ensioireet

  • Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
pyytää kauniisti
Hei, te odottajat!
Ensioireet keskustelu on karannut vähän käsistä ja jollain siellä tuntui jo olevan vähän hermo piukalla=)
Jos teillä sattuu olemaan ylimääräistä energiaa, niin voisiko tästä tehdä uuden ketjun?Että mitkäs ne tiedän ensimmäiset raskausoireet olikaan?
Ymmärrän jos olette kyllästyneet aiheeseen...
kiitos ja anteeksi=)
 
aurinko
Melkeimpä heti alkoi tulla paha olo aamuisin ja lisäksi päivisinkin. Vatsaa nipisteli molemmin puolin todella kipeästi välillä. Päätä särki myös, en kyllä tiiä miksi. Lisäksi josnkun matkaa kun oli edetty niin johan tulikin väsymystä!
 
tiina
ennenkuin tein testin niin oli kaikki oireet mitä vaan voi keksiä. ainoa joka poikkesi kuitenkin normaalikierrosta oli (näin jälkikäteen mietittynä) järjettömät finnit poskissa. ne tuli heti ovulaation jälkeen ja on vieläkin :) tissit oli kans siitä lähtien tosi kipeät mutta niin ne oli yleensäkin menkka aikana.
 
*
Eipä ollut muuta kun rintojen arkuus ja menkkakivut, jotka olisivat aivan yhtä hyvin voineet enteillä menkkoja kun raskauttakin. Varsinaiset raskausoireet alkoivat vasta pari-kolme viikkoa plussan jälkeen: etova olo, väsymys esim. Yleensähän pahoinvointi alkaa vasta seitsämännellä raskausviikolla, voi toki alkaa aiemminkin.
 
enkeli
Mun ainoa oire oli ovismaiset nippailut munasarjoissa päivänä, jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Rinnat ei ole olleet ollenkaan kipeet, nythän ne tietysti ovat jo kasvaneet ja muuttuneet kun meennän viikolla 32. Aamupahoinvointi tuli rv15 ja kesti reilun viikon, ainoastaan kerran oksensin.
Ekan 15 viikon aikana välillä jopa ""unohti"" olevansa raskaana, kun ei tuntunut miltään.
 
Toukomamma
Oireet ennen testiä: paria päivää ennen oletettujen menkkojan alkamispäivää alko iltaöklötys ja vilunväreet ja menkkojen alkamispäivänä alko villit viiltelyt alavatsalla. Yleensä menkkakivut alkaa n 5 päivää ennen, mut nyt niitä ei ollut. Eipä sit muuta, rinnatki kipeyty vasta n rv 8.
 
anneliini
Mulla alkoi väsymyksellä, sitten rinnat turpos ja tuli herkiksi (asialla myös + puolensa...;)!) Tämä siis n. rv 5. Sitte alkoi öklötys, pieni huippalu, kylmä-kuuma-oloilu, suurempi väsy ja välillä menkkakipuja vastaavat kipristelyt, joita jatkuu vaihdellen nyt kun menossa rv 8+1.
 
tyttö82
Heippa!!! Oireet alkoivat kovalla väsymyksellä ja alavatsakivuilla siis pieniä nippauksia molemmilla puolilla alavatsaa, mukaan kuvioihin astui närästys ja iltasella pahoinvointi ja joskus sitä pahoinvointia jatkuikin alussa 24 ,mut ei onneks monena päivänä. Nyt meneillään 8+0 ja tullut lisänä selkäkipuja ja rinnatkin ovat alkaneet arastamaan. Siis aika vähällä täälläpäin selvitty:) kyllä niitä oireita kai kokoajan lisää tulee!!
 
Nitta
Vähä ennen ku menkat ois pitänyt alkaa, alkaa alavatsaa nippailla. Sitä jatkuu vaihtelevasti edelleen ja nyt menossa rv6+4. Myös rinnat tuntui jo ennen plussaa aroilta ja ovat kyllä turvonneet.. Nyt palelee koko ajan tosi paljon ja väsyttää tavallista enemmän. Pahoinvointia ei ole vielä tullut (kumpa ei tuliskaan). Niin ja hengastyn paljon enemmän kuin aiemmin esim. jumpassa ja muutenkin liikkuessa.
 
Suvi
Viikko oviksesta tuli pieni tippa verta. Kahden siideriin jälkeen koko seuraavan päivän kestävä ""krapula"". Ja se krapulainen olo sitten vaan jatkui. Eli reilusti ennen menkkojen alkua tiesin olevani raskaana. Rinnat muistaakseni alkoivat aristaa muutama päivä ennen kuin menkat olisivat alkaneet.

