Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Melkein puoli vuotta tullu taukoiltua palstalta. Ei ole näköjään kovin aktiivista kirjottelua täällä ollu sillä välin :)

Meillä siis elokuussa neljäs keskenmeno (rv. 12) ja ivf-hoitoja nyt takana neljä. Tukostaipumustestausta varten piti odottaa yli 3 kuukautta raskauden jälkeen ja kyllä se keskenmenosta henkisesti selviäminenki vaati useamman kuukauden. Nyt olis tässä kierrossa tarkotus siirtää pakkasesta viiminen 5 päivänen alkio jos se selviää sulatuksesta. Ahdistaa jo valmiiksi taas koko juttu!! Ja se, että joutuu sitten taas miettimään että mitä seuraavaksi... ikääki on taas vuosi enemmän niin ei ainakaan yhtään vähennä paineita tästä hommasta.

Saatetaan siis Domi olla samoihin aikoihin piinailemassa jos hyvin sattuu. Luin toisesta ketjusta että Roxannella on ollu tänään punktiossa hyvä saalis. Toivotaan että ne nyt lähtis hyvin kehittymään.

Mitä muille kuuluu?
 
Viimeksi muokattu:
Harvinaisen turha käynti tänään kp12..ei ollut vielä selvää johtofollia, joten pe uusiks. Ihan pikkasen ketuttaa käydä heittää se 41,70 (toki pikku rahoja yksityisen hoitoihin verrattuna, mutta silti) hukkaan sen takia et ne ei voi uskoa minua kun sanon aikaa varatessa että on liian aikanen päivä!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tosin viime kierrossa jopa samana päivänä oli 14mm folli mut ikinä muulloin ei oo ollut, niin tuskin se nyt tavaks muuttuu.. pyh..
 
Domi, Kyllä näistä hoidoista saa pulittaa ihan tarpeeksi... Meillä on hoidot jo yksityisellä, kun jo 4. ivf takana. Toivottavasti perjantaina olis ultrassa hyviä kuulumisia ja pääsisitte siirtoon.

Digiin pärähti tänään hymynaama ja ultra ja mahdollinen siirto ens viikolla. Pakkasessa yksi hyvä 5.päivänen blasto. Tänään sain verikokeiden tulokset että mulla on hyytymistekijöissä jotain häikkää ja jos nyt ikinä raskaus enää alkaa niin klexanea aletaan heti pistämään. Vaikkei se olekaan välttämättä ollu keskenmenojen syy niin silti harmittaa etten käyny testaamassa hyytymistekijöitä heti ensimmäisen keskenmenon jälkeen 5 vuotta sitte...

Jotenki on kyllä tämän siirron osalta semmonen filis ettei siitä voi plussaa tulla, kun tuoresiirrosta tuli. Ei kai sitä voi kaikki alkiot mitenkään lähteä kehittymään
 
Päivitelläänpä vähän tietoja tähänkin ketjuun: Meillä siis viime kuussa kuudes (!!!) hoitokierros, josta saatiin lopulta kaksi blastokystivaiheen alkiota. Toinen siirrettiin tuoreeltaan tiistaina ja toinen meni pakkaseen. Tällä hetkellä aika pessimistiset fiilikset, mutta katsotaan nyt... Ensi viikolla voisi ruveta testailemaan. Kahdesta edellisestä siirrosta alkoi kemiallinen raskaus, mikä toisaalta antaa vähän toivoa.

Tiltulle kovasti onnea tulevaan siirtoon! (y) Eihän sitä tiedä, vaikka klexane olisi juuri se juttu mikä viimein auttaa pääsemään maaliin asti. Toivottavasti Dominkin pääsee pian siirtoon!

Mikähän Jaajun tilanne on tällä hetkellä?
 
