Ensimmäiset kaverisynttärit, apuja!

Mun 3-vuotiaani on kutsuttu ensimmäisille kaverisynttäreille tarhakaverin luokse. En tunne näitä vanhempia sen enempää mitä tarhan tilaisuuksissa ja muuten törmäämällä ollaan tavattu. Ei myöskään olla koskaan kyläilty heillä, enkä tarkkaan tiedä keitä lapsia sinne on tulossa.

Kutsussa lukee että vanhempi voi tulla mukaan jos haluaa, ja mä luulen että on parempi että olen mukana ainakin alkuun. Kysymys kuuluukin miten mun pitää siellä osallistua, vai pitääkö mitenkään. Istunko sohvalla kahvia ryystäen? Vahdinko muksuja omalta osaltani? Mulla ei ole mitään kokemusta kaverisynttäreistä joten auttakaahan noviisia etiketin kanssa!

Ja sitten, onko sopivaa viedä tytölle esim Hello Kitty värityskirja ja värikynät lahjaksi? (Tiedän että tykkää HK jutuista). Muita ehdotuksia?
 
"MyyMuikkunen"
Mä olin ekan kerran tytön mukana kaverisynttäreillä, olivat tuolloin 4-vuotiaita. Siellä oli vain kolme lsata vieraana ja kaikilta äidit. Me istuttiin kahvipöydässä ja olohuoneessa rupatellen, lapset leikkivät keskenään. Jonkin ohjelmanumeron synttärisankarin isä heille veti. Toki olin käytettävissä koko ajan ja jonkun kerran tyttö käviki siinä luonani. Lisäksi tietysti kun lapset olivat kahvipöydäss, huolehdin omasta lapsestani, vaikka en usko että sitä odotettiin.
 
"MyyMuikkunen"
Niin, ja uskon että tuo lahja olisi hyvä. Me ollaan viety usein jotain puuhakirjoja (jo isommille lapsille), My Little Ponyja, barbeja, PetShoppeja. Kaikki on näyttäneet olevan mieluisia lahjoja.
 

Yhteistyössä