Ensimmäinen IVF 2016

Muistakaahan iiveeäf81 ja Malin86 tuoda vettä runsaasti. Lähtee nestekierto hoitojen jälkeen liikkeelle ja ei tule niin helposti punktion jälkeisiä kiputiloja. Eiköhän teille molemmille sieltä tuo alkioita löydy siirrettäväksi ja varmasti pakasteeseenkin asti. :)(y)
 
Varmasti harmittaa Malin86 :cautious: ja tosi pitkät tunnit edessä ennen siirtoa, toivottavasti keksit jotain edes vähän ajatuksia harhauttavaa.
Itsellä mennyt tämä päivä haahuillessa edestakasin, tuntuu ihan turhalta koko päivä, kun odottaa vain huomista. Varsinaista hetkessä elämistä :LOL:
Vähän on ollut paineen tunnetta mahassa, mutta ilmeisen helposti punktio meni, kun ei edes yhtään särkylääkettä ole tarvinut.

Huomenna sitten viimeinen käynti klinikalla pitkään aikaan ja alkaa ihan muiden asioiden jännittäminen :love:

Teza meillä muuten punktion jälkeisissä ohjeissa lukee näin: Jos sinulla on turvotusta juo runsaasti (2-3 litraa päivässä). Ihmettelin vain, koska olen ihan siinä uskossa, että normaali suosituskin on n. 2 litraa, niin ei se niin runsaalta kuulosta :LOL:
 
Kello on viisi ja luulisin että nyt voi jo hengittää, näköjään jotain päästään siirtämään huomenna :D Tämä päivä on mennyt sohvalla Netflixiä katsellessa, minullakaan ei ole ollut juuri mitään kipuja, pientä painetta vaan alavatsassa. Kaksi kertaa on puhelin soinnut ja sydän käynnyt kurkussa :LOL:

Miten meni siirto iiveeäf81? Kuinka paljon jäi pakkaseen?
 
Ihan huippua malin86! Hyvä että oot kans kivuitta selvinnyt.
Siirto meni oikein hyvin, kaikki 4 oli top alkioita ja 3 pakastettiin yksittäin, tosi tyytyväinen sitten loppujen lopuksi tähän hoitoon :rolleyes:

Hurjasti tsemppiä huomiselle, ja tule kertoon miten kävi :) (y)(y)
 
Meillä oli vähä myöhempään, 16 päivää siirrosta, mutta meinasin testata juurikin 16.8 :LOL:, on sellainen päivä, että voi rauhassa synkistellä jos huonosti käy.
Kyllähän se aika kuluu, vaikka pitkältä tuntuukin, kohta nääki viikot on muisto vain :)
 
Heips!
Täälläkin viimein päästy tekemään jotain konkreettista kun nyt on 10 päivää synarelan sumuttelua takana! toistaiseksi ei muita oireita kun lievää päänsärkyä jonkun aikaa suihkauttelun jälkeen. ensi viikolla alkais oletettavasti pistelyt gonalilla ja punktio ajoittunee viikolle 34! Onko muita kellä punktio samoihin aikoihin? :) On kyllä tosi kiva lueskella teidän muiden juttuja täältä, ketkä jo vähän "edellä hoidoissa" :) meillä tämä on siis ihka ensimmäinen ivf..
 
Onnea hoitoihin Amanda86! Meillä tämä myös ensimmäinen ivf josta tulikin icsi! Huomasin tuossa toissapäivänä kun hoidot tältä osin loppuivat että olin ilmeisesti jännittänyt tätä kaikkea aika paljon, tuli kyllä sellainen itkupotku raivari ja koko kroppaa särki ennenkuin kunnolla rentoutui.
 
iiveeäf81 pitkä kaava valittiin kun meillä sen verran matkaa tuonne naistenklinikalle että on kuulemma helpompi suunnitella käynnit tässä pitkässä kaavassa :) kovasti tsemppiä ja kärsivällisyyttä sinne piinailuun!
Malin86 itse olen kanssa mietiskellyt että näinköhän tässä jossain kohtaa tapahtuu joku hetkellinen totaaliromahdus kun tähän asti tuntuu että paketti on pysynyt suht hyvin kasassa. Miehellä tehnyt vähän tiukempaa. Sulle myös tsempit piinapäiviin!!

Mielenkiinnosta kyselen, onko muille pareille tarjottu mitään keskusteluapua tän ivf-prosessin aikana? Meille tarjottiin, kun käytiin hoitajan luona synarelan aloituksen tiimoilta ja päädyttiin varaamaan aika ensi viikolle seksuaaliterapeutille :) tällä hetkellä en koe että varsinaisesti oltaisiin avun tarpeessa mutta ennalta ehkäisevässä mielessä ja ihan puhtaasta mielenkiinnosta päätettiin ottaa kaikki tarjottava tuki vastaan!
 
Hurja saalis Tähti87, eiköhän sieltä joku löydetä siirrettäväksi huomenna! (y)

Kukaan ei ole puhunut mistään keskusteluavusta Amanda86

Itse en edes ymmärrä että piinailen, jotenkin en tajua että hoidot on "ohi", odotan vaan seuraavaa verikoetta ikäänkun se olisi vaan osa tutkimusta.. Ehkä sitten lähempänä verikoetta alkaa ymmärtämään tilanteen..
 
