Entisöintitaitajia paikalla?!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 14:57 Lauriinas kirjoitti:
Ootkos huonekaluja ym laittanut? Minulla on työn alla sellainen vanha ikkunan kehys peiliksi... ja oon miettinyt millaista maalai kannattaisi laittaa?!
en ole semmosia tehnyt :whistle: maalikaupoista vois kysyy vinkkejä
 
Joo, oon vaan vähän laiska kyselemään niissä mitään ;) Täytyy huomenna lähteä paikalliseen Rautiaan katselemaan vaihtoehtoja. Ehkä päädyn taas Helmi-maaliin, mutta värisävy...siinä sitten seuraava ongelma :D niin ja jättääkö vanhaa maalia kuultamaan alta...
 
jos haluat vanhan kaavan mukaan mennä ja säilyttää esineen arvon (jos on jotain antiikkia) niin ei kelpaa tavan maalit vaan pitää sekoitella itse maalit entisajan kaavojen mukaan. Jos on arvokas esine niin entisöi huolella ja ammattilaisilta apua kysyen. Monet vanhat ja arvokkaat antiikkiesineet pilataan sillä että niitä ei varsinaisesti entisöidä vaan "remointoidaan" nykypäivän maaleilla ja lakoilla.... :/
 
Se peili varmaan tulee sisälle? Silloin ne ikkunan pokat voi maalata vaikka Helmi kalustemaalilla..vesiohenteinen ja miedon hajunen...
Sit on olemassa sellasta Kiva kalustelakkaa,jos haluu sellasen lakkapinnan..sekin on vesiohenteinen ja siihenkin löytyy värikartta,mistä voi valita sävyn...

oliko apua ees? :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 15:05 vieras kirjoitti:
jos haluat vanhan kaavan mukaan mennä ja säilyttää esineen arvon (jos on jotain antiikkia) niin ei kelpaa tavan maalit vaan pitää sekoitella itse maalit entisajan kaavojen mukaan. Jos on arvokas esine niin entisöi huolella ja ammattilaisilta apua kysyen. Monet vanhat ja arvokkaat antiikkiesineet pilataan sillä että niitä ei varsinaisesti entisöidä vaan "remointoidaan" nykypäivän maaleilla ja lakoilla.... :/
No, onhan se vanha ikkunan kehys :whistle: mutta tähän tarkoitukseen käy kyllä ihan tavallinen kalustemaali eli peilin kehys siitä on tulossa =) Ei millään lailla antiikkia. Olen kyllä huonekaluja laittanut aiemminkin, joten vähän noista sekotetuista maaleista tiedän. Entisöintiliikkeestä ne silloin tilasin =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 15:09 äippyli kirjoitti:
Se peili varmaan tulee sisälle? Silloin ne ikkunan pokat voi maalata vaikka Helmi kalustemaalilla..vesiohenteinen ja miedon hajunen...
Sit on olemassa sellasta Kiva kalustelakkaa,jos haluu sellasen lakkapinnan..sekin on vesiohenteinen ja siihenkin löytyy värikartta,mistä voi valita sävyn...

oliko apua ees? :)
Tuota Helmi-maalia olen tosiaan aiemmin käyttänytkin, helppo maalattava. Ehkä jotain vihreän sävyistä tai vaalea tällä kertaa =)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 15:14 Lauriinas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 15:09 äippyli kirjoitti:
Se peili varmaan tulee sisälle? Silloin ne ikkunan pokat voi maalata vaikka Helmi kalustemaalilla..vesiohenteinen ja miedon hajunen...
Sit on olemassa sellasta Kiva kalustelakkaa,jos haluu sellasen lakkapinnan..sekin on vesiohenteinen ja siihenkin löytyy värikartta,mistä voi valita sävyn...

oliko apua ees? :)
Tuota Helmi-maalia olen tosiaan aiemmin käyttänytkin, helppo maalattava. Ehkä jotain vihreän sävyistä tai vaalea tällä kertaa =)
Se on kyllä helppo maalattava:) sitähän saa vaikka millä sävylläkin vielä...vihertävä vois olla nätti:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 15:16 äippyli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 15:14 Lauriinas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 15:09 äippyli kirjoitti:
Se peili varmaan tulee sisälle? Silloin ne ikkunan pokat voi maalata vaikka Helmi kalustemaalilla..vesiohenteinen ja miedon hajunen...
Sit on olemassa sellasta Kiva kalustelakkaa,jos haluu sellasen lakkapinnan..sekin on vesiohenteinen ja siihenkin löytyy värikartta,mistä voi valita sävyn...

oliko apua ees? :)
Tuota Helmi-maalia olen tosiaan aiemmin käyttänytkin, helppo maalattava. Ehkä jotain vihreän sävyistä tai vaalea tällä kertaa =)
Se on kyllä helppo maalattava:) sitähän saa vaikka millä sävylläkin vielä...vihertävä vois olla nätti:)
On se vihertävä nätti =) tosin meiltä löytyy vihreää aika paljon :whistle: :D voisi vaihtaa jo väriä...
 

Yhteistyössä