Mulla on hyvin pessimistinen tunne nyt tän kierron kanssa, että näinköhän tulee eka kierto kun ei ees siirtoon pääse (kropan takia), heti kun tuli 35 täyteen. Mulla on ollut outoa huonovointisuutta jo viime kierron lopusta, sillon aattelin lugejen aiheuttamaksi vaankun jatkuu vain. Eilen illalla tuli sit sellanen hmm.. kuuma aalto (joo´o) Ja olin jo yökkärissä, ei liivejä ja pyyhkäsin tissiväliä ku oikeen hiki tuli, niin sit ranteeseen tuli märkää ja et häh.. sit vähän tissiä puristin (ei tarvinnut kovaa) niin tuli kirkasta nestettä.. tämä sai miettimään prolaktiini arvoja.. siis nehän on varmaan otettu vaan sillon joskus hoitojen alussa ja ei oo mitään hajua mitä ne sillon oli.. en jotenkin sillon tajunnut niitä edes kysellä, keltanokkana vaan ajattelin et kai ne kertoo jos jotain häikkää on (n)
Hyvää piinailua Roxanne!
Tiltun
kanssa tosiaan voitas päästä samaan aikaan piinaamaan jos tää minun kroppa ei oo sanonut sopimusta irti..
 
Roxanne, nyt jännittää sinun puolesta... sehän on hyvä tulos minun mielestä jos ivf:stä saadaan kaksi blastoa.

Domi, miltä siellä näyttää?

Näköjään clear bluen digi näytti väärin tai mullaki kroppa "reistailee". Torstaina siis digi hymyili mutta eilisessä ultrassa ei löytyny keltarauhasta ja siellä möllötti edelleen n. 20 mm munarakkula. Siirtoa ei siis kannata tehdä tähän kiertoon, kun aloitin ne lutinukset silloin sunnuntaina eikä mulla muutenkaan normaalisti näin pitkä kierto ole... On kyllä pettyny olo. Menee siirto jonnekki toukokuulle, kun en halua pääsiäisenä olla piinailemassa, kun on vieraitaki tulossa.
 
No en tiiä, täällä on taas ihan ihmeellistä säätöä ja kummallista kropan toimintaa (toimimaatomuutta) Kävin sit pe ja ei edelleenkään ollut kun joku 12mm sit sain bemfolaa pienellä määrällä pe-su. No siinä oli sit tilanne päällä kun pe iltana menin lääkkeitä ostaa ni reseptillä olikin vaan 1 vaikka piti olla 3!!! Siinäpä sit soittelemaan et mistäs hitosta nyt saan ketään kiinni pe iltana, olin la lähössä vielä kyläilemään toiselle paikkakunnalle ja en sit siellä oikein ois apteekkiin viittinyt. No sen sain sit järjestymään.. mut edelleenkään ei oo tullut ovis + ja eilen oli 16mm.. Lääkäri kovin pähkäili et tuleepa pahasti vkl.. lopulta päätyi et pistin eilen pregnylin ja siirtoo pe (vaikka optimaalinen olis la) Jotain se kysy et onko koko ajan ollut nega ovistesti (ja tämä nyt jälkeenpäin vaivaa) no on.. tai sehän oli vahvimmillaan jo sillon viikko sitten kun oli vaan se 3x9mm.. mut monesti mulla eka vähän tummuu sit vaalenaa ja vasta joskus viikon päästä sit tulee.. mut nyt kyllä vähän jäi tuo vaivaa, kun sit eilen illalla siihen testiin ei oikeen tullut mitään!!! mut eihän se nyt oo ohi voinut mennä kun oon sielläkin ravannut ja kai se nyt olis sen nähnyt.. Ja eilen sitten hiihtämässä lorahti jotain housuun :eek: olin ihan et waat? Onneks jo lähes lopussa olin.. no oli tullut kirkasta ja pieni veri "hyytymä".. ja sit vielä vähän ajan pääsät tuli veriluraus?!!! Öööh.. nyt en sit enää tiiä yhtään mitä tapahtuu.. oliko vaan jotenkin ultrauksesta kohdunsuulta vai mitä.. Eilen jo olin et soitan ja perun koko homman tästä kierrosta et ei mee toka vika ihan hukkaa, mut nyt päätin tän päivän tarkkailla alkaako vuoto vai mitä.. o_O
 
Tiltu, no onpas harmi jos siirto siellä lykkääntyy ja vielä parilla kuukaudella. :( Mutta äkkiä se aika lopulta menee - ja tärkeintä se, että alkio päästään siirtämään parhaisiin mahdollisiin olosuhteisiin. Tsemppiä!

