En ymmärrä, miksi ihmiset ostavat noita kapselikeittimiä

säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja kapselikeitin mielessä;29382762:
Näissä hintavertailu-keskusteluissa verrataan kapselikahvin hintaa tavalliseen suodatinkahviin,ei kahvilan latteen. Kahvilassa juodun kahvin hintaan kun sisältyy aika paljon muutakin kun se kahvi.

Itse mietin tollasta kapselikeitintä joululahjaksi veljelleni. Hän on sinkku eikä itse juo kahvia,mutta kun on kavereita kylässä niin eikö tollasella olis helppo laittaa vieraille heidän haluamiaan juomia? Mukillinen kerrallaan tietty mutta kun noilla saa erikoiskahvia/tavallista kahvia/kaakaota/glögiä.. Jäi ostamatta oikeastaan kun sain toisen lahjavinkin.
No tuolla aiemmin puhuttiin siitä lattepaketista, johon menee aina se kaksi kapselia kupilliseen. Taviskahviin menee vain yksi kapseli, joten siitä paketista tulee 16 kupillista (37 senttiä). Ja tuolla puhuttiin kyllä kahvilan hinnoista.
 
....
Mua itseäni häiritsee pahiten noitta kapselikahveissa se, että niihin ihan väkisin laitetaan sokeria, vaikka ko. erikoiskahvit eivät edes pitäisi tulla sokerin kanssa.
En ihan ymmärrä tätä. Meillä on kapselikeitin, ei tosin sellanen mitä kaupasta sais, vaan eräs pyramidihuijaus-versio :D
Mutta, sokeria noissa kahveissa ei todellakaan ole. Maistuu ihan samalta ku mutterikeittimellä tehty, ja on 100 kertaa nopeampaa ja helpompaa. Mutta tietysti myös kallista. On kyllä niin tujua että herkemmät varmasti haluaa sitä sokeria sekaan.

Ja kapselit ovat kompostoitavia, ei mitään muovia.
 
"anni"
kapselikahvi on just hyvää, kupillisen saa juotua silloin kuin haluaa ja konetta ei tarvitse huoltaa/puhdistaa kuten aikaisempaa espressokeitintä piti :) minä olen nyt ollut vuoden myyty, ja olen tyytyväinen edelleen. kuka tykkää peruskahvista, ok, itse tykkään espressosta joten siihen kapselikeitin on loistava!
 
vie ras
No jos joku kapselikeittimien makuvaihtoehdoista tykkää, niin miten se on muilta pois?

Juu, meiltä löytyy tuo turhake. Teemme sillä juuri kaakaota, cappuccinoa ym. Emme todellakaan "keitä" sillä vieraille, vaan ihan tavallisella keittimellä. Jos joku vartavasten sitä haluaa niin sitten tietysti.

Emme juo paljonkaan kahvia, enkä mä ainakaan tiedä kahveista höykäsen pölähtävää. Juon muutenkin laihaa sumppia, mitään espressoa en edes kuvittele juovani. Mutta tiedän mistä tykkään. Miten tämä teitä "kahviasiantuntijoita" haittaa? Eikä muuten ehdi kupillinen jäähtyä siinä ajassa kun tekee toisen. Se pysyy kuumana yllättävän kauan.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
En huolisi vaikka ilmaiseksi saisin. Kahvin irvikuva koko laite. Halpaa krääsää, johon ostetaan kallista krääsää ja roskaa kapseleiden muodossa.

Meillä on tavallisen kahvinkeittimen lisäksi täysautomaattinen kahvikone. Jauhaa tuoreista pavuista ja on oikeasti tuoretta ja hyvää kahvia/espressoa. Eikä synny jätettä:purukakun nakkaan kompostiin.
 
säpäle harmaana
No jos joku kapselikeittimien makuvaihtoehdoista tykkää, niin miten se on muilta pois?

