Entäs jos vaan ei kiinnosta? (homot/avioliitto)

Onko sitten ihan kamala ja paska ihminen jos ei jaksa kiinnostua tuosta aiheesta suuntaan tai toiseen? Pohdiskelin tuota asiaa, ja kysyin itseltäni: haittaako minua jos homoilla on samanlaiset oikeudet kuin heteroilla? Vastaus: no ei tosiaankaan haittaa. Mutta silti, en tunne tuota asiaa mitenkään sydämen asiakseni ja olen niin täynnä tuota aggressiivista höyräkkää, että ei vaan jaksa olla kiinnostunut tai mitään mieltä. Häpeäkseni voin tunnustaa, että asia ei ehkä ole minulle läheinen, koska en tunne yhtään homoa. Ja toinen asia on että itse en ole naimisissa ja koen sen jotenkin vanhanaikaisena, niin se ei tunnu kovin tärkeältä VAIKKA tiedän että se monille on tärkeää. Ja korostan siis vielä että en _millään_tavalla_ paheksu tätä homoseksuaalien avioliitto asiaa eikä minulla ole yhtään mitään heitä vastaan. Ihan yhtä arvokkaita ihmisiä ovat kuin kaikki muutkin.
 
"jopi"
100 vuotta sitten kysymys olisi voinut olla: "Haittaako minua että naiset evät saa äänestää?" "Haittaako että yleisesti ollaan sitä mieltä, että nainen on alempiarvoinen olento, jolla ei ole älyä eikä sielua?" - Kyllä haittaa - tasa-arvo on meidän kaikkien asia.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
vieras,
[QUOTE="jopi";30045175]100 vuotta sitten kysymys olisi voinut olla: "Haittaako minua että naiset evät saa äänestää?" "Haittaako että yleisesti ollaan sitä mieltä, että nainen on alempiarvoinen olento, jolla ei ole älyä eikä sielua?" - Kyllä haittaa - tasa-arvo on meidän kaikkien asia.[/QUOTE]

No ei tämä nyt ole yhtään sama asia eikä liity samalla tavalla tasa-arvoon! Miksi maailmassa on naisia? Siksi että mies ja nainen pystyvät lisääntymään. Mies ja mies eivät. Ei muakaan jaksa kiinnostaa tämä nykyinen vouhotus homo-asiasta, mutta toivon että maailmassa pysyy normaali järjestys eli avioliitto vain miehen ja naisen välillä.
 
"jopi"
No ei tämä nyt ole yhtään sama asia eikä liity samalla tavalla tasa-arvoon! Miksi maailmassa on naisia? Siksi että mies ja nainen pystyvät lisääntymään. Mies ja mies eivät. Ei muakaan jaksa kiinnostaa tämä nykyinen vouhotus homo-asiasta, mutta toivon että maailmassa pysyy normaali järjestys eli avioliitto vain miehen ja naisen välillä.
Järjestys on varmaankin normaali sinun mielestäsi ja joidenkin vanhoillisten ja uskonnollisten mielestä. Suurin osa ihmisistä kannattaa kuitenkin tasa-arvoa ja kaikenlaisen syrjinnän poistamista.
 
"..."
[QUOTE="jopi";30045196]Järjestys on varmaankin normaali sinun mielestäsi ja joidenkin vanhoillisten ja uskonnollisten mielestä. Suurin osa ihmisistä kannattaa kuitenkin tasa-arvoa ja kaikenlaisen syrjinnän poistamista.[/QUOTE]

Kannatan kaikelaisen syrjinnän poistumista, ja odotan edelleen, että 30-vuotiaiden naisten syrjintä työelämässä loppuu. Kun näin tapahtuu, voin alkaa liputtaa homojen avioliiton puolesta.
 
Vrea
[QUOTE="jopi";30045196]Järjestys on varmaankin normaali sinun mielestäsi ja joidenkin vanhoillisten ja uskonnollisten mielestä. Suurin osa ihmisistä kannattaa kuitenkin tasa-arvoa ja kaikenlaisen syrjinnän poistamista.[/QUOTE]

Veikkaanpa että suurin osa ihmisistä kokee asian yhdentekevänä kun ei se varsinaisesti kosketa heitä.
 
[QUOTE="jopi";30045175]100 vuotta sitten kysymys olisi voinut olla: "Haittaako minua että naiset evät saa äänestää?" "Haittaako että yleisesti ollaan sitä mieltä, että nainen on alempiarvoinen olento, jolla ei ole älyä eikä sielua?" - Kyllä haittaa - tasa-arvo on meidän kaikkien asia.[/QUOTE]

Ei sen asian kuitenkaan tarvinnut kaikkia häiritä tai kaikilla olla velvollisuus ajatella asiaa. Tuon äänestysoikeuden osalta ainakaan.
 