Hurja saalis Tähti87, eiköhän sieltä joku löydetä siirrettäväksi huomenna! (y)

Kukaan ei ole puhunut mistään keskusteluavusta Amanda86

Itse en edes ymmärrä että piinailen, jotenkin en tajua että hoidot on "ohi", odotan vaan seuraavaa verikoetta ikäänkun se olisi vaan osa tutkimusta.. Ehkä sitten lähempänä verikoetta alkaa ymmärtämään tilanteen..
Kyllä mä pidän niin sormet ja varpaat ristissä ettei puhelin aamulla soi...
 
Saanko liittyä seuraanne :) meillä on ensi viikolla naikkarilla suunnittelu aika. Jännittää ihan kamalasti. Ivf hoidot pitäisi aloittaa sitten heti seuraavasta kierrosta. Ainakin näin lupailivat. Olemme vuoden olleet Helsingissä hoidoissa ja vuoden jo Täällä omalla paikkakunnalla julkisella puolella. Vähän jännittää kun en ole saanut painoa pois viittä kiloa mitä vaatisivat. Lähden siis sillä mielin että eivät aloitakkaan hoitoja. Painoindeksi on 31 :/

Minulla on kyllä 7v tytär edellisestä suhteesta mutta kakkosta ei ole suotu. Yritystä kohta neljä vuotta takana. Olin yhdessä vaiheessa jo ihan hermoheikko ja maani myynyt. Nyt koitan saada positiiviseksi mielen ja toivon että saisin hyvää palvelua ja hoidot aloitetaan . en jaksaisi enään odottaa. Jos eivät hoida niin olemme päättäneet siirtyä yksityiselle ainakin yhden ivf kerraksi. Onko Täällä yksityisellä käyviä? Kiinnostaisi tietää niistä hinnoista.
 
Tervetuloa mukaan NeleLiis! Me käymme myös naikkarilla joten yksityisestä mulla ei ole mitään tietoa..

Miten meni siirto Tähti87? Kuinka paljon jäi pakkaseen?

Täällä pp4 on mennyt lähinnä olympialaisia katsellessa.. :whistle:
 
Tervetuloa mukaan NeleLiis! Me käymme myös naikkarilla joten yksityisestä mulla ei ole mitään tietoa..

Miten meni siirto Tähti87? Kuinka paljon jäi pakkaseen?

Täällä pp4 on mennyt lähinnä olympialaisia katsellessa.. :whistle:

Siirto oli kivulias ja lopulta jouduttiin käyttämään puudutusta. Mulla on kohdun sisäpinta niin toi että inseminaatioillakaan ei olla helpolla kohtuun päästy. Mut kuulemma hyvä laatuinen alkio siirrettiin ja 8 jäi vielä jatko viljelyyn että saa nähdä saadaanko siitä määrästä vielä pakastimeen. Mulla on verikoe 19.8 et siihen asti pitäis pysyä järjissään :rolleyes:
 
Hieno homma tähti että saitte siirron tehtyä, vaikka ei kyllä mukavalta kuulosta. Itsekin vähän yllätyin kuin kipeää se teki. Tsemppiä piinailuun (y)

Amanda86 ei meille ole ikinä tarjottu henkistä apua, kokemusta on julkiselta ja yksityiseltä. Aikoinaan se ois ehkä auttanut paljon, mutta nykyään en koe että edes tarvisin enää. Nyt yksityisellä kyllä kysyttiin ihan tosissaan henkistä vointia, mutta ilmeisesti vastaus oli sellanen, ettei hoitaja alkanut terapeuttia ehdottaan :)

Miten Malin86 sulla piinailut? Täällä ihan normi fiilis, ainoastaan luget muistuttaa tissi kipuina, että jotain meneillään:LOL: Ei mitenkään optimistinen olo onnistumisen suhteen.
 
Ihan hyvin iiveeäf81! Itse en ole vielä lugeista saanut mitään tuntemuksia. Töissä pitää kiirettä ja illat menee olympialaisia katsellessa joten en ole oikein ehtinyt miettiä piinailua :D Viikko olis vielä piinailua jäljellä, joten kyllä tässä vielä ehtii mieli muuttua :rolleyes:

Okei, nyt on riski että kuullostan todella negatiiviselta, oikeasti olen aika optimistinen tämä asian suhteen mutta tykkään pitää kaikki vaihtoehdot tiedossa. Jos tämä ei tuo plussaa ja jos en saanut mitään pakkaseen, joudunko silloin taas puolen vuoden jonoon? :unsure:
 
Ihan hyvin iiveeäf81! Itse en ole vielä lugeista saanut mitään tuntemuksia. Töissä pitää kiirettä ja illat menee olympialaisia katsellessa joten en ole oikein ehtinyt miettiä piinailua :D Viikko olis vielä piinailua jäljellä, joten kyllä tässä vielä ehtii mieli muuttua :rolleyes:

Okei, nyt on riski että kuullostan todella negatiiviselta, oikeasti olen aika optimistinen tämä asian suhteen mutta tykkään pitää kaikki vaihtoehdot tiedossa. Jos tämä ei tuo plussaa ja jos en saanut mitään pakkaseen, joudunko silloin taas puolen vuoden jonoon? :unsure:
Et kyllä minun mielestä mitenkään negatiiviseltä kuulosta, onhan se fiksua tietää miten prosessit menee. Itsekin kysyin valmiiksi pas aikataulujen käytännöt yms. vaikka luottavaisin mielin olinkin :)
Nuihin jonotus asioihin en osaa kommentoida.
 

Yhteistyössä