En ymmärrä, miksi ihmiset ostavat noita kapselikeittimiä

voimahali
No joo tässä taannoin, oli täällä ketju noista kapselikeittimistä missä joku pyysi suosittelemaan parasta keitintä ja siinä sitten kapselikeittimen omistajat kehuivat keittimiään maasta taivaaseen. Erehdyin kommentoimaan, että tulee melko tyyriiksi kahvin juominen tollasella niin joku heitti, että halpaa se on kun x määrä kapseleita maksaa xx määrän euroja (en enää muista mitä) ja että muutenki se on niin hyvä peli... No mun mielestä on edelleenki kallista ja tekee tuhottoman määrän jätettä.
 
  • Tykkää
Reactions: nokkimus
Professional Griefer
No en tiedä. Saatiin sellainen 3v sitten joululahjaksi ja vaan muutaman kerran käytetty. Järkyttävää roskaamista ne muovipurtilot, eikä kahvin maussakaan ole mitään erikoista.
 
kuppi soolona
Suuri huijaus se on... sitten ostetaan 5,90e maksavia lattepaketteja, joissa tulee JOPA 8 annosta, eli kuppia. Onhan se mahtavaa maksaa kotona juotavasta kahvista lähes sama hinta kuin kahvilassa.
 
vierass
Mulle toi on just sopiva, kun en normaalisti kahvia juo, niin joskus kun tekee mieli jotain erikoiskahvia, niin tolla kapselikeittimellä ja sopivan annoksen, eikä mene ylimääräistä hukkaan. Eikä siis tule mitenkään älyttömän kalliiksi, kun joka päivä noita juo.
 
No joo tässä taannoin, oli täällä ketju noista kapselikeittimistä missä joku pyysi suosittelemaan parasta keitintä ja siinä sitten kapselikeittimen omistajat kehuivat keittimiään maasta taivaaseen. Erehdyin kommentoimaan, että tulee melko tyyriiksi kahvin juominen tollasella niin joku heitti, että halpaa se on kun x määrä kapseleita maksaa xx määrän euroja (en enää muista mitä) ja että muutenki se on niin hyvä peli... No mun mielestä on edelleenki kallista ja tekee tuhottoman määrän jätettä.
Tämä juuri on minustakin aika iso pointti asiassa.

Jos haluaa oikeasti hyvää kahvia ja on valmis maksamaan siitä, saa miljoona kertaa parempaa ostamalla papuja ja hankkimalla kunnon jauhattimen.

Jos sitä rahaa on liikaa käyttää, niin löytyy sille varmaan parempiakin kohteita.
 
Ja ei ole muka kallista? 150 kapselin pussi maksaa siinä 40-50 euroa, erikoisemmat paljon enemmän. Siitä tulee sen saman verran kuppeja. Kun kahvipaketteja tarvitaan tuohon määrään sen 2-3 riippuen miten vahvaa juo. Saat ostaa R-kiskalta kahvipakettisi ja vaikka presidenttiä, etkä pääse 40 euroon.
 
vier
Mua kiinnostaisi parempi kahvi, mutta hinta laittaa vastaan juurikin noissa kapselikeittimissä, en tykkää olla jonkun kahvikonevalmistajan kapseli-biaatch vuosikausia eteenpäin.

Mikä voisi toimia korvikkeena, saako sellaisella mutteripannulla hyvää kahvia aikaan? Ja miten?

Joskus olen huvikseni kokeillut vahvaa pannukahvia, lämmitän kattilassa maitoa ja vaahdotan kevyesti ja kaadan pannukahvin päälle. Näin taviskahvinjuojan suuhun sekin jo maistui todella paljon paremmalta verrattuna normi moccamasterkahviin.

Tunkion kukko, kuulisin mieluusti miten sitä hyvää kahvia voisi valmistaa kotona, ilman niitä kuudensadan kahvikoneita? Meinaan 600e saa jo kapselikoneen ja jäätävän läjän erilaisia kapsuleita...
 
Kahvin ystävä
1. Automaattikahvi ei ole koskaan ikinä ja milloinkaan hyvää. Se joka muuta väittää, ei tiedä hyvästä kahvista mitään. Kotiautomaatit ovat samalla tavalla automaatteja ja se kahvi automaattikahvia.

2. Automaattikahvi on kallista, sen kilohinta on kymmeniä kertoja kalliimpaa.

3. Automaatti ei ole sen helpompi kuin tavallinen keitin, koska se pitää myös täyttää vedellä, se pitää puhdistaa käytön jälkeen jne. Tai jos vettä seisottaa siellä aina valmiina, niin kahvista tulee vielä enemmän kuraa.

4. Kahvikoneautomaatit ovat "tehottomia". Sillä tosiaan tulee vain se yksi kuppi kerrallaan. Jos ajattelit juoda kahvit kaverin kanssa yhtäaikaa, saa toinen juoda puolikylmää kahvia.

