Erikoisia hedelmiä

  • Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti
aloittelija
Suositelkaas jotain hieman erillaisia hedelmiä ja miten ne pitäisi syödä, miten olisi hyviä?

Haluis alkaa tarjoamaan perheelle muutakin kun normi appelsiinit, mantsut, vesimelonit, omenat jne.
 
Mä ostin kerran yhden kumvatin, siis semmoinen peukaloa pienempi. Ja se oli pelkästään pahaa. Mikä pointti semmoisen syömisessä on?

Tällä hetkellä ei oo hyviä kuin sitrushedelmät. Mä otan mieluummin pakastimesta kotimaisia marjoja kuin ostan marketista jtn eksoottista josta ei tiedä onko se raaka vai mätä ja miltä sen kuuluisi maistua jos se olisi hyvä...
Kaalissa on c-vitamiinia erittäin paljon, ei niitä etelän hetelmiä sen takia ainakaan tarvii.
(lisäksi et voi tietää onko edes reilun kaupan tuotteet oikeasti reiluja, onko käytetty lapsityövoimaa ja mitä kaikkia pohjoisella pallonpuoliskolla kiellettyjä hyönteis- yms myrkkyjä...)
 
ap
Tuoreesta ananaksesta, teettekö sille jotain vai ihan siivuina/paloina syötte? Miten se säilyy jos ei heti syö kaikkea?

Joskus vuosia sitten oon ostanut ja tykkäsin kyllä, mutta muistaakseni meni suu tai huulet tai jotain hieman rikki... Taisin kyllä sillon syödä sen ahneuksissani melkein kokonaan yksin kerralla... :(
 
taivaallista
Syödään ananasta ihan vain sellasenaan,tai laitetaan rahkan tai vaniljajäätelön sekaan.mmmmm.
Mango on kans hyvä.Kuoresta ei voi päätellä sen kypsyyttä,vaan sen pehmeydestä.Kovakin mango kypsyy n.viikossa huoneenlämmössä.
Hedelmäsalaateissa noi on kans hyviä.
 
mutta
Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Alkuperäinen kirjoittaja hedelmä blondille:
Ananas on aivan sairaan hyvää tuoreena,ja siinä on vieläpä ne ohjeet et miten se kuoritaan/palotellaan.
Tuore ananas on muuten ihan sairaan hyvää :D
Joo, mutat miten valitaan syömäkelpoinen yksilö? Kerran olen onnistunut, kun ananaksessa oli lappu "olen valmis syötäväksi" :LOL: Yleensä ne on joko ylikypsiä tai sit käy kuten viimeksi: rakka ostetttaessa ja kotona kypsymistä odotellessa kanta homehtuu.
 
mutta
Mun herkkua ovat kaki-hedelmät eli sharonit ja on nillä vielä joku kolmaskin nimi. makeita, muistuttaa vähän tomaattia ulkonäölliseesti ja kiinteydeltä. Syödään sellaisenaan, kanta vain pois. Parhaimmillaan on kun oranssissa kuoressa on jo vähän piskuja.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Mun herkkua ovat kaki-hedelmät eli sharonit ja on nillä vielä joku kolmaskin nimi. makeita, muistuttaa vähän tomaattia ulkonäölliseesti ja kiinteydeltä. Syödään sellaisenaan, kanta vain pois. Parhaimmillaan on kun oranssissa kuoressa on jo vähän piskuja.
persimoni
 
Elli
Näitä söin viime reissulla Thaimaassa ja oli hyvää, Suomesta en ole vielä löytänyt/ostanut: http://www.kasvikset.fi/Suomeksi/Asiakkaille/Kasvitieto/Syotavat_kasvit/Eksoottiset_hedelmat/Pitahaya_
 
Litsi on aika kiva. Se on se hennon rosan värinen nypyläpintainen kova pieni hedelmä, kuoritaan vähän kuin kananmuna, sisällä on ikään kuin kuoreton viinirypäle, maku vähän samankaltainen, keskellä on isohko ruskea siemen, jota ei kannata puraista. :)
 

Yhteistyössä