enpä tiedä ...(pphoitajasta)

  • Viestiketjun aloittaja en tiedä
  • Ensimmäinen viesti
en tiedä
Täysin uusi alalla ja jotenkin tuli tunne että näinköhän pärjjäää 4 vilkkaaan leikki-ikäsen kanssa. ja mitä virikkeitä se osaa antaa lapsille?


oisko sittenki parempi päiväkodissa?
 
Nooh, alusta se on meikäläistenkin aloitettava joskus...
Alusta aloitin aikanaan minäkin. 2 omaa lasta kasvattaneena annan hoitolapsilleni kodinomaisen hoitopaikan, jossa virikkeet on askartelua (ryhmän ikäjakauman mukaan)/ulkoilua/leikkiä/piirtämistä/värittämistä/maalaamista/puistoilua/lorutuokioita/satujen lukemista/jumppatuokioita ym. ym.

Ei minullakaan kokemusta ollut 4:tä lapsesta, ja nyt mulla kuitenkin on ryhmässä 4 kokopäiväistä ja yksi puolipäiväinen. Ikähaitarilla 2-5v.
Ja aikas usein ne vastavalmistuneet lto:kin ovat nuoria lapsettomia naisia. ;)
 
Siis, mikä sua siinä jäi epäilyttämään? Hoitajan asenne, lapsi määrä ryhmässä (lakisääteinen ), kodin tilat...?Vai mikä?

Pph:ksi pääsyä ennen käydään ohjaajan kanssa muutama kunnollinen keskustelu, missä selvitellään hoitajan motivaatiota, ja käydään tiettyjä asioita läpi (hoitajan velvollisuuksia ). Myös kodin tilat tsekataan sillä silmällä, että lapsia hoidetaan siellä.
Näin toimittiin ainakin mun kohdalla kun aloittelin töitä.
 
Mä taas ajattelisin niin, että vastavalmistunut olisi innoissaan tulevasta työstään. Jaksaa olla tunnollinen ja varmaan keksii paljon kivoja ideoita päivään, kun ei ole tahkonut 20 vuotta jo samaa työtä =)
 
JONSERED Karhunkantaja
Mitä ihmeen virikkeitä sinä lapsille kaipaat? Isoa, hälyisää ryhmää päiväkodissako? Sen ymmärrän, että olet huolissasi siitä, kuka lastasi/lapsiasi hoitaa, olisin minäkin. Mutta päiväkodissakin voi olla juuri sinun tai minun lapsilleni epäsopiva henkilö.

Elämä on riskipeliä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
tää eivaan oo "valmistunu", suoraan äippälomalta "jää vain kotiin" ja hoitaa siinä sivussa muidenkin lapsia.....
:wave: Niin minäkin tein!!
Ja ekassa pph:n hommassa ollessani mulla ei ollu edes tätä ainokaista lasta!! Ja hyvin meni, perhe tykkäsi tosi paljon, sain hyvät paperit sieltä jne. Ei mitään ongelmaa!
 
mie
Kyllä mä mieluummin ottaisin hoitajan, jolla on näyttää pätevyys joko pitkän kokemuksen tai koulutuksen kautta. En veisi lapsia hoitoon ventovieraalle, jolla ei ole muuta kokemusta kuin oma äitiys ja sekin vasta vähäiseltä ajalta. Vieraiden lasten hoito kun kuitenkin on vähän eri juttu kuin omien.
 

Yhteistyössä