Ensiaskeltuoli, millaisia teiltä löytyy vai löytyykö?

"torsti"
Se on hienompi nimitys vauvojen pyörätuolille. Ja ei, meillä ei ole ollut sellaista turhaketta. Miksi vauva ei saa olla vauva ja opetella kevelemään vasta kun on ITSE siihen valmis? Fysioterapeutitkaan ei ko laitetta suosittele, vai käveletkö itse istualtesi?
 
juuh
jos tarkoitat tota ns. kävelytuolia ni on meillä sellainen ja olen tykänny! Ei muksu siinä pitkiä aikoja ole,mutta hetken aina riehuu siinä. Ja ennenkun nyt joku tulee valistamaan että lonkat menee ja lapsi ei opi kävelemään,niin ihan hyvin meillä menee kehitys eteenpäin ja minulla on tallella vielä maalaisjärkeä. Mutta juu,tosi hyvä ostos oli ja pistän sen kohta kaappiin odottaa kakkosta :)
 
Niistähän ei ole mitään apua kävelyn oppimiseen, haittaa sen sijaan saattaa olla. Esim. Saksassa ne on kielletty, koska lapsi voi saavuttaa sellaisella jopa 10km/h vauhdin! Sitä vauhtia kun menee rappusiin, niin henki pois...
 
Itse en ole kuullut niistä olevan haittaa niin kuin hyppykeinusta. Voi olla,et onkin,pitääottaa selvää.
Mun vanhemmilla lapsilla on aikoinan ollut sellainen ja silloin se oli ainakinkäteväkun lapsi ei päässyt vielä itsekseen oikein liikkeelle,mutta sillä pääsi hyvinkin. Molemmat lapseton oppinut kuitenkin kävelemään ihan normiaikaa eli ei siitä siihen ainakaan ole haittaa.
 

Yhteistyössä