Ensimäinen askel kohti tuntematonta

Hengissä selvittiin ensimmäiseltä lapsettomuuslääkäri käynniltä. Lääkärimme oli aivan ihana, ei kyseenalaistanut tntemuksiamme tai ajatuksiamme vaan tuki täysillä. Tutkimuksissakin päästiin jo vauhtiin ja nyt odotellaan näyttäisikö raskaustesti tältä kierrolta positiivista vai negatiivista. Jos nega niin minua odottaa sitten munanjohtimien ultraus eli niihin laitetaan jotain varjoainetta tms. Kuulemma sattuu vähän ja käskivät ottaa kipulääkettä, mutta te joilla on kokemuksia - miten paljon se todellisuudessa sattuu? Olen kivulle niin arka, että pelottaa jo etukäteen tuollaiset tutkimukset :ashamed:

Lääkäri arvioi jo että ovulaationi mahtaa olla erittäin hidas eikä läheskään jokaisen ovulaation tuloksena synny hedelmöityskelpoista rakkulaa. Sen voisi hormoneilla saada kuntoon mutta lääkkeistä ei ole hyötyä jos munanjohtimeni ovat tukossa, niinkuin hän epäili. Kaksi vaihtoehtoa lapsettomuudellemme. Jos tukokset löytyy, on vaihtoehtona koeputkihedelmöitys. Luimme illalla asiasta pienestä vihkosesta jonka saimme enkä meiinannut enää saada unta kun mietin niitä sanoja miten kaikki tapahtuu käytännössä... :eek:

Muuten meillä kuulemma ihan hyvät mahdollisuudet sillä miehen siittiöt kuulemma ihan mallikelpoisia =)

Olisi kiva kuulla muiden koeputkihedelmöityksen kokeneiden kokemuksia, myös siitä kipupuolesta, aivan kuten aiemmin sanoin, olen siinä suhteen herkkis. :whistle:
 
Munatorvien aukiolotutkimus sattuu vähän, mutta ei missään nimessä ole sietämätöntä. Ohuen muovikatetrin laittaminen kohdunkaulan läpi nipisti hetken, ja oli siis hieman epämiellyttävää. Minulla kohtuun ruiskutettiin keittosuolaa, ja kun sitä oli sen verran että kohdun seinämät joutuivat venytykseen, tuntui siltä kuin kovat kuukautiskivut olisivat yhtä äkkiä alkaneet. Myönnän, että se sattui, mutta jos kärsit kuukautiskivuista, ei kipu minusta ainakaan tuntunut pelottavalta, koska tunne oli tuttu. Minulle lääkäri sanoi, että jostain syystä tutkimus on kivuliaampi kuukautiskivuista kärsiville. Toimenpiteen jälkeen sain kipulääkkeen, ja kovempi kipu hellitti muutenkin muutamassa minuutissa.

Voi olla, että tutkimus on hieman erilainen varjoaineella tehtynä, joten toivottavasti siitä paremmin tietävät kertovat kokemuksiaan siunulle.

Kovasti onnea ja voimia yritykseen!
 
Kokemusta on nyt kahdesta lapsettomuushoitojaksosta ja mulle on aukiolotutkimus sekä varjoaineella että suolaliuoksella. Ekan kerran olin ilman särkylääkettä, sattui saman verran kuin menkkakivut eli hyvin siedettävissä rajoissa. Nyt toisen kerran otin 800mg särkylääkkeen, eikä se sen enempää sattunut kuin ekalla kertaa. Auki ovat olleet, mulla on sama juttu kuin sinulla todennäköisesti. En ovuloi joka kuukausi, joten olen clomisti toistamiseen.
 
Minäkin tsemppailen teitä hoitojenne alussa.

Itse en kokenut tuota aukiolotutkimusta varsinaisesti ollenkaan kivuliaana, mutta oli se tietysti hieman epämukava. Jos vaan pystyt mahdollisimman rentona olemaan, niin se helpottaa olotilaa. Sen kestää kun tietää, että sen jälkeen tiedätte paljon enemmän, miksei teillä lastensaanti ole onnistunut. Toivottavasti siinä ei olisi ongelmaa! Ja toisaalta, jos osoittautuu, että ongelma on munatorvien aukiolossa, niin lohdutuksena on, että siihen on olemassa tehokas hoitokeino.
 
