaimella ku miunkin nimi.. :D Jos olis tullut poika, niin hälle oli "varattuna" miehen etunimen eka kirjaimella alkava nimi.
Eikä tarttee kaikkien ymmärtääkään, en miekää kaikkea ymmärrä..
 
vieras
No jos on 3 lasta ja kaikilla alkaa samalla alkukirjaimella, niin kyllähän se pistää silmään tai siis sattuu korviin :) Ja kyllä - olen kysynyt asiasta ja suoraan myönnetään, että ehdottomasti pitää alkaa samalla alkukirjaimella. En tajua!
 
vieras
Mä en viitsinyt laittaa toisen lapsen nimeä samalla kirjaimella alkavaksi. Mietin et jos niitä lapsia vaikka siunaantuu 5 niin loppuu nimet kesken tai tulee väkisin väännettyjä lopuista, ei ihan kaikista yleisin alkukirjain ollut ekalla..
 
En mäkään ymmärrä, jos homma menee överiksi.

Tiedän monilapsisen perheen, jossa lapsilla on N-alkuiset nimet. Ekat ovat Nooraa ja Nikoa, Nettaa ja Nelliä. Ne nuorimmat ovat jotain Niru, Naru ja Noro- tyylisiä. Joo, ei miellytä. :D
 
No jos vaan sattuu tykkäämään sellasista nimistä, että alkaa samalla alkukirjaimella. Ei sen tartte aina tarkotuksella olla. Me jos saadaan lisää lapsia, niin eri kirjaimella tulee alkamaan, mut ei sillä mun mielestä o merkitystä.
 
Saattaahan se mennä överiksi, jos lapsia on tuhottomasti ja nimet vain tuntuvat jossain kohtaa "loppuvan", mutta silti sitkeästi etsitään nimiä samalla alkukirjaimella ja vielä samantyylisiä. Meillä kaksi lasta ja molemmat kylläkin alkavat samalla kirjaimella. Nimet toki aika eri tyylisiä eivätkä sen kummemmin "rimmaa" yhteen. Tätä en koe vielä ongelmaksi, ennemminkin minusta olisi kummallista, jos nimien valintaperuste olisi ollut se, että nimet EIVÄT saa alkaa samalla buukstaavilla.
 
Meillä on tyttöjen kaikki kolme nimeä lähes identtiset, joten mä ymmärrän hyvinkin samat alkukirjaimet yms.

Mä nyt vaan satun tykkäämään tietyntyylisistä nimistä, joten sellaiset lapsilleni annan.

Eikös kaikki muutkin vanhemmat anna lapsilleen nimen, josta he itse pitävät?
 
No jos tykkää, niin hyvä niin:) Meillä ei ala samalla kirjaimella lasten nimet, mutta olisi hyvin voinut alkaa. Meillä nimivaihtoehdot oli vaan kauniita nimiä, ei me ajateltu ettei saisi alkaa samalla kirjaimella jos muuten olisi ollut ihana nimi ja lapselle sopiva:) Tosin yksi tytön nimi olisi ollut tosi kaunis, mutta siinä oli 4 ekaa kirjainta samoja kuin esikoisella, niin oli kyllä liian samanlainen :LOL:
 
No meidän lasten nimet alkaa samalla kirjaimella. Mutta nimet itsessään on täysin erilaiset.
No, onhan toinen tyttö ja toinen poika.
Ja ihan vain siksi, että ensimmäisen aikoina mietittiin nimivaihtoehdot pojalle ja tytölle ja kun toinen jäi "yli".. No, mutta eipä kenenkään tarvitsekaan ymmärtää! Me tykätän lastemme nimistä ja se riittää. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Mutta täytyy kyllä vielä lisätä, että jos sisarusten nimet on Oliver ja Olivia niin mulle kyllä tulee siitä mieleen, ettei vanhemmilla kenties ole kovinkaan paljoa mielikuvitusta :/
Joo. Tai Kasimir Eerik Oliver & Kasimira Eerika Olivia. Tällaisiakin on nähty :eek: , mutta joo, asia ei mulle todellakaan kuulu :ashamed:
 

Yhteistyössä