En ymmärrä miksi jotkut ostavat leipää KAUPASTA?? SÄmpylöiden/leivän teko vie 5min

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan :)
  • Ensimmäinen viesti
kyllä siihen hiivaan,voihin ja jauhoihin menee jonkin verran rahaa jos ite joka viikko leipoo. Mulla ainakin. Käyn kyllä mielummin sit leipäni ostaa antellista niin saa monta pussia parilla eurolla ja on myös tuoretta
 
apsi
Viiden minuutin sämpylöihin en ole vielä koskaan törmännyt. ;) Aina ei vaan huvita leipoa. Siitä samasta kaupasta ne jauhotkin on kuitenkin haettava. Oma leipä on tietty hyvää, siitä ei pääse mihinkään.
 
mamma
Jos leivon itse, osaan tehdä vain aika yksipuolista leipää...siksi myös ostan...vaikkei kaupan leivätkään kovin herkullisia ole...omatekoset ovat aina maukkaampia, oppis vaan tekemään useammanlaisia!!
 
ap
no esim peltileivässä ei tartte kuin ainekset sekoittaa keskenään ja kaataa seos pellille, eipä sitä juuri leipomiseksi voi sanoa. Pari minuuttia kestää..

Köyhätkin ostavat usein leipänsä kaupasta, jos joka toinen päivä ostaa leipäpussin, voi vain laskea paljonko se tekee kuukaudessa :eek:

itsekkin olen toimeentulotuki asiakas ja teen AINA leivät itse, leipäkoneen haluaisin :)
 
vierailija
Minäkin teen aika yksitoikkoista leipää. Ja minusta tuntuu että sämpylöihin menee tuntikaupalla aikaa, pitäähän sen taikinan kohotakin (ei sitä vieressä toki tarvitse vahtia, mutta silti). Niin ja jos täysjyväjauhoja ostaa, ei sämpylät mitenkään halvaksi tule.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
kyllä siihen hiivaan,voihin ja jauhoihin menee jonkin verran rahaa jos ite joka viikko leipoo. Mulla ainakin. Käyn kyllä mielummin sit leipäni ostaa antellista niin saa monta pussia parilla eurolla ja on myös tuoretta
Öljypullo ei paljoa maksa, saati jauhot, kuivahiiva (tuorehiiva myös) on tositosi halpaa.. ei montaa kymmentä senttiä tuu hinnaksi
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no esim peltileivässä ei tartte kuin ainekset sekoittaa keskenään ja kaataa seos pellille, eipä sitä juuri leipomiseksi voi sanoa. Pari minuuttia kestää..

Köyhätkin ostavat usein leipänsä kaupasta, jos joka toinen päivä ostaa leipäpussin, voi vain laskea paljonko se tekee kuukaudessa :eek:

itsekkin olen toimeentulotuki asiakas ja teen AINA leivät itse, leipäkoneen haluaisin :)
no kyllä se on aika ankeata syödä raakaa peltileipää. Paistaminenkin kuuluu ruuanlaittoaikaan :)
 
ira
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Jos leivon itse, osaan tehdä vain aika yksipuolista leipää...siksi myös ostan...vaikkei kaupan leivätkään kovin herkullisia ole...omatekoset ovat aina maukkaampia, oppis vaan tekemään useammanlaisia!!
Eihän siihen mitään oppia tarvita, laittaa vaan aina suunnilleen samat vedet, hiivat ja suolat ja sitten vaihtelee jauhoja. Jos haluu pelata varman päälle niin aina puolet tavallisia vehnäjauhoja ja sit loppu puolikas ihan mitä kaapista löytyy.

Viis minuuttia on vähän lyhyt. Ehkä viis minuuttia menee siihen että laittaa aineet yleiskoneeseen, sitten vaivauksen ja nostatuksen jälkeen menee kymmenen minuuttia leipomiseen, ja sit uuniin.
 
******
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Köyhätkin ostavat usein leipänsä kaupasta, jos joka toinen päivä ostaa leipäpussin, voi vain laskea paljonko se tekee kuukaudessa :eek:
Ostan leivät leipomon myymälästä isoina satseina ja laitan pakkaseen. Ihan hyvän säästön saa silläkin aikaiseksi.
 
apsi
Meillä muuten käy vielä niin, että kun omatekoinen leipä on harvinaista herkkua, sitä kuluu ihan hirveästi, kun sitä on tarjolla. Ja vielä kuumana niin ison voimäärän kanssa, ettei se halvaksi tule... Kai se lakkaisi viehättämästä, jos joka päivä saisi, mutta nykyisellään leivät katoavat kyllä justiinsa, päin vastoin kuin kaupan pussista, josta syödään vain oikeaan nälkään.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
kyllä siihen hiivaan,voihin ja jauhoihin menee jonkin verran rahaa jos ite joka viikko leipoo. Mulla ainakin. Käyn kyllä mielummin sit leipäni ostaa antellista niin saa monta pussia parilla eurolla ja on myös tuoretta
Öljypullo ei paljoa maksa, saati jauhot, kuivahiiva (tuorehiiva myös) on tositosi halpaa.. ei montaa kymmentä senttiä tuu hinnaksi
Ne valkoistakin valkoisemmat vehnäjauhot ovat joo halpoja, mutta kuinka ravitsevia..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
kyllä siihen hiivaan,voihin ja jauhoihin menee jonkin verran rahaa jos ite joka viikko leipoo. Mulla ainakin. Käyn kyllä mielummin sit leipäni ostaa antellista niin saa monta pussia parilla eurolla ja on myös tuoretta
Öljypullo ei paljoa maksa, saati jauhot, kuivahiiva (tuorehiiva myös) on tositosi halpaa.. ei montaa kymmentä senttiä tuu hinnaksi
ei maksa ei. mutta kun leipoo isommalle sakille niin sitä myöskin kuluu viikossa paljon. Mä teen pullat ym ite kun en allergian takia kaupan pullia syö. Kuivahiivaa menee se 2? iso paketti hetkessä. En toki aina leivo,silloin haen leipomon myymälästä ,en kaupasta

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no esim peltileivässä ei tartte kuin ainekset sekoittaa keskenään ja kaataa seos pellille, eipä sitä juuri leipomiseksi voi sanoa. Pari minuuttia kestää..

Köyhätkin ostavat usein leipänsä kaupasta, jos joka toinen päivä ostaa leipäpussin, voi vain laskea paljonko se tekee kuukaudessa :eek:

itsekkin olen toimeentulotuki asiakas ja teen AINA leivät itse, leipäkoneen haluaisin :)
no kyllä se on aika ankeata syödä raakaa peltileipää. Paistaminenkin kuuluu ruuanlaittoaikaan :)
no ei SINUN aikaasi siihen mene kun uuni paistaa leivän/sämpylät, mä voin sillä aikaa vaikka siivota tms, mun aikaani menee tohon peltileipään esim, se max 5min
 

Yhteistyössä