Ensi viikolla laittomasti ja epädemokraattisesti lakkoileva ay-liike katkaisee Suomesta sähköt

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Minä ilmoitin kerran työterveyteen että lähtökohtaisesti kaikki hakee darralomaa, eikä sitä tule myöntää jos mitään oikeaa syytä ei löydy.
Täytyy olla nuha/kuumetta jne.

Kai tiesitte, että saikkua ei ole pakko myöntää? Ja, jos hakee saikkua muualta kuin työterveydestä on se jo sinällään sen merkki, että darra.
Työterveys ei kylläkään hoida kaikkia sairauksia. Näin kävi minulle, sain lähetteen sairaalaan tutkimuksiin ja sairaalasta saikkua.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Työntekijät pitävät kiinni oikeuksistaan ahneita suuryhtiöitä vastaan jitka huutavat täysillä matalapalkkojen ja työntekijän etujen kurjistamisen perään.

Päättäjille tehtävä!:
Kuluttajille kattohinta sähköön ja tukea niille jotka OIKEASTI sitä tarvitsevat! Ei tuhansien/satojen neliöiden vuokrattaviin lomahuviloihin!!!
Kattohinnat ja tuet eivät mielestäni ole ratkaisu sähkönhintoihin, vaan sähköntuotannon lisääminen eli lisää ydinvoimaa. Tuulivoima on sattumasähköä, jonka varaan ei voi laskea.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Pidän törkeänä sitä että meidän päättäjät sallivat tämän sähköllä ryöstämisen kansalaisilta. Asuminen, sähkö, vesi ja ravinto tulee turvata, kuluttajalle kuin kuluttajalle (kotitalous/maatalous), kohtuuhintaan!

Nyt jos ei lakkoilla niin palkat ja edut tulevat vähenemään vähitellen. Työnantaja ei tee mitään hyvää hyvyyttään! Ei työnantaja maksa mielellään hyvää palkkaa vaikka itse tienaisi miljardeja, eikä kukaan jostakin ihmeen syystä kyseenalaista. Yritys saattaa saada lisäks vielä miljoonatuet joka vuosi.
Hyvästä työntekijästä kannattaa pitää kiinni.
Minusta poliittisten lakkojen kieltäminen ei heikennä työntekijän oikeuksia.
 
Niinhän sitä sopis toivoa...
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että sähköyhtiöt ryöstää kansaa. En vain tiedä mikä olisi paras keino vaikuttaa siihen?
on kaksi keinoa (stubukalla olis kolme mutta mulla vaan kaks)

1) valtion pitäisi luoda turvallinen investointiympäristö yrityksille jotta ne voisivat investoida säästä riippumattomaan tuotantoon

2) valtion pitäisi omalla riskillään investoida säästä riippumattomaan tuotantoon
 
vierailija
Juttusi ovat hyvin sairaita. Vähennä uutisten lukemista reippaasti ja katkaise kokonaan Suomen Uutiset-tilauksesi.
En ole tilannut mitään. Valitsen itse mitä luen.

 
on kaksi keinoa (stubukalla olis kolme mutta mulla vaan kaks)

1) valtion pitäisi luoda turvallinen investointiympäristö yrityksille jotta ne voisivat investoida säästä riippumattomaan tuotantoon

2) valtion pitäisi omalla riskillään investoida säästä riippumattomaan tuotantoon
Olisihan se valtion hommia turvata kansalaisilleen sähköntuotantoa kohtuuhintaan...
 
ei tunnu olevan haluja ottaa vastuuta, ei sen paremmin vasemmistolla kuin porvarisiivelläkään
Valtion johdossa unohdetaan usein, että toimitaan kansan työntekijöinä ja tarkoitus on edistää oman kansan hyvinvointia. Tuntuu, että monet ajautuvat sivuraiteille siitä kaikkein oleellisimmasta ydintehtävästä, eli turvata kansalaisten hyvinvointi.

Surullista koko tilanteessa on se, että pääosin iso osa suomalaisista on äänestäneet idiootteja päättämään asioistaan. Ja se viha, joka kohdistetaan niihin, jotka ovat varsin realistisia ja uskaltavat mennä asioiden ytimeen, on hämmentävää.

Varmasti kaikilla on hyvät aikeet ja ajatus siitä miten suomalaisten oloja parannetaan, mutta keinot eroavat toisistaan. On vaikea parantaa mitään, jos ei ymmärrä realiteetteja ja sitä mitä ja millaisia ihmiset oikeasti ovat tai miten markkinat toimivat. On vaikea tehdä oloista parempaa, jos olettaa ihmisten olevan ideaaliversioita siitä, mitä he voisivat olla.
 
vierailija

Yhteistyössä