Ensimmäinen koulupäivä

  • Viestiketjun aloittaja ekaluokalle
  • Ensimmäinen viesti
ekaluokalle
Meidän perheessä ensimmäinen on nyt aloittamassa koulutaivaltaan, ja jännitys ekasta koulupäivästä ja koko vuodesta on melkoinen.

Kertokaas kokeneet, millainen tuo ensimmäinen koulupäivä teidän lapsellanne on ollut. Mitä siellä on tehty, joko ovat saaneet kirjoja ja kyniä ekana päivänä jne. Kuinka moni on ollut lapsensa mukana koko ensimmäisen koulupäivän ajan?

 
ss
Koko koulunpäivän? :eek: Meillä lapset saatettiin koulun pihalle jossa jaettiin luokittain ja sitten mentiin luokkaan, jossa opettaja kertoi juttuja itsestään ja kyseli jotain. Ehkä tunnin verran vanhemmat oli mukana ja sitten lähtivät. Mikä mun mielestä parempi, saavat lapset rauhassa keskittyä ja totutella niin ettei vanhempi ole siinä ns. turvana. Kyniä ym jaettiin ja aapinen.
 
Meillä lapset saateltiin luokkaa ja oli n. 15 minuutin infotilaisuus, jonka jälkeen vanhemmat pois. Pari kirjaa saivat jo ensimmäisenä päivänä ja ne piti päällystää. Olivat saaneet kynät ja kumit ja värikynät, piirtäneet ja oli kerrottu koulunkäynnistä. Kolme tuntia kesti esikoisen eka päivä. Nyt lähtee keskimmäinen poika ekaluokalle ja äiskällä jännittää hieman enemmän kuin edellisella kerralla.
 
Ncm
Esikoisen saatoin ekana päivänä koululle ja vielä luokkaankin, sitten me vanhemmat lähdimme pois. Kuopus lähtee tänä syksynä ja hänen tapauksessaan vanhemmat jäävät infotilaisuuteen lasten mentyä luokkaan.
 
mm
Tuleva tokaluokkalainen kertoo ekasta koulupäivästään (aloitti viime syksynä):
"ei saatu kirjoja, me vaan leikittiin ja tutustuttiin."

Pihalle mekin saatettiin, infotilaisuus oli jo edellisenä keväänä. Nopeasti se eka luokka meni, nyt tuo pieni menee jo kakkoselle.. =D
 
minä
oon itekkin viel alakoulu ikäinen eli meen ylihuomen 6.lk mut muistan hyvin ekan skole päivän jännitti iha sikana mut si menin sinne ja tutustuin moniin tyyppeihin ja päivän aikana saatiin aapinen ja ym...
 

Yhteistyössä