Domi, onpas kinkkinen tilanne siellä... Sinuna ehkä vielä soittaisin klinikalle ja kysyisin, mitä mieltä ovat tilanteesta. Mun lääkärini on monet kerrat esitelmöinyt siitä, miten tärkeää oikea siirtoajankohta on ja miten päivänkin heitto voi vaikuttaa raskautumistuloksiin merkittävästi. Siksi oon itse päättänyt, että tuun jatkossa suostumaan vain sellaisiin siirtoihin (jos niitä nyt ylipäätään enää tulee...), joissa olosuhteet on kaikin puolin optimaaliset. On ne alkiot vaan niin kallisarvoisia, ettei yhtäkään kannata suotta riskeerata. :love: Mutta siis toivotaan että kaikki olis siellä hyvin ja ettei siirrolle olisi esteitä.

ON: Dippasin eilen ekan testin, ja haalea plussaviiva siihen piirtyi... :love: Virallinen testipäivä on vasta perjantaina, joten saa nähdä säilyykö viiva edes sinne asti. :unsure: Mutta varovaisen toiveikkain mielin toistaiseksi!
 
Heip, uusi yrittelijä astuu mukaan keskusteluun. No yrittäminen ei niin uutta, mutta keskustelu. :) Tänä vuonna mittariin 37v. Ivf/icsi -hoito aloitettu ja juuri saatiin ensimmäisestä punktiosta 19 kpl saalista. Kiva saada vertaistukea, kokemuksia, tietoa teiltä muilta. Mahtaako muuten kenelläkään olla kokemusta alkiodiagnostiikasta (pgs)? Tämän ymmärsin olevan erityisesti iäkkäämmille, koska munasoluissa on enemmän poikkeamia. Tutkitut solut johtavat suuremmalla todennäköisyydellä raskauteen. Kiehtova ajatus, että ei tarvitsisi kokea ns. turhia keskenmenoja. Tai ainakin todennäköisyys pienenisi. Valintojen edessä ollaan kohta.
 
Domi, luin toisesta ketjusta että pääsit siirtoon sitte kuitenki. Onnea piinailuun! Koska sulla on testipäivä?

Roxanne, onnea aivan kauheasti plussasta! Toivotaan että pysyy mukana loppuun asti :)

Fileid, tervetuloa mukaan. Täällä ei ole tällä hetkellä kovin monta kirjoittelemassa mutta sopii itelle, kun en jaksa enää joka päivä täällä pyöriä kuten hoitoja aloittaessa 6 vuotta sitte... Meillä tuli aina suuri määrä munasoluja (12-16 kpl) ja lähes kaikki hedelmöittyivätkin. Siten se kato aina kävikin eli laatu oli huonoa :/ Toivottavasti teille kuitenkin tulee paljon hyvälaatuisia alkioita. Me päädyttiin viimeksi pitkään viljelyyn just sen takia että siinä ne huonoimmat jo karsiutuu. Kokemusta alkiodiagnostiikasta ei ole, kun meillä ei montaa alkiota ole enää viidentenä päivänä ollu. En myöskään koskaan testannu virallista testipäivää niin ei tarvi turhaan iloita ja romahtaa mahdollisista kemiallisista raskauksista. Varmaan maanantaina saat tietoa miten ne alkiot jakselee? :)
 
Tervetuloa, Fileid, minunkin puolestani! Olipas hieno munsolusaalis! :)Miten hedelmöittymisen kanssa kävi ja onko alkioiden jakautumisesta jo tietoa? Minulla myös ollut sama ongelma kuin Tiltulla eli soluja kyllä tulee ihan hyvin, mutta hedelmöittymis- ja jakautumisvaiheessa on sitten käynyt iso kato.

Alkiodiagnostiikka olisi varmasti tosi hyödyllinen juttu, mutta haasteina siinä on kallis hinta ja se, että tutkittavia (5-6-päiväisiä) alkioita pitäisi ymmärtääkseni olla vähintään viisi, jotta niitä kannattaa ylipäätään lähteä tutkimaan. Meillä esim. oltaisiin vaadittu useampi hoitokierros, että tuollainen satsi olisi saatu kasaan...

