Ennenaikainen perätilasynnytys??

Hei!
Synnytin alateitse reilu vuosi sitten esikoispojan suht nopsaan (4h20m) ja luomusti rv36+5 vesien menojen jälkeen.

Nyt pikkukakkosesta on perätilaepäily ja kontrolliultra sovittu keskiviikoksi rv36+o. Nyt siis maanantai rv35+5 ja eilen illalla laskeskelin jo supistuksia, mutta laantuivat pikku hiljaa tunnin jälkeen.

Jäi askarruttamaan, että MITÄ JOS VAUVA ILMOITTAA TULOSTAAN ENNEN KUIN ULTRA JA SYNNYTYSTAPA-ARVIO ON TEHTY????

Miten ennenaikainen synnytys ja perätila sopivat yhteen???
Kaikesta avusta kiitollisena,
Manna
 
Kyllä ne sitten ultraa sen kun menet synnyttää, jos pääset tosiaan ennen sitä kuvausta lähteen. Ei se varmaan ainakaan hullumpi homma pääse olemaan kuin yliaikainen perätilasynnytys. Onpahan ainakin pieni vauva ja mahtuu paremmin. Ei silti välttämättä ihan äkkiä käynnisty se synnytys, kun ei pylly paina niin tehokkaasti kuin pää, ja siksi ei avaudu vaikka supisteliskin. Mulla takana perätila 39+1, normaali 39+3 ja otsatarjonta 40+9. Että kaikkea löytyy... =)
 
Toihan on hyvä pointti, ettei avaudu niin nopeasti...että ehtivät tekemään tarvittavat tutkimukset! Pelkään vaan sitä, että joutuisi synnyttämään alakautta ilman riittäviä tutkimuksia! Eli en haluaisi keisaria itseni takia, mutta jos se on vauvan kannalta paras, niin silloin haluaisin sen. Mietin vaan mikä on käytäntö.

Mutta sullapas melkoinen kokelma eri tarjontoja!! Toivon, vaan että pikkuisemme kääntyisi vielä. Mulla jo sisäsuukin sentille auki ja paineessa enemmänkin...joten sikäli ennenaikaisuus ei ole suuri ihme. Viime viikolla lääkäri sanoi, että saattaa syntyä joviikon päästä ....tai sitten kolmen!

Mutta kaikki tieto olis tervetullutta. OYSiin olis tarkoitus suunnistaa...
 
Rupes naurattamaan toi mun 40+9... :) muistin vain että 9 päivää meni yli, kun seuraavana päivänä olis käynnistetty, mutta kyllä se varmaan merkittäis että 41+2 :)

Se käytäntö vaihtelee sairaaloittain. Täällä Satakunnassa perätilasynnytykset on selvästi yleisempiä kuin muualla. Minäkin ensimmäiseni synnytin perätilassa, mitä ei joka sairaalassa ees harkita vaihtoehtona. Minut kyllä kuvattiin ja synnytys oli tarkoin valvottu. Sain hyvissä ajoin epiduraalin siltä varalta, että jouduttaisiin kesken kaiken sektioon ja oksitosiinitippa laitettiin, ettei supistukset pääse hiipumaan. Hyvin kaikki meni. Toivottavasti ehdit siihen kuvaukseen, niin saat turvallisin mielin mennä synnyttämään!! :) Tsemppiä!
ps. Ponnistusvaihe voi kestää pidempään kuin kestäisi normaalitilanteesa, älä säikähdä sitten sitä! Kyllä se sieltä pois kuitenkin tulee! :)
 
Eiköhän ne kuvaa aika pian sut, kun esikko on syntynyt sen verran aikaisemmin. Ja ehtiihän siinä synnytyksen jo käynnistyttyäkin vielä kuviin, jos nyt ei ihan syöksy ole. Mulla kaikki kolme olleet perätilassa. Ensimmäistä väännin n. 10h, toista 5h ja kolmatta 3h. Oys:issa olen toisen ja kolmannen myös tehnyt, se on hyvä paikka synnyttää :)

 

Yhteistyössä