Kyllä varmaankin osallistuisin äänestykseen ja äänestäisin puolesta. Mutta en osaa ottaa ihan omakseni tätä asiaa, toisin kuin vaikka jotakin lapsiperheitä koskevia asioita jotka liikuttaa enemmän lähipiiriä. On tietysti hyvä että on niitä ihmisiä, jotka ajattelee pitkälle ja kaikkia ihmisiä, mutta jos itse väittäisin esim. tätä homo-asiaa oman sydämeni asiaksi, se olisi vain Jeesustelua (kirjoitetaanko jeesustelu isolla vai pienellä?)
 
Ei muuten jaksa suuremmin kiinnostaa, ei. (vaikka itsekin olen bi)

Mut se saa aina karvat niiiiiiin pystyyn, kun aina joku sanoo että pitää niiden lapsia suojella. Kun muutenkin jo kiusataan ihan tarpeeksi. Eli ei lisää oikeuksia jottei kiusattaisi.

Nurinkurista minusta.
 
"Höh"
[QUOTE="...";30045208]Kannatan kaikelaisen syrjinnän poistumista, ja odotan edelleen, että 30-vuotiaiden naisten syrjintä työelämässä loppuu. Kun näin tapahtuu, voin alkaa liputtaa homojen avioliiton puolesta.[/QUOTE]

Tee lapset nuorempana, niin ei syrjitä kolmikymppisenä työelämässä.
 
mies1harm.
[QUOTE="jopi";30045175]100 vuotta sitten kysymys olisi voinut olla: "Haittaako minua että naiset evät saa äänestää?" "Haittaako että yleisesti ollaan sitä mieltä, että nainen on alempiarvoinen olento, jolla ei ole älyä eikä sielua?" - Kyllä haittaa - tasa-arvo on meidän kaikkien asia.[/QUOTE]

Hieman naiivi näkemys. Naisen historia ei taida olla aivan noin yksinkertainen asia... :)

Itselläni ei ole mitään homoja vastaan, mutta tapa tuoda esiin homojen oikeuksia kulkueilla on perua USA:n kansalaisoikeusaktivismista ja on sellaisenaan vähän huonosti sopiva Suomen yhteiskuntaan ja sen eri asetelmiin. Hieman kuten jakoavaimella kiristettäisiin ruuvia: kiristyy, mutta hankalammin.

Konfliktin hakemalla hakeminen on keskeinen osa kriittistä liberaalia yhteiskuntaa, kun taas suomalainen yhteiskunta on konsensushenkinen ja kategorisesti "vanhanmallisempi". Tämä aiheuttaa ristiriitoja. Niin homojen puolustajat kuin vastustajat ovat kuitenkin harvoin perillä tällaisista kysymyksistä.
 
Onko sitten ihan kamala ja paska ihminen jos ei jaksa kiinnostua tuosta aiheesta suuntaan tai toiseen? Pohdiskelin tuota asiaa, ja kysyin itseltäni: haittaako minua jos homoilla on samanlaiset oikeudet kuin heteroilla? Vastaus: no ei tosiaankaan haittaa. Mutta silti, en tunne tuota asiaa mitenkään sydämen asiakseni ja olen niin täynnä tuota aggressiivista höyräkkää, että ei vaan jaksa olla kiinnostunut tai mitään mieltä. Häpeäkseni voin tunnustaa, että asia ei ehkä ole minulle läheinen, koska en tunne yhtään homoa. Ja toinen asia on että itse en ole naimisissa ja koen sen jotenkin vanhanaikaisena, niin se ei tunnu kovin tärkeältä VAIKKA tiedän että se monille on tärkeää. Ja korostan siis vielä että en _millään_tavalla_ paheksu tätä homoseksuaalien avioliitto asiaa eikä minulla ole yhtään mitään heitä vastaan. Ihan yhtä arvokkaita ihmisiä ovat kuin kaikki muutkin.
Lukematta muuta ketjua, kommentoin mitä ekana tuli mieleen... itsellenikään ei avioliitto ole tärkeä, ja itse asiassa se on minusta jopa jokseenkin tarpeeton, vanhanaikainen instituutio. Haluan kuitenkin, että kaikilla on yhtäläinen oikeus joko valita tai olla valitsematta avioliitto.

Ja haluan elää tasa-arvoisessa yhteiskunnassa. Se on minulle tärkeää. Sanoisin, että et ole paska ihminen, mutta ehkä vähän ajattelematon, koska eihän tuossa ole kyse pelkästään siitä, mikä koskettaa itseä tai tuttavia, vaan yleensä siitä, millaiset arvot yhteiskunnassa on ja ovatko kaikki ihmiset tasa-arvoisia, jne.
 

Yhteistyössä