Domille kovasti onnea ja tsemppiä piinailuun! (y)

ON: Varovaisin mielin edelleen ollaan. :unsure: Nyt en ole pariin päivään testannut, mutta ainakin torstaihin asti viivat vahvistuivat selvästi. Ei auta kuin mennä päivä kerrallaan ja katsoa, miten tässä käy.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Kiitos tsempeistä. Tosiaan siirto oli pe ja kaikki näytti taaas niin hiton hienolta ja hyvältä ja ihanalta jotta.. kuten aina ennenkin :mad: testipäivä 24.3. Aina alan vuotaa lugejen läpi jo ennen, mutta nyt aattelin etten alakas, ollenkaan :D Eilen illala pistin gonapeptylin Roxanen vinkistä vähän aijemmin, muuten olisin aamulla pistänyt, joten ei kovin monen tunnin ero. Ja siis lääkäri ei itseasiassa mitään puhunut siirrossa koko gonapeptylisä (enkä jotenkin muistanut kysyy, kun menee niin rutiinilla ne jo), mutta on melko vähä sanainen herra. Ei maininnut viimeksikää mitään vaikka toinen lääkäri oli sen jo folliultrassa "määrännyt".
Fileid tervetuloa.. tehtiinkö teillä tuoresiirtoa kun noin suuri saalis? Tai mikä on nyt tilanne ja suunnitelma?
 
Niinhän siinä kävi, kuten Tiltu ja Roxanne sanoivatkin tapana olevan... iso saalis, pieni lopputulos. Kuukahtivat parin, kolmen päivän iässä. Pari jäi jäljelle pakkaseen, siirtoa ei ole vielä tehty. On tämä jännempää vakioveikkausta kuin olisi etukäteen arvannutkaan. Alkoi liian hyvin, joten pudottavaakin oli pitkä matka. Ootte te naiset aika sissejä, sen tosiaan huomaan nyt! :)
No, seuraavaksi jos hyvin käy, alan seuraavaksi vahtaamaan tietoa pas:sta.
 
Fileid, monenko päivän viljely teillä oli? Jos oli pitkä ja kaksi jäljellä niin ei se minusta mitenkään huono ole. Me saatiin 3 viimeksi ja olin tosi tyytyväinen :) Tietenki olet pettyny, kun alkusaalis oli niin iso mutta ei niitä montaa tarvita että lapsen saa. Yksiki hyvä riittää :) Minkä vuoksi tuoresiirtoa ei teille tehty? Kyllä tämä lapsenteko hoidoilla on melkosta vuoristorataa.

Domi, miten siellä voidaan? Vielä vissiin viikko piinailua. Mulla on sama juttu. Ei tarvi paljon testailla, kun täälläki vuoto kyllä alkaa lutinuksenki läpi. Säästääpä siinäki ja jotenki itteä ahdistaa se testaaminen ihan hirveästi.

Roxanne, mitkä on fiilikset? Osaatko nauttia raskaana olosta? Koska teillä on ultra?
 
Fileid, ikävä kuulla että sielläkin kävi iso kato, mutta niin se tosiaan usein menee, varsinkin meillä vähän iäkkäämmillä. Toisaalta ne alkiot, jotka on pakkaseen päässet, on sitten varmasti erityisen sitkeitä ja elinvoimaisia tyyppejä! :) Toivottavasti pääset siirtoon heti seuraavassa kierrossa.

Domi ja Tiltu, teille molemmille pidän täällä hurjasti peukkuja! (y)(y) Pääsitkö siis sittenkin siirtoon, Tiltu, vai ymmärsinkö väärin? Mulla on ollut testailun suhteen se politiikka, että olen aloittanut suht aikaisin, blaston siirroissa pp6. Mulle on jotenkin tärkeää saada tietää sekin, jos siellä on joku heiveröinen kiinnittymisyritys ollut. Onhan se tietenkin piinaavaa, mutta mulle kemialliset on toisaalta antaneet myös toivoa. Olen ajatellut, että sekin on jo editysaskel siihen nähden, ettei yhtään mitään tapahtuisi. Ja toisaalta jos tikussa ei mitään näy, niin eipä sitten tarvitse turhia toiveita pidempään elätellä.

