Entiset pönäkät!

Mitä vaikeaa on laihdutuksessa. Itse laihduin 12 kg vuodessa, kun yksinkertaisesti pienensin annoskokoja ja kuuntelin vatsaani milloin olin riittävän täynnä.
Herkkuihin en koskenut, koska en kuole siihen vaikka en saanut suklaata. Sain vuorostaan hehkuvan ihon ja kehuja mieheltä, että muiltakin.

Nyt elämäntapa on pysyvää. Ei suolaa, ei sokeria vaan vihanneksia ja hedelmiä plus perus kotiruoka. En usko nutriletteihin tai muihin pöperöihin koska niiden kemikaalit vain ylikuormittavat kuonanpoistoa.

Apuja oli antisalt, berberiini ja liikunta. Hoidin myös kaikki asiani kuntoon ja järjestykseen, niin sain stressittömyyden. Ehkä se oli se syy miksi ennen olin tasapaksu pökkelö joka omasi kadonnen ahterin.

Stressi yleensä lisää omenalihavuutta.

Onko siis täällä muitakin entisiä pönäköitä, entä miten saitta painonne alas ja onko elämäntapa muuttunut pysyvästi.
 
Tää on vanha ketju jo, mut vastaan silti.

Tammikuussa aloitin ns. elämäntapamuutoksen. Ihan alkajaisiks päätin lopettaa sohvalla makaamisen. Sit jätin ex-mieheni ja muutettiin lasten kanssa isompaan asuntoon. Käytän suolaa, juon paljon vettä ja vaihdoin migreenilääkityksen. Jätin elämästäni kaikki "kaverit", joista ei ollut mitään iloa itselle. Hain kouluun, jonne olin haaveillut jo pitkään (enkä päässyt). Aloin elää omaa elämääni siten kuin halusin samalla kun karsin stressitekijöitä.

Kaiken ohella lopetin huomaamattani raskaat iltasyömiset, jätin kahvista sokerin kokonaan pois ja vaihdoin punaisen maidon siniseen. Nyt viimeisimpänä olen vaihtanut pastat ja riisit tummaan. Teen ja syön salaatteja enemmän ja muutenkin ruokailemme monipuolisemmin nykyään. Herkkuja syön edelleenkin, mutta kohtuudella.

Puolen vuoden aikana paino putosi 8kg ja vartalosta lähti useita senttejä. Ja tuntuu etten varsinaisesti ole tehnyt mitään. Muutaman hassun kerran käynyt rullaluistelemassa, siinä se. Ruokavalio tuntuu nyt itselläni olleen pääosassa. Olen tyytyväinen nykyiseen painoon ja aionkin seuraavaksi huolehtia kiinteytyksestä.

Salilla en ole koskaan käynyt enkä myöskään vanno minkään laihdutusvalmisteiden nimiin. Eriasia sitten tulevan puolen vuoden aikana, että miten saada paino pysymään kurissa.
 

Yhteistyössä