Ensarin synnytyksen kesto?

11t 45min (ponnistusvaihe 45 min), sairaalaan mentiin 5 t suppareiden alkamisesta, sain epiduraalin. Toinen synnytys kestikin sitten vain 3 t eikä siinä ehditty mitään puudutuksiakaan laittamaan. Ilokaasun voimalla vain!
 
piukku
mulla meni kotona vedet ja sitten alko supparit, 5 min välein. Synnytys kesti 32 tuntia, josta vähän toista tuntia ponnistelin, sitten vedettiin ulos.
Nyt on toinen tulossa, hyvä homma, mutta synnyttäminen pelottaa, koska toi mun eka oli kuitenkin ns. normaali synnytys? Mitä jos menee pieleen?
 
-satu- harmaana
yhteensä 9t31min !!!
Kätilö sanoi että tosi nopea ensisynnyttäjältä, tiedä sitten... :/ :whistle:
** (HUOM! Koko raskauden aikana ei ollut supistellut! Tai en ole ees tuntenut..) Aamulla oli 05.00 aikaan alkanut supistella harvakseltaan. .mutta tosi kivuliaasti! Supparit säännöllistyi joskus 16-17 välillä ja illalla 20.00 aikoihin lähettii kohti sairaalaa (matkaa reilu 60km!!), ja supparit edelleen tosi kivuliaat! myös oksentelin ja masu veti löysäksi!! =/ Tyttömme syntyi seuraavan päivän puolla, klo01.41 rv:lla 40+3**
 
Minulla ekan kestoksi merkattu 5 tuntia. Supistelut alkoivat kyllä kotona jo pari tuntia aiemmin. Aika laskettu sairaalaan tulosta.

Toinen syntyi n. kahden tunnin kuluttua ekasta supistuksesta. Sairaalaan ehdin ja suoraan menin saliin ponnistaan.

Kivat muistot jäi ja mene avoimin mielin synnyttämään.
 
mulla synnytys käynnistettiin rv 41+3 lapsiveden vähyyden takia.supparit alko 17.50 heti säännöllisenä 5min välein,poika synty 20.19 eli koko homma kesti 2,5h ja siitä ponnistusvaihe 4min.Että se niistä suunnitelluista epiduraaleista ja muista!!!Luomuna meni,mutta haitanneeko tuo mitään...
 
iidajohanna
Käynnistettiin rv 42 koska lapsivesi oli lähes kokonaan kadonnut. Avautumisvaihe 2h 25 min, ponnistus 5 min ja jälkeiset 10 min. Eli kohtuullisen vauhdikkaasti ensisynnyttäjältä.
 
mä vain
Synnytys kesti hiukan vajaat 11tuntia, ponnistusvaihe 19min. Homma alkoi yhtäkkiä tosi kovilla supistuksilla joita tuli viiden minuutin välein, sitä ennen ei tietoakaan supistuksista, neuvolassakin ehdin sanoa samana päivänä että eihän tämä synny vielä pitkään aikaan :D
 
Mulla oli säännöllisiä kipeitä supistuksia kaksi vuorokautta...siitä kun lapsivedet meni,laskettiin synnytys kunnolla alkaneeksi...eli 11tuntia ja ponnistusvaihe 15min.( tolle iänkaiken kestäneelle supistelulle lienee syynä että vauva oli perätilassa.)
 
6 h 41 min. Olisi tullut ulos reilu tunti ekasta supistuksesta, mutta nuori kätilö tayssissa ei antanut lupaa ponnistaa kielekkeen takia. Lääkäri tuli muutama tunti myöhemmin, kun supistukset alkoivat heiketä, ja sanoi että olis saanu rauhassa ponnistaa...Mutta lyhythän se oli tuokin! Eikä ollut kipuja, vaikka en saanut mitään lääkkeitä. Lämpötyynyt oli ihania! Hassuinta oli löytää oikea ponnistussuunta, loppujen lopuksi helpointa oli ponnistaa puoli-istuvassa asennossa jalat kätilöiden lonkkaluita vasten.

Mieluummin menisin synnyttämään, kuin hammaslääkärin tarkastukseen! =)
 
mulla tuli lapsivedet just ku olin kirjoittaas sähköpostikaverille. rv39+5. puol 11 illalla lähin ja 2.08 synnytin. avautuminen siis 3h30min ja ponnistus 8min. helppo synnytys ja ihana poikavauva tuli syliin!=)
 
Tupu40
Minulla menivät lapsivedet aamulla klo 9, supistukset alkoivat klo 11 aikoihin tosi kovina. Sairaalassa oltiin iltapäivällä kahden aikoihin ja vauva syntyi pari tuntia myöhemmin. Koko homma kävi siis aika nopeasti ja hyvä niin, vaikka kivut noinkin vauhdikkaassa tapauksessa on tosi kovat. Vaan eipähän tarvinnut kovin monta tuntia kärsiä!
 

Yhteistyössä