Juu, meiltä löytyy tuo turhake. Teemme sillä juuri kaakaota, cappuccinoa ym. Emme todellakaan "keitä" sillä vieraille, vaan ihan tavallisella keittimellä. Jos joku vartavasten sitä haluaa niin sitten tietysti.

Emme juo paljonkaan kahvia, enkä mä ainakaan tiedä kahveista höykäsen pölähtävää. Juon muutenkin laihaa sumppia, mitään espressoa en edes kuvittele juovani. Mutta tiedän mistä tykkään. Miten tämä teitä "kahviasiantuntijoita" haittaa? Eikä muuten ehdi kupillinen jäähtyä siinä ajassa kun tekee toisen. Se pysyy kuumana yllättävän kauan.
Näin minunkin mielestäni. Itsekin pidin kyllä vekotinta turhakkeena, mutta kun sen lahjaksi sain, niin olen kyllä todennut sen tosi näppäräksi. Olen ainoa kahvinjuoja tässä taloudessa, joten minulle on ihan sama teenkö sen kahvinkeittimellä vai kapselikoneella.

Tietysti jos on suuri kahvihifistelijä ja pienetkin makuerot häiritsevät ja jos keittää aina kymmeniä kuppeja kerralla ei tuon käyttö tietenkään järkevää ole.
 
"kahvi"
[QUOTE="Ihme";29382974]Mistä näitä kateellisia riittää! Tottakai kapselikoneella kahvi on aromikkaampaa, miksi muuten noita koneita myytäisiin![/QUOTE]

Kerros mulle kahvista ja sen valmistamisesta kaikki oleellinen, älä käytä googlea eikä muutakaan hakusivustoa.

Aivan..

Kapselikeittimen kahvi on silkkaa sontaa purkissa. Ei se nautintoaine jota asiaan perehtynyt kahvin nautiskelija nauttii.
 
vie ras
[QUOTE="kahvi";29383008]Kerros mulle kahvista ja sen valmistamisesta kaikki oleellinen, älä käytä googlea eikä muutakaan hakusivustoa.

Aivan..

Kapselikeittimen kahvi on silkkaa sontaa purkissa. Ei se nautintoaine jota asiaan perehtynyt kahvin nautiskelija nauttii.[/QUOTE]

Kerro sä mulle, miksi asiaan perehtynyttä nautiskelijaa häiritsee, jos joku kapselikeittimen mauista tykkää?
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
ff
[QUOTE="kahvi";29383008]Kerros mulle kahvista ja sen valmistamisesta kaikki oleellinen, älä käytä googlea eikä muutakaan hakusivustoa.

Aivan..

Kapselikeittimen kahvi on silkkaa sontaa purkissa. Ei se nautintoaine jota asiaan perehtynyt kahvin nautiskelija nauttii.[/QUOTE]

No minä nautiskelen hyvää capuccinoa sitten ilman statusta kahvinnautiskelija :D kelpaa kyllä mulle ja hyvää oli. Seuraavaksi voisi ostaa jotain muuta, jos maltan. Tietenkin mielelläni ottaisin sellaisen kunnollisen capuccinokeittimen, mutta enpä niin kova nautiskelija ole, että viittisin maitoja alkaa vaahdottelemaan erikseen ja pesemään sellaisia vehkeitä sen takia että joisin kerran päivässä capuccinoa, enköhän sitten sitä nautiskele kahvilassa.
 
"Anne"
Ostin kun oli halpa. Käytän kun haluan juoda lattea tai kaakaota tai cappucinoa. Saisihan noitakin vaikka pussista, ei ole halpaa sekään. En yksikseni jaksa keitellä 3kuppia kahvia.
Mutteripannu on mutta mulla on paha tapa keittää levylle kun en jaksa vahtia.

Parempaa kapselikahvit on kuin joku Rainbow/Pirkkasumpit joita ei juo irvistelemättä edes pitkän maidon kanssa.

