Ensimmäiset liikkeet muljahduksia?

Heippa,

kertookas kokeneemmat, voivatko vauvan ensimmäiset liikkeet tuntua muljahduksina/ möyrintänä?

Odotan esikoistani ja nyt mennään vko 16+2. Pari päivää sitten makoilin sohvalla ja tunsin alavatsalla vasemmalla puolella muljahduksen ja kun kokeilin siitä kohdasta vatsaa, niin siinä tuntui kovempi möykky, joka sitten katosi vähän ajan kuluttua. Rupesin seuraamaan tilannetta ja muljahduksia tuntui useampia ja aina silllä kohdalla vatsalla tuntui kovempi möykky. Olen varsin hoikka, eli ylimääräisiä pehmusteita ei tuossa vatsalla ole, istukka kylläkin sijaitsee etuseinässä.

Jo viikkoa aikaisemmin tunsin alavatsalla pieniä nykäisyjä, mutta "perhosen siipi / kalanpyrstö" tuntemuksia en kyllä voi sanoa tunteneeni.
Kai nuo muljahdukset/möyrimiset sitten voi olla vauvan liikkeitä? :heart: Jos kyse olisi esim harjoitussuppareista, niin eikös silloin koko alavatsa tuntuisi pinkeältä?

kyselee epätietoinen Myntti :flower:
 
Noin ne mullakin tuntui; sellasina pieninä lihaskramppi- tyylisinä, ihan kuin olis ollut ilmarakkula joka poksahti. Perhosensiivet ym. kuvaukset oli mun mielestä niin outoja, mä meinaan kuvittelin niitä itselleni sitten kokoajan.. "Olikohan toi se perhosensiipi?", ei, ilmavaivoja ;)
 
Juu. Minä ainakaan en ikinä mitään perhosen siipiä tai saippuakuplia ole tuntenut vaan just tommosia muljahduksia. Ja se kova kohta, joka tuntuu, on todennäköisesti vauvan pää tai peppu.
Muoks: tai noilla viikoilla koko vauva... =)
 
Minä en ensimmäisiä liikkeitä tainnut edes tajuta liikkeiksi. Olivat sellaisia elohiiren tapaisia. Nyt jo potkii, niin ettei tarvitse arvailla, kun mahan päällekin näkyy.

Kyllä ne sulla liikkeitä taitavat olla. :heart:

SatuKa ja tuplat 25+6
 
Mulla on myös liikkeet tuntuneet muksahduksina ja muljahduksina, ei hipaisuina eikä sipaisuina:) Niin ekassa kuin tässä tokassakin raskaudessa. Tosin tämä toinen lapsonen liikuskelee jotenkin hieman kevyemmin(ja vilkkaammin) kuin eka, joka möksäytteli tosi rajusti! Mulla ei myöskään paljon pehmusteita mahan päällä ole, ja liikkeet on melko varhain tuntunut myös vatsan päältä:) Ekassa istukka oli edessä, nyt en tiedä.

vib 21+3
 
Muljahduksia tuntui täälläkin keskiviikkona saunan lauteilla...hih..
Silloin oli meneillään rv 19+5 joten olin niitä jo vähän ehtinyt odotellakin..
Aika hassunhauska tunne..pisti hymyilyttämään...ja kieltämättä tippa nousi linssiin. Odotan ensimmäistäni, joten siksi kaikki on niin ainutlaatuista ja ennenkokematonta...
 

Yhteistyössä