Ensiapua erittain vasyneelle aidille...

Mita ihmetta viela tekisin? Olen syony nyt rautaa, kalanoljykapseleita ja tyroksiinia kilpirauhaseen maksimianokset.

En jaksa kun pakolliset eli lasten pesut, ruokailut ja ulkoilut (kaikki 3 alle 6-v), vaate- ja kodinhoito retuperalla.

Jos vasymys - asteikko on 1-10 ja 1 on vaakatasossa makaaminen mistaan mitaan tajuamatta ja 2 on taju viela talletta mutta et pysty nousemaan sangysta ja 10 on sellanen jossa pystyt harjottelemaan ja juoksemaan marathonin niin ite olen sellanen 3 :ashamed: . Eli suurin osa aikaa menee saamattomuuteen.

 
Jos väsymys on henkistä eikä fyysistä...? Sitten auttaa lepääminen, lepääminen, lepääminen. Itse ainakin yritin jaksaa enemmän ja enemmän koko ajan. Uloskaan ei ole pakko joka päivä mennä, jos et jaksa. Osta osin valmisruokaa ja pyydä apua lastenhoitoon. Ja opettele muutenkin tekemään vaan pakolliset hommat, vähemmän tärkeät asiat voi odottaa.

Itse piristyin ubiqinonista ja monivitamiinista. Mittauta ne kilppariarvot myös, jos olo ei ala kohenemaan. Jaksamista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mappi:
Jos väsymys on henkistä eikä fyysistä...? Sitten auttaa lepääminen, lepääminen, lepääminen. Itse ainakin yritin jaksaa enemmän ja enemmän koko ajan. Uloskaan ei ole pakko joka päivä mennä, jos et jaksa. Osta osin valmisruokaa ja pyydä apua lastenhoitoon. Ja opettele muutenkin tekemään vaan pakolliset hommat, vähemmän tärkeät asiat voi odottaa.

Itse piristyin ubiqinonista ja monivitamiinista. Mittauta ne kilppariarvot myös, jos olo ei ala kohenemaan. Jaksamista!
Eineksia ostan usein tai jotain helppoa ruokaa, se ei rasita. Eika lapsetkaan. Kaks vanhinta eskarissa/koulussa joten omaa aikaa olis. En kasita, havettaa tallanen vasymys ja saamattomuus koska ei pitais olla asiat kovinkaan huonosti vaan jaksamattomuus vaivaa. Paasarkylaaketta joudun ottamaan joka aamu heratessa, niskan ja selka jumissa.

Anteeks tama kauhee valitus :|

 
Ei tuossa mun mielestä häpeämistä ole! Ei ole mikään ihme, jos arki kolmen lapsen kanssa väsyttää! Mäkin mietin, ettei ois henkistä, et eihän sua esim masenna? Mut kyllä voi olla ihan jotain fyysistäkin väsymystä, saatko miten nukuttua? Ootko neuvolassa jutellu?

Masennustesti (en tie miten hyvin sopii nimenomaan pienten lasten äideille esim täällä )
http://www.tukiasema.net/gallup/default.asp?gallupID=19
 
Kiitos mona, ton gallupin mukaan en ole masentunu mutta voimavara ja stressi-mittari naytti etta olis heikot voimavarat ja stressia.
Se vaan ihmetyttaa etta miksi on. Se tassa havettaa etta monella on asiat paljon huonommin ja silti pystyvat tekemaan kaikenlaista.
Voihan sekin olla etta tota masista olis jaany lasten syntyman jalkeen eika olotila ole viela tasapainottunu. Sain 3 lasta 4.5-vuodessa ja kylla olin pitkaan tosi herkkis synnytysten jalkeen, tosin kuopus on nyt 1.5-v.
En ole oikeastaan nukkunu taysia oita siita lahtien kun esikko syntyi. Mutta toisaalta ei tunnu etta olis univajausta, olenkohan sitte tottunu univajeeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja familia:
Unico > en tieda onko tyroksiinissa maksimianosta. En tieda omia arvojani mutta paivasuositus on 200 mg/paiva. Eilen soin 600 mg. En kylla havainnu mitaan haittaa.
Kiitos voima-toivotuksista.

Tarkitusta ne sun arvot nyt ens alkuun, jos siltä löytys syy. Ja molemmat tsh ja t4v. Eihän tyroksiini heti vaikuta, kokeiden välissä se 6vk niin on luotettava jos on annosta muutettu.
 
Heippa =)!

Familia et kyllä häpee omaa "tilannettas"!!! Ihmiset on NIIN erilaisia, ja erilaisilla tukiverkostoilla jne. kaikki siihen vaikuttaa. 3 Lasta 4,5 vuodessa on kyllä Rankkaa... ja mulle ainakin näköjään käy niin, et rankat ajat menee ihan ok, mut sit kun alkaa helpottaa... alkaa uupumusoireet hiipiin paikalle :| !!! Ja jos ihminen ei saa nukkua, ei oo ihme että väsyy :hug: !!! Kovasti voimia sulle... ja kaikille! Ihania kevätpäiviä toivoen =)!
 
Kiitos mysan =)
Luulen etta olet oikeessa, ne uupumusoireet tulee jalkikateen kun on tavallaan "varaa" oireilla. Esim noi raskauden aikaset vasymykset kun ei voinut silloinkaan nukkua kun lapset herailivat oisin ja mina ison mahan kans menin ekana toisen viereen ja sit toisen viereen ja joskus loysin meidat kaikki yhden hengen sangysta.
Tein toitakin aina laskettuun aikaan saakka ja vetelin viimeset viikot ihan puhtaalla ja pelkalla tahdonvoimalla :( . Onneks sit mun vanhemmat autto.
Nyt on parempi kun olen talla viikolla saanut jotain aikaan. Sekin risoo sisuksia jos ei saa asioita aikaseks.
 
hei muuten tein ton testin äsken ja sen vastaus oli minulle et olen masentunut . mulla on kaksi lasta tyttö täyttää heinäkuussa 5v. poika täyttää ens viikolla 3v. päivät menee suurin pirteen et koko ajan olen komentamassa lapsia kun ovat toisten kimpusa , en oikein jaksa . mut tyttö on välillä mimmin luona yö kylässä, yritän silloin tehä koti homma mut ei aina ne koti askareet nappaa minua en jaksa ja väsyttää koko ajan. et ole ainut joka on väsynyt .
 
little pony - en minakaan jaksa alvariinsa nakuttaa lapsille ja niinpa jatan ne selvittamaan pienet erimielisyydet itsekseen. niilla on tosin ikaeroa vain reilu vuosi, noilla kahdella ekalla lapsella. puutun vaan jos he niin pyytavat tai meno menee liian villiks. joskus kun ne vaan kinaa, laitan ne ulos. voivat olla takapihalla tai sitte pyorailla etupihalla (eivat siita lahde mihinkaan ja ikkunasta nakee ulos) ja leikkia muiden lasten kans. joskus taas aukasen telkkarin etta hiljenevat hetkeks tai luetaan yhdessa kirjaa.
 

Yhteistyössä