Roskauksesta tuli mieleen, että saisi kyllä kierrätyksestä tulla toimivampaa. Muoveja on kuitenkin jo kehitetty maatuviksikin ja muovia voi uusiokäyttää...
 
"Jep"
Vauvan kans kun on äitiyslomalla, on kätevä ja nopea suhauttaa se yksi kupillinen mustaa vahvaa kahvia aamulla itselleen. Ja sit joskus herkutteluun niitä cappuchinoja ja cafe mochaa. Mulla on tuo pienin dolce gusto ja tykkään kyllä enemmän kuin suodatinkahvista. Lisäksi keitin vie vähän tilaa ja ei mitään monimutkaisia puhdistusoperaatioita.
 
Minä juon silloin tällällöin "kapselikahvia" koska olen saanut ko laitteen lahjaksi.
Se mitä minä en ymmärrä on se että miksi se kaivelee ap:n tai kenenkään muunkaan napaa ? Enhän minäkään arvostele ap:n moccamaster tms kahvia.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Omasta puolestani voin sanoa sen, että ihan sama mitä paskaa kurkkuunne kaadatte, minä teen varmasti juttuja mitä te ette haluisi. Mutta ongelma syntyy siinä vaiheessa kun joku bimbo alkaa selittämään kuinka halpaa se on, kun se ei todellakaan ole mitään halpaa. Se ei todellakaan ole parempaa maultaan tai sitten failaa niin pahasti kahvin kanssa kun ei osaa edes suodatinkahvista tehdä juotavaa.

Siltikin, sen kun teette mitä haluatte, se miten minä näen asian ei ole teidän ongelma. Ärsyyntymiseen on ihan kaikilla oikeus, asiasta riippumatta. Mielipiteitä saa olla.
 
  • Tykkää
Reactions: ilaria
"Rampe"
Kaveri osti kapselivehkeen joskus ja perusteli sitä sillä ettei juurikaan juo kahvia. Eli kun kerran pari viikossa mieli tekee, niin voi töräyttää yhden kapselin. Tai jos joku vieras käy, niin voi pöräyttää sille.

En usko että varsinainen kahvinystävä kapselikeittimestä saa mitään irti. Ehkä. En tiedä. Tuskin.
 
"rampe"
Edelliseen lisäten, minulla on toinenkin kaveri joka ei juurikaan juo kahvia. Hällä on normaali keitin ja kaksi vuotta sitten avattu Saludopaketti. Mieluummin siis käyn kahvilla tuon kapselityypin luona.
 
v¡eras
Jos kerran pari tekee jo viikossa kahvia mieli, kannattaa rahallisesti ja kahvin laadullisesti ostaa vaikka MoccaMaster ja Juhlamokkaa.... se toinen Rampen kaveri kellä Saludo säilyy kaksi vuotta, voisi heittää kahvinkeittimensä mäkeen ja ostaa sille kohtaa keittiössä vaikka talouspaperirullatelineen.
 
"rampe"
Keitin tyypillä kaapissa sen teipatun saludon vieressä. Kaivaa sen sieltä kun keksii tarjoavansa kahvit. Parin kerran jälkeen opin kohteliaasti kieltäytymään.
Mutta tosiaankin ihan tuon säilymisen ja helppouden vuoksi voin kuvitella että tuollaiseen satunnaiseen tarjoamiseen tuo kapselivehje on tyhjää parempi. Voihan sitä keittää teetäkin tai olla juomatta. Tai voi jättää kyläilemättä ja pakkoko sitä on syödä karkkiakaan tai masturboida. Pitsat pitää kieltää, sillä porkkanat ovat paljon parempia.
 
Tunkion kukko, kuulisin mieluusti miten sitä hyvää kahvia voisi valmistaa kotona, ilman niitä kuudensadan kahvikoneita? Meinaan 600e saa jo kapselikoneen ja jäätävän läjän erilaisia kapsuleita...
No ensin pitäisi tietää, mitä kahvia sä edes tykkäät juoda. Enkä mä kyllä sitä voi alkaa selostamaan, miten tehdä hyvää kahvia, siihen on paremmat ohjeet vaikka tuolla:
Kahwiki

Mut kyllä toki pitkälle pääsee, jos satsaa laadukkaisiin papuihin, jauhaa ne ennen keittoa ja opettelee käyttämään vaikka mutteripannua tai ostaa vaikka käytettynä jonkun espressokoneen.
 