Sitten myöhemmin; esim. jatkuva nälkä, aamulla meinas oksennus tulla hampaita pestessä, hajuaisti tuli todella herkäksi. Minulla siis oireet tulivat todella aikaisin eli heti ns. kiinnittymisen jälkeen.
 
ap
Kiitos paljon, olin ihan varma ettei kukaan jaksa enää vastata=)
Lisää vain oireita ja ilman oireita viestejä, kävin ""autetaan oireilijoita""- ketjuun kertomassa, että täältä löytyy uusi. Jos niitä arvailuja ei nyt tulisi.
Illanjatkoja kaikille!
 
Nyt rv 30
Ennen plussaamista:
- oviksesta lähtien erilaista nippailua alavatsassa
- virtsa muuttui sameaksi
- röyhtäilytti
- hiki haisi erilaiselta
- lämmöt koholla
- varma tunne hedelmöittymisestä

Plussan jälkeen, ihan ekoilla rv5/6+
- väsymys
- aineenvaihdunta nopeaa
- nännit hieman kipeät
- 'krapulainen' olo
 
Jili
Ennen plussaa: järkyttävät ilmavaivat ja yllättävän herkässä oli itku, eleensä ei.

Plussan jälkeen: heti 5+ mieletön väsymys ja oksentaminen (jatkuu yhä rv12+), rinnat paisuivat yhden kuppikoon verran, nipistelyt alavatsalla.
 
minä
Ensinnäkin minulle oli kolme eri lääkäriä kertonut, ettei raskaus alkaisi kohdallani kovin helpoisti (PCO+hormonit muutenkin ihan sekaisin, kierto 45 pv). Näin ollen en edes ajatellut, että voisin olla raskaana.

Oireet ennen plussausta: palelu, väsymys, menkkamaiset kivut silloin kun niiden piti alkaa, rinnat arat ja ennen kaikkea HUIMAUS.

Oireet plussauksen jälkeen (nyt rv 5+5): edelleen huimaa, palelee, rinnat kipeytyneet ihan kunnolla ja A:sta on tullut B :), väsyttää erityisesti aamuisin ja öisin saatan herätä ilman mitään syytä esim. puoli neljältä, ilmavaivat varsinkin iltaisin, nälättää ja vatsan ollessa tyhjä ellottaa.

Plussaonnea kaikille!
 
muumi
ihan alussa ollaan, menkat vasta muutaman päivän myöhässä, ja haamu testattu. mutta tässä oireita:

oviksen jälkeen oli pieniä nippailuja vatsassa, mutta niin pieniä, ettei niihin sillon kiinnittäny edes huomiota. tavallisesti ennen menkkoja alkaa juilimaan nivusissa, nyt sitä ei tullut ollenkaan, vaan tuli samantien lyhytkestosia mankkakouristuksia, joita vieläki tulee välillä. rinnoista vihlas välillä, mutta ei ennen menkkojen poisjääntiä ollu selkeitä tuntemuksia. nyt tuntuu hieman painavilta, muttei kipeet vieläkään. normaali tuhruvuoto ennen menkkoja loisti myös poissaolollaan, samoin kuin itse menkat. mulla ei ole valkovuoto erityisesti lisääntynyt. pms oireet jäi pois, vihasuuden sijasta itketti kamalasti ja pienetkin asiat tuntu maailmanlopulta =) ja suklaata ei tehny yhtään mieli, mikä oli tosi outoa, mun on yleensä saatava pari suklaalevyä ennen menkkoja, nyt teki mieli vaan kauheesti kaikkee suolasta. lämmöt pysy koholla ja hieman korkeemmalla kun normaalisti, palelu oli kovaa. eli oli myös kylmä ja väsytti, öisin saan ihme hikoilukohtauksia.. flunssa pukkas myös päälle, sehän on myös normaalia raskauden alussa, kun vastustuskyky laskee, ettei elimistö alkais hylkiä uutta tulokasta.. niin ja finnit ei tullu muutamapäivä ennen menkkojen alkua, vaan nyt vasta. kuvotusta vähän, mutta onneks ei vielä ainakaan usein. tällasta täällä =)
 
toki saa kysyä
Hei,
itselläni ihan ensimmäinen oire oli ihan tajuton väsymys (siis jo ennen kuin kuukautiset olivat myöhässä) ja outo yöhikoilu. Jouduin vaihtamaan keskellä yötä kuivan paidan päälle!!! Jälkeenpäin kuulin, että tämä hikoilu liittyisi jotenkin poikavauvaan....ja poikahan sieltä tosiaan tuli =)

Muut oireet tulivat sitten myöhemmin ehkä 6 rv:lla....kahvi yökötti, viinin haju yökötti, jotkut voimakkaat hajuvedet yökötti jne...ehkä vähän turvotusta, hieman rinnat arat (tosin aika vähän), mutta ennen kaikkea pahoinvointi oli lähes jatkuvaa, joka meni mandariineilla ohi =D aina vähäksi aikaa.
 

Yhteistyössä