Kiitos rohkaisevista viesteistä! :wave: Kovati on pyörinyt mielessä kaikki lapsettomuus tutkimukset ja etenkin tuo meitä koskeva tutkimus torvien aukiolosta. Ehkä kipu ei ole niin pelottavaa kun miettii kuitenkin lopputulosta - aivan kuten Vaniljatäti sanoit, saamme tietää onko vikä siinä. Mutta mikä hoitokeino tähän sitten on? Ymmärsin lääkärimme puheesta, ettei hoitokeinoa ole joten hän suositteli tätä koeputkihedelmöitystä..

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 15:39 Adett e kirjoitti:
Kiitos rohkaisevista viesteistä! :wave: Kovati on pyörinyt mielessä kaikki lapsettomuus tutkimukset ja etenkin tuo meitä koskeva tutkimus torvien aukiolosta. Ehkä kipu ei ole niin pelottavaa kun miettii kuitenkin lopputulosta - aivan kuten Vaniljatäti sanoit, saamme tietää onko vikä siinä. Mutta mikä hoitokeino tähän sitten on? Ymmärsin lääkärimme puheesta, ettei hoitokeinoa ole joten hän suositteli tätä koeputkihedelmöitystä..
Se hoitomuoto on juuri koeputkihedelmöitys, sellaista hoitoa ei varmaan valitettavasti ole, jolla tukossa olevat munatorvet saisi avattua. Mutta ei sitä koeputkihedelmöitystä tarvitse pelätä. Tietenkin lastensaannissa tämä ihan "perinteinen menetelmä" olisi kaikin puolin kaikista mukavin =) mutta lopputulos on sama ja yhtä ihana!!
 
Mulle tehtiin se varjoainekuvaus kanssa, ja sattui :( mut tietty myös jännitin tilannetta hirveesti. Nyt olis sama edessä nukutuksessa, kun ei hereillä ollessa saatu varmuutta onkos ne tukkeessa täysin vaiko ei... kun kohtu on niin vinossa, niin vasemmalle puolelle ei oikee mitää saatu tehtyy. Innolla oottelen, 15.8 olis aika. Miehellä onneks kaikki ok. Jospa tämä tästä vielä iloks muuttuis.. =) :headwall: =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2006 klo 23:23 punkkari kirjoitti:
Mulle tehtiin se varjoainekuvaus kanssa, ja sattui :( mut tietty myös jännitin tilannetta hirveesti. Nyt olis sama edessä nukutuksessa, kun ei hereillä ollessa saatu varmuutta onkos ne tukkeessa täysin vaiko ei... kun kohtu on niin vinossa, niin vasemmalle puolelle ei oikee mitää saatu tehtyy. Innolla oottelen, 15.8 olis aika. Miehellä onneks kaikki ok. Jospa tämä tästä vielä iloks muuttuis.. =) :headwall: =)
Taiskohan se muuten olla juuri niin, että silloin jos ovat tukossa, niin toimenpide tuntuu enemmän, kun taas jos eivät ole tukossa, niin neste pääsee valumaan toisesta päästä pois... voi olla että muistan väärin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 09:11 Vaniljatäti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2006 klo 23:23 punkkari kirjoitti:
Mulle tehtiin se varjoainekuvaus kanssa, ja sattui :( mut tietty myös jännitin tilannetta hirveesti. Nyt olis sama edessä nukutuksessa, kun ei hereillä ollessa saatu varmuutta onkos ne tukkeessa täysin vaiko ei... kun kohtu on niin vinossa, niin vasemmalle puolelle ei oikee mitää saatu tehtyy. Innolla oottelen, 15.8 olis aika. Miehellä onneks kaikki ok. Jospa tämä tästä vielä iloks muuttuis.. =) :headwall: =)
Taiskohan se muuten olla juuri niin, että silloin jos ovat tukossa, niin toimenpide tuntuu enemmän, kun taas jos eivät ole tukossa, niin neste pääsee valumaan toisesta päästä pois... voi olla että muistan väärin.
Täytyypä toivoa siis ettei minuun satu senkään vertaa! Kuulostaisi loogiselta ettei kipua ole jos matkanvarrella ei ole tukoksia.
 
Jep, TSEMPPIÄ!!
Ja (helppo sanoo) mut älä turhaa jännitä. Loppujen lopuks on nopee ohi.

Mullahan se lääkäri siks just lopetti sen toimenpiteen ku arvas että taitaa sattua aika paljon, ni sen takia halus hoitaa nukutuksessa.
 

Yhteistyössä