"minna"
Mulla on kirppisringistä ostettu käytännöllisesti katsoen uusi Nespresson kone (olivat käyttäneet kerran). Meinasin hankkia kanssa noita dolce custoja tai pauligin koneita, mutta silloin niissä hinnat pyöri 100e luokkaa eikä ollut edes maidonvaahdotinta. Ei latte oo latte jos kahvi ja se maito tulee samasta kapselista...

Mut tuo Nespresso oli oikee löytö, 40e vaan hintaa ja kahvi ja maito tulee erikseen, eli saan latteni ja cappuccinoni kuten haluan. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29382674:
Minähän en mistään mitään tiedä, mutta eikös se tule aika reilusti halvemmaksi ostaa se 5,90 maksava paketti, jos siitä saa 8 kupillista? Vai mistä kahvilasta saa laten 75 sentillä? Ja jos ostat papujauhattimen, kunnon keittimen, maitovispilät ja kaikki muut härpättimet, niin ei kai se paljon halvemmaksi kuitenkaan tule, kuin tuo kapselikeitinkään.
No siis jos kapselikeittimen erikoiskahveja vertaa kahvilan oikean baristan tekemään erikoiskahviin, niin toki kapselikeittimen kahvit on halvempia.

Jos ostaan ihan oikean kunnon automaattisen espressolaitteen, niin niiden hinnat lähtee alk. noin 2000e. Mutta kukaan ei nyt sellaista vaadikaan välttämättä.

Mutta tämä on vähän kuin toteaisi Saarioisten mikroaterian olevan halvempi kuin ravintolan ateria.
 
Omassa talossa on ollut vuosia Krupsin espressokeitin. Nyt tuli sitten Zinzinon keitin. Maku on sama, ainoastaan Zinzino on nopeampi (papujen jauhaminen, mittaus, tamppaus, puhdistus jää pois), vuodenvaihteessa sen muoviset kapselikuoret muuttuu biohajoaviksi ja maidonvaahdotin on tehokkaampi kuin Krups-keittimessäni. Hinta ei päätä huimaa tai voi olla ilmainenkin riippuen kuinka toimii.

Zinzinoa ajattelen perinteisen oikean espressokeittimen ja muiden kapselikeittimien välimuotona kun maitovaahto ei tule mistään kapselista vaan ihan oikeasta maidosta ja sillä voi tehdä latte artiakin mikä on mulle yksi merkittävä tekijä.

Ihan mielenkiinnosta: mitäs nuo Zinzinon kapselit sisältää (papuja vai?) ja mitä ne sitten maksaa. Mitään hintoja ei ole saatavissa heidän sivuiltaan, eikä tuotekatalogi toimi. Millä paineella tuo tekee espressoa?
 
Tulee tosi hyvää capuccinoa ainakin dolce guston kapseleista, kaakao myös todella hyvää ja lapset osaavat ihan itse tehdä, ei tarvi apua niinkuin tavallisen kaakaon sekottamisessa että ei ole klönteillä. Kovasti tykkään ja ei meillä nyt capuccinoja montaa päivässä juoda, muuten on normaali kahvinkeitin. Suosittelen jos tykkää hyvästä kaakaosta, lapset osaavat itse tehdä ja ei juo montaa kertaa kahvia päivässä. Tavallisia kahvia en ostaisi, sitä saa kyllä tavallisella keittimellä.
Jaa, mun mielestä (ja standardin mukaan) sellaista juomaa, jossa on tajuttomasti sokeria, ei voi sanoa cappuccinoksi.
 

Yhteistyössä