ON: Täällä on ilmeisesti kaikki niin kuin pitääkin ainakin siitä päätellen, että PC:n testiviiva alkaa olla kontrolliviivaa vahvempi. o_O:geek: Mutta ei, en missään nimessä ole vielä osannut nauttia tästä tilanteesta vaan kyttään koko ajan oloja ja oireita. Esim. tissejä tulee puristeltua ainakin sata kertaa päivässä, ja heti huolestun, jos ne tuntuu vähemmän aroilta. Varhaisultraa en ole vielä varannut, mutta kai se pitäisi kohta tehdä. Parin viikon päästä voisi mennä (silloin 7+0), jos siis sinne asti päästään...
 
Roxanne, tiedän niin tunteen. Eikö teilläki ole ollu keskenmeno(ja) aiemmin? Jotenki ei ole hirveästi luottoa raskaaksi tulemiseen ja kun on keskenmenoja ollu niin sitte pelkää koko ajan sitä. Toivottavasti osaat kuitenki nauttia nyt siitä raskaana olemisesta. Näytti digi kai väärin ovulaatiplussan, kun ulrassa ei ollu sitte folli kuitenkaan puhjennu. Ja kun niitä lutinuksia olin jo kuitenki kolmantena päivänä sen alkanu syömään niin oli parempi jättää tämä kierto väliin
 
Ihanaa Roxanne että viellä ainakin kaikki hyvin, kyllä sen nyt täytyy pysyä :love: Mutta ymmärrän kyllä ettei pysyt nauttimaan.. olisihan se jotain niin uskomatonta itsellekkin jos muka viiden vuoden jälkeen olisikin raskaana. Mutta täällä miljoona peukkua pystyssä että pääset siihen nauttimis moodiinkin viellä (y)
Täälläkin tissejä tökitty :ROFLMAO: kun nännit oli vähän arat, mutta ei kyllä oikeastaan ole enää, gonapeptylistä siis tuli.. :(
 
Kiitos kannustuksesta! Kyllä tekin vielä perässä tulette, uskokaa pois. :) Mulla ei siis varsinaista keskenmenoa ole ollut, mutta kaksi edellistä kertaa on jääneet kemiallisiksi. Viimeksi vuoto alkoi rv 5+4, mutta viivat testissä oli haalistuneet jo paljon aiemmin, joten ei enää tuossa vaiheessa tullut yllätyksenä. On se jotenkin hurja ajatus, että nytkin se sintti tuolla sisällä voi periaatteessa kuolla ihan milloin tahansa, eikä itse pysty asiaan mitenkään vaikuttamaan... :unsure::cautious:

Mut joo, kyllä kai tästä pitäisi vähitellen ruveta iloitsemaan ja nauttimaan, kun ei se hermoilu ainakaan mitään hyödytä. Tänään verikokeessa oli hcg jo yli 5000, ja varhaisultra on nyt varattu parin viikon päähän. :love:

Mitkä fiilikset sulla Domi ja onko ollut mitään oireita? (Kysyn tän silläkin uhalla, et eihän ne mitään merkkaa. ;))
 
No itseasiassa nyt on taas pitkästä aikaa ollut aika paljon kaiken maailman kolotusta ja vihlasuja alakerrassa, kokemattomamman olis varmasti jo huijannut 6-0 uskomaan vaikka mitä :ROFLMAO: ja sit tosiaan nännin vähän arat, oli, ei ehkä enää.. tai korkeintaan ihan hitusen, eli varmaan vaan siitä kun räplään niitä :D
 
Roxanne sitä ei käy kieltäminen etteikö periaatteessa olisi niin, mutta kuten sanottu, ei ne ole ennenkään mitään merkannut. Tosin nyt kuvittelen ainakin et nyt on kyllä ollut ihan selkeesti enemmän ja kovempia nipistyksiä ym. kun koskaan ennen, mutta aika kultaa muistota, kun on ollut useempi niin oireeton, niin nyt sit vaan taas haluan itseänni edes pikkasen huijata. Eilen illalla oli sen verran paljon ja kovia vihlasuja että hetken jo olin et voiskohan sittenkin.. mutta (sori tää menee taas "too much information" osastolle :D) Aamulla kun luget laitoin oli hmm.. värkki muuttunut "eri tuntuiseksi" ja olen pannut ennenkin merkille että kun vuoto alkaa lähestymään, miten nyt selittäisin, seinämät "kovettuu" .. no tajuu kuka tajuu..kuitenkin se nyt sit tiputti ne pienet hiipivät toiveet.
 
