Ergo vs. Manduca vs. Patapum

Ergolla ainakin voi kantaa lonkalla, manducasta ja patapumista ei tietoa. Vanhanmallisella patapumilla (se vauvaversio) on huonot säädöt jo kuvankin perusteella..
Yamo on meillä, mutta beco on kivempi ehkä pienelle. Olkaimet pehmeämmät, samoin se lantiovyö ja sen saa kireämmälle. Oon senverran pieni että yamo ei oo ihan täysi passeli :)
Mutta se on nätti, sopii lonkalle, selkään ja eteen. Paneeli siinä keskellä on ergoa hiukan kapeampi ja mun käteen pehmeäpi, parempi varmasti pienen lapsen kantamiseen. Ergo sitten taas isomman, ja ergossa on pehmusteet siinä reunassa mihin jalat osuu. Mitä vielä äkkiseltään tulee mieleen.. Ergo ainakin on sopiva myös tukevammalle ihmiselle sen jatkopalan takia, en tiedä saako muihin sitä.
Manducasta en tiedä mitään, en ole sovitellut moista =)
 
Ergoa ja patapumia itse vertailleena.
Valitsin ergon! Paljon parempi pääntuki, lonkalla kanto mahdollisuus ja muutenkin miellyttävämmän näköinen myös ulkonäöltä. Todella mukava kantaa isompaakin muksua :wave:
 
Kokemusta on pienemmästä Patapumista, sitä en suosittele koska jää nopeasti selässä kannettaessa pieneksi. Kaupassa kokeilin Manducaa, ja se tuntui tosi hyvältä! Siinä on säätöjä enemmän kuin Ergossa, yamossa ja Patapumissa, eli erityisesti huonoselkäiselle kantajalle varmasti paras vaihtoehto. Ja myös paneeliosan korkeutta voi säätää, eli sopii loistavasti sekä ihan pienelle vauvalle että isolle taaperolle. Tämän ostaisin jos kantorepun tarvitsisin :)
 
Manducaan päädyin sen takia, koska jäin siihen ymmärrykseen noita vertailtuani, että on monipuolisin eli pitkäkäyttöisin. No kokemusta ei noista muista ole kuin sen verran, että ovat päällä hetken olleet enkä sen perusteella pysty sanomaan, että mikä olisi paras. Joka tapauksessa olen ollut Manducaan erittäin tyytyväinen enkä osaa kaivata siihen mitään. Kantanut olen toistaiseksi lonkalla ja edessä. Ihan pienen vauvan kantamisesta sekä selkäpuolella kantamisesta ei siis ole toistaiseksi kokemuksia. Itselleni paras tapa on kantaa lasta edessä niin, että hihnat menevät selässä ristiin. Rasittaa minulla näin vähiten selkää.
 
SMP
Meillä ollut ergo 1kk eteenpäin. Siihen saatavilla vauvaosa. Juniori nyt 1,5 v ja edelleen ergoillaan. Ergolla voi kantaa jopa aikuista. kestää varmasti:) Suosittelen kokeilemaan. Kysy tutulta tai ergo vuokraamosta.

http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/yhteystieto/vuokraajat.tmpl?navi_id=374;haku=1
 
pidän enemmän ensimmäisestä. Patapumissa kannoin lasta siihen asti kun tämä oli oli 11k-3v ja patapumin soljen hajottua olen nyt alle vuoden käyttänyt ergoa. Mutta kumpaakin voin suositella.
Patapum on yksinkertaisempi ja kevyempi. Siinä ei ole niin paljon säätöjä yms. mitä ergossa ja siksi sen mukana kuljettaminen ilman lasta on kätevämpää. Tietysti tuo repun keveys ja muutoin mukana kuljettaminen on nyt tärkeää, kun lapsi on iso eikä kulje reissuilla niin paljon kyydissä kuin pienempänä. Jos ostaisin repun ihan vauvalle kallistuisin ehkä ergoon.
 

Yhteistyössä