Endottaret: Kuinka selviätte ajasta ennen raskauden alkamista?

Mulla takana kaksi skoipiaa 10/08 ja 4/10.
7/10 jätettiin ehkäisy pois ja viimeisen kuukauitiset 10/10.
Raskaus kuitenkin päättyi myöhäiseen keskenmenoon helmikuussa vkolla 18+5.

Keskenmenon jälkeen kärsin tulehduksen ja kaavintaan pääsin 3½ viikkoa enkelipojan syntymisestä missä kaavittiin kamerayhteydessä loput istukan kappaleet pois kohdun etuseinältä. Jälkitarkastuksessa 6 vkoa synnytyksestä kaikki oli ok muutoin, mutta kohdunlimakalvo ohut. Menkat kuitenkin alkoi tästä viikon päästä.
Normaali runsaat menkat oli, mutta ei vielä kivuliaat.
Ennen seuraavia menkkoja kerkesin plussaamaankin, mutta mikä lie kemiallinen oli kysessä kun vuoro alkoi muutaman päivän plussan jälkeen ja nyt vuoto oli jo ihan älytöntä ja kivutkin aika haliitsemattomia.
Sama toistui taas viimeisessä kierrossa. Plussaa tuli, mutta ihan hillitön vuoto alkoi taas ja nyt kivut ihan järjettömiä.

Ongelmana on ollut tuhruvuodot ennen kunnon vuodon alkamista ja sitten yli viikonkin jatkuva tuhruilu kunnon vuodon jälkeen. Hermoja raastavaa touhua.

Millä endoa saisi pidettyä yhtään kurissa kuumeilun aikana ennen pysyvää tärppiä? Kovin monia luomumenkkoja en kyllä kestä kun vuodon määrä on yli 500ml (käytän kuukuppia) ja olo on vuodon jälkeen pitkään väsynyt ja voimatan. Ja ne kivut... no jokainen vaivasta kärsivä kyllä tietää mitä tarkoitan...
 
Eipä tämä sua auta, mutta mä olen ollut positiivisesti yllättynyt tästä välivaiheesta (lukuunottamatta sitä, että en raskaudu). Kipuja ei ole ollut kuin oikeastaan ovulaation aikaan ja sitten menkkojen aikaan ihan kai tavalliset kuukautiskivut. Tuhruvuotoa on kyllä ollut (ei ollut aiemmin). Vuoto on niukentunut ilman hormonaalista ehkäisyä. Oikeastaan olen ollut aika tyytyväinen tähän tilanteeseen, vaikka etukäteen pelkäsin kyllä. Harmillista vain, ettei raskaus millään ala. Vielä pari kuukautta yritystä edessä ja sitten lisää lääkkeitä tai uusi laparoskopia. Jos onnistun raskautumaan, niin tuskin aloitan enää hormonaalista ehkäisyä uudestaan. Putkeen lapset ja sen jälkeen toiminnot voinnin mukaan, vaikka sitten kohtu pois ääriratkaisuna.

Mutta pahoittelen kyllä tilannettasi. Tiedän erittäin hyvin, mitä ne kivut pahimillaan ovat. Melkein viikon olen maannut sängyn pohjalla kivuissani oksennellen menkkojen aikaan. Eikä kiinnikkeiden muodostuminen suolistoon ja virtsarakkoonkaan mitään herkkua ole.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on kyllä jo viisi lasta, mutta sitten tämä krooninen vauvakuume puhkesi ihan omiin sfääreihinsä taas ja päätettiin vielä se iltatähti "tehdä".
Mutta eipä niitä lapsia sitten enään niin vaan näköjään tehdäkään.
Ikäkään ei vielä esteenä ole, olen nyt 32v ja kuopuksin jo 6v.

Varasin yksityiselle gynelle ajan jos hällä olis jotain neuvoja tähän helvetilliseen tilanteeseen.
Nyt näyttäs että tuhruilu jäi näissä menkoissa muutamaan päivään! Ellei sitten taas tänään ala uudestaan, mutta eillisen aamun jälkeen olen ollut ilman suojia. IHANAA! Kivut, etenkin peräsuolen seutuvilla on vielä mielenkiintoiset, mutta eiköhän tästä taas hengissä selvitä ja odotetaan uutta välikuolemaa kolmen viikon päästä...
 

Yhteistyössä