Enneaik. supistukset, saako lapsivakuut. syntymättömälle?

Mulla on ollu supistuksia jo rv15 lähtien, sairauslomalla olen ollut jo 2kk. Nyt rv26. Onko kellään ollut samankaltaista tilannetta, oletteko saaneet syntymätömälle vauvalle vakuutusta? Oli kiva kuulla kokemuksia, ei viittis turhaan ruveta siihen hakurumbaan.
 
ne on myöskin tarkkoja vakuutuksen antamisesta. me otettiin se ennen syntymää-vakuutus ja olin yhdesti käynyt tk:ssa joskus 30 viikolla liitoskipujen takia, ja mun piti hankkia siitä lääkärin lausunto! ne ei anna sitä vakuutusta jos on olut isoja ongelmia raskausaikana.. luulen että sun tapauksessa voi hyvinkin käydä näin, koska supistelut on ollut noinkin aikaisesta vaiheesta.. niin ja 3kk ennen syntymää
 
Ihan sama mikä vakuutusyhtiö, meinataan siirtää kaikki vakuutukset samalla pois nordeasta.
Jostain vaan luin, että vakuutus myönnetään, jos raskaus on sujunut normaalisti.
Ja sillähän tässä huolestuttaa, kun toi 3kk raja on pian täynnä. että pitäis saada jotain aikaiseksi sitä ennen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 14:11 AnnaManna kirjoitti:
ne on myöskin tarkkoja vakuutuksen antamisesta. me otettiin se ennen syntymää-vakuutus ja olin yhdesti käynyt tk:ssa joskus 30 viikolla liitoskipujen takia, ja mun piti hankkia siitä lääkärin lausunto! ne ei anna sitä vakuutusta jos on olut isoja ongelmia raskausaikana.. luulen että sun tapauksessa voi hyvinkin käydä näin, koska supistelut on ollut noinkin aikaisesta vaiheesta.. niin ja 3kk ennen syntymää
Ei multa mitään kysytty vain ja ainoastaan laskettuaika
 
reippaasti hop
No eihän se ole kuin yhden lapun täyttäminen ja päätös tulee postissa. Turha sitä on etukäteen murehtia että saako sen vai ei. Menet vaan äitiyskortin kanssa vakuutusyhtiöön ja laitat hakemuksen menemään.
 
Miuski harmailee
Esikoisen aikaan ainakin sain syntymättömän lapsen vakuutuksen, mutta siitä on aikaa jo 7 vuotta. Mä olin ennenaikaisten supistusten takia saikulla rv22 lähtien ja kahteen otteeseen sairaalahoidossakin. Mutta tuo ei haitannut vakuutusta myönnettäessä..
 
Miuski harmailee
Esikoisen aikaan ainakin sain syntymättömän lapsen vakuutuksen, mutta siitä on aikaa jo 7 vuotta. Mä olin ennenaikaisten supistusten takia saikulla rv22 lähtien ja kahteen otteeseen sairaalahoidossakin. Mutta tuo ei haitannut vakuutusta myönnettäessä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 14:17 reippaasti hop kirjoitti:
No eihän se ole kuin yhden lapun täyttäminen ja päätös tulee postissa. Turha sitä on etukäteen murehtia että saako sen vai ei. Menet vaan äitiyskortin kanssa vakuutusyhtiöön ja laitat hakemuksen menemään.
No menisin, mutta toi kävely ei nyt oikein suju. Supistelee jo kauppamatkalla, kauppaan oikein 200m! Ja vakuutusyhtiöitä on monta, pitäis laittaa hakemuksia vähän useempaan kun yhteen. Ei viittis ihan turhaan aiheuttaa supistuksia lisää ylimääräisillä kävelemisillä. Eli olis kiva tietää miten muille on käyny.
 
Hain itse Fennialta vasta syntymättömälle vauvalle vakuutusta. Fennialta pitää hakea vakuutusta 2 kk ennen la.

Ennenaikaisia supistuksia oli ja sairaslomalla ollut jo kauan. Lähettivät selvityspyynnön supistuksista johon piti neuvolasta hommata lääkäriltä lausunto.
Neuvolakortista ottivat myös kopion liitteeksi hakemukseen.

Ne hakupaperit voi pyytää myös puhelimitse eli ei tarvi lähteä minnekkään paikan päälle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 14:39 Vieras kirjoitti:
Hain itse Fennialta vasta syntymättömälle vauvalle vakuutusta. Fennialta pitää hakea vakuutusta 2 kk ennen la.

Ennenaikaisia supistuksia oli ja sairaslomalla ollut jo kauan. Lähettivät selvityspyynnön supistuksista johon piti neuvolasta hommata lääkäriltä lausunto.
Neuvolakortista ottivat myös kopion liitteeksi hakemukseen.

Ne hakupaperit voi pyytää myös puhelimitse eli ei tarvi lähteä minnekkään paikan päälle.
Meillä on ollu toi Fennia ykkösvaihtoehtona. Saitko sieltä vakuutuksen? Meidän poika on ainakin todettu kromosomeiltaan ja muutenkin terveeksi, ettei ainakaan siitä pitäis olla kiinni, että epäilisivät lapsella olevan jotain vakavaa.
 
Vietin sitten eilen 2 tuntia puhelimessa. Sain siinä ajassa soitettua vasta 4 vakuutusyhtiöön. Fennia, IF, Tapiola ja Pohjola. Kaikissa oli hakuaika 3kk ennen syntymää.
Eikä kukaan luvannu suoralta kädeltä mulle vakuutusta, tosin ei kieltäneetkään. Kyseltiin huumeidenkäytöstä, munuaissairauksista ja vaikka mistä. Vaikeelta vaikuttaa.
 

Yhteistyössä