Jotenka kallista ja pahaa samalla vaivalla kun olisi keittänyt ihan oikeat sumpit. Ainoa kenelle näen tuon sopivana on jotkut teinit, jotka juo caramelle latteja ja suklaisia moccacinoja missä ei ole oikean kahvin makua lainkaan. Tuollaiseksi juotavia irtokarkkeja tarjoavana vekottimena se on toimiva.
 
säpäle harmaana
Minähän en mistään mitään tiedä, mutta eikös se tule aika reilusti halvemmaksi ostaa se 5,90 maksava paketti, jos siitä saa 8 kupillista? Vai mistä kahvilasta saa laten 75 sentillä? Ja jos ostat papujauhattimen, kunnon keittimen, maitovispilät ja kaikki muut härpättimet, niin ei kai se paljon halvemmaksi kuitenkaan tule, kuin tuo kapselikeitinkään.
 
rtjj
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29382674:
Minähän en mistään mitään tiedä, mutta eikös se tule aika reilusti halvemmaksi ostaa se 5,90 maksava paketti, jos siitä saa 8 kupillista? Vai mistä kahvilasta saa laten 75 sentillä? Ja jos ostat papujauhattimen, kunnon keittimen, maitovispilät ja kaikki muut härpättimet, niin ei kai se paljon halvemmaksi kuitenkaan tule, kuin tuo kapselikeitinkään.
kahvilan latte on latte, kapselikeittimen latte on kasa paskaa.
 
  • Tykkää
Reactions: matrjoshka
Krups & Zinzino
Omassa talossa on ollut vuosia Krupsin espressokeitin. Nyt tuli sitten Zinzinon keitin. Maku on sama, ainoastaan Zinzino on nopeampi (papujen jauhaminen, mittaus, tamppaus, puhdistus jää pois), vuodenvaihteessa sen muoviset kapselikuoret muuttuu biohajoaviksi ja maidonvaahdotin on tehokkaampi kuin Krups-keittimessäni. Hinta ei päätä huimaa tai voi olla ilmainenkin riippuen kuinka toimii.

Zinzinoa ajattelen perinteisen oikean espressokeittimen ja muiden kapselikeittimien välimuotona kun maitovaahto ei tule mistään kapselista vaan ihan oikeasta maidosta ja sillä voi tehdä latte artiakin mikä on mulle yksi merkittävä tekijä.
 
Mä just eilen join kaverilla kupillisen kapselikahvia ja voi kamala minkä makuista se olikaan :O Ihan kuin suoraan töistä kahviautomaatista, samanlaista litkua.

Jos parasta kahvia haluaa, kannattaa ostaa muutaman kympin mutteripannu ja jättää kapselit kaupan hyllylle. Meiltä löytyy kotoa parin tonnin "kahvinkeitin", mutta silti minä keitän kahvini mutterilla :D
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
kapselikeitin mielessä
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29382674:
Minähän en mistään mitään tiedä, mutta eikös se tule aika reilusti halvemmaksi ostaa se 5,90 maksava paketti, jos siitä saa 8 kupillista? Vai mistä kahvilasta saa laten 75 sentillä? Ja jos ostat papujauhattimen, kunnon keittimen, maitovispilät ja kaikki muut härpättimet, niin ei kai se paljon halvemmaksi kuitenkaan tule, kuin tuo kapselikeitinkään.
Näissä hintavertailu-keskusteluissa verrataan kapselikahvin hintaa tavalliseen suodatinkahviin,ei kahvilan latteen. Kahvilassa juodun kahvin hintaan kun sisältyy aika paljon muutakin kun se kahvi.


Itse mietin tollasta kapselikeitintä joululahjaksi veljelleni. Hän on sinkku eikä itse juo kahvia,mutta kun on kavereita kylässä niin eikö tollasella olis helppo laittaa vieraille heidän haluamiaan juomia? Mukillinen kerrallaan tietty mutta kun noilla saa erikoiskahvia/tavallista kahvia/kaakaota/glögiä.. Jäi ostamatta oikeastaan kun sain toisen lahjavinkin.
 
kuppi soolona
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29382710:
No se on varmaankin totta, mutta tuolla joku väitti, että kahvilasta saa halvemmalla. Ja eihän kaikista kahviloistakaan saa muuta kuin sitä "automaattipaskaa".
Kahvilasta ei saa halvemmalla, mutta "melkein samalla hinnalla". Jos kotona oma keitin keittää kahvia kuppihintaan 75 snt ja kahvilasta se kuppi irtoaa 2-4 eurolla, se on MELKEIN saman hintaista koska se pitää suhteuttaa siihen että tavallisella keittimellä kotona kahvin hinta on 5 snt kuppi. Eli kuppi soolona vs. kahvilan latte - kahvilan kahvi on n. 4 kertaa kalliimpaa. Sitten tavallinen kotikeitin vs. kuppi soolona - kuppi soolona on n. 15 kertaa kalliimpaa.

Kahviloista todellakin saa aina jotain muuta kuin automaattikahvin. Tai sitten se ei ole kahvila, vaan joku ihan muu paikka. Jopa huoltoasemalta saa aina itse keitetyn kahvin, eikä automaattikuraa.
 
ff
Tulee tosi hyvää capuccinoa ainakin dolce guston kapseleista, kaakao myös todella hyvää ja lapset osaavat ihan itse tehdä, ei tarvi apua niinkuin tavallisen kaakaon sekottamisessa että ei ole klönteillä. Kovasti tykkään ja ei meillä nyt capuccinoja montaa päivässä juoda, muuten on normaali kahvinkeitin. Suosittelen jos tykkää hyvästä kaakaosta, lapset osaavat itse tehdä ja ei juo montaa kertaa kahvia päivässä. Tavallisia kahvia en ostaisi, sitä saa kyllä tavallisella keittimellä.
 

Yhteistyössä