Roxanne, mie uskon että kyllä se kyytiläinen siellä nyt pysyy. :) Mitkä kaikki tukilääkkeet sulla on ollu hoidoissa mukana, kun teilläki jo melko mones yritys. Senki takia toivoisin niin kovasti että saisitta vauvan nyt syliin asti. Olisitta kyllä sen ansainneet!!

Domi, mones ivf teillä menossa? Mitkä tukilääkkeet teillä on? Mietin vain että tuntuvat julkisella vähän nihkeästi niitä kokeilevan. Lutinukset ja oma pää tuntuvat aina saavan kaikenlaisia raskausoireita aikaan itsellä ja viimeksi, kun tosiaan olin raskaana niin en muista että olis ollu mitään normaalista poikkeavaa :) koska sulla on testipäivä?
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Meillä on kolmannen IVF/ICSI:n 3 PAS ja enää 1. pakkasessa, joten vähiin käy mahkut. Jos ei lottovoittoa (isompaa kun eilinen 12€) tuu että voi yksityisellä jatkaa, mikä kyllä muutenkin hankalaa, kun ei ole kotikaupungissa.. Siirtoja siis takana yli 10.. kaksi kemiallista jotka nekin vuosivat ja ennen testipäivää. Ja ei tosiaan saa muuta kun luget ja gonapeptylin. Todella paljon olen koittanut kinuta vaikka mitä, mutta täällä on hyvin jyrkkä linja ettei ole mistään muista mitään näyttöä että auttaisi, päinvastoin, ennen ovat kortisonia ja disperiiniä, määrenneet, mutta kuulemma tullut ison otannan tulokset ettei auta. (itseasissa yhdeltä lääkäriltä sain sit lopulta yhteen kiertoon kortisonin, vaan eipä auttanut) Ja kyllä tosiaan luget aiheiuttaa millon mitäkin oireita ja välillä on aiheuttamatta. Ainakaan siinä selkeemmässä kemiallisessa missä viiva vahvistui vielä pari päivää vuodon alettua, oli itselläkin sellanen kierto että ei ollut oireita . (toista en muista, kun siinä ei ees näyttänyt mitään kun vuoto alkoi, mutta sitten kun piti kuitenkin virallisena päivänä, pari päivää myöhemmin testata, oli toooosi haalea viiva) Joten en tosiaankaan ole täällä uskomassa ihmeeseen nyttenkään.. :cry: testipäivä (kotitesti, ei oo verikoetta) on pe. Vuoto alkaa tod.näk. viimeistään to..
 
Tiltu, mulla oli tässä viimeisimmässä siirrossa tukena vain Gonapeptyl ja Luget. Edellisessä siirrossa kokeiltiin myös kortisonia, mutta jostain syystä sitä ei nyt otettu mukaan... en edes muistanut kysyä miksi. Mutta näköjään ei siis siitä ollut kiinni. Onhan se varmasti totta, ettei tukilääkkeistä ole aidosti hyötyä kuin tosi harvoille, mutta toisaalta kun ei niistä haittaakaan ole, niin miksi ei sitten kokeilisi kaikkea mitä voi?

Mulla plussaan johtaneet siirrot on yleensä olleet kaikkein oireettomimpia. :confused: Tällä kertaa oli kyllä jotain tuntemuksia lähinnä munasarjoissa, mutta luultavasti johtui vain siitä että oli tuoresiirto kyseessä ja kroppa vasta toipumassa punktiosta. Että mun kokemukseni mukaan oireista ei kyllä voi oikein mitään päätellä. :geek:
 

Yhteistyössä