erikoisia (?) herkkuja pinoon, siis mitä teillä syödään.. :)

  • Viestiketjun aloittaja "herkku"
  • Ensimmäinen viesti
"herkku"
mä muistin just VUOSIEN takaa herkkuleivät mitä yhteen aikaan söin paljon, EI LAIHDUTTAJILLE :D

paistetaan pannulla munakas (vain suolaa ja munia, ei muuta).
kun munakas paistuu, ruisleivälle sipaistaan voita ja voin päälle joko sinappikurkkusalaattia tai punajuurisalaattia tai italiansalaattia, mistä tykkää.
salaatin päälle leikkele ja tomaattia. tomaatin päälle munakaspala ja päällimmäiseksi juustosiivu. sit leivät täytteineen pannulle pienelle lämmölle hakeen rapeutta ja lämpöä kannen alle ja avot, eikun syömään :p


jakakaa mulle jotain herkkuja kans :D
 
Mä tein itselleni jossain vaiheessa, ällömakeeta kaakaota..
Eli tehdään normaali kuumakaakao eli lämmintä maitoa ja o'boy jauhetta, sitten lisättään pinnalle "hatuksi" reilusti kermavaahtoa ja "lusikaksi" twix patukka :p
 
"ninnananna"
En tiiä onko erikoista, mutta itse en ole ennen seuraavaa yhdistelmää syönyt eli mämmi+ kermaVAAHTO. Oikein sellainen paksu vaahto. Mämmi+jäätelö on kanssa hyvää.
 
"minna"
Mää teen monasti illalla ittelleni herkkua, ku lapset on jo nukkumassa...

Pilkottua banaania ruisleivän päälle tai kermavaahtoo (painepakkauksessa) ja suolapähkinöitä. Nam.
 
Paahtoleipää,väliin margariiniä,salaattikastiketta,leikkele ja juustoa,nam :p
Kakunpalasia,marjahilloo ja kermavaahtoo tai jäätelöö kerroksittain.
 
"Kopo"
[QUOTE="ninnananna";23656422]En tiiä onko erikoista, mutta itse en ole ennen seuraavaa yhdistelmää syönyt eli mämmi+ kermaVAAHTO. Oikein sellainen paksu vaahto. Mämmi+jäätelö on kanssa hyvää.[/QUOTE]

Kokeileppa myös mämmiä ja vaahtoutuvaa vaniljakastiketta. Se vasta herkkua onkin.
 
"tiina"
[QUOTE="Kopo";23659750]Kokeileppa myös mämmiä ja vaahtoutuvaa vaniljakastiketta. Se vasta herkkua onkin.[/QUOTE]

tota tuli nyt pääsiäisenä vedeltyä, on kyllä hyvää. Mämmistä en muuten tykkää, mutta ton vaniljakastikkeen kanssa uppoaa hyvin.
 
"Anne"
Joskus tuli syötyä esim ruispala+vähän margariinia+ hampurilaismajoneesia+kinkkua+juustoa
Tai ruispala+margariini+juusto+perunasalaattia+aromisuolaa
Ja yksi ihan paras rusinatonta pitkopulla pala+margariinia+juustoa :p
 
nälkä
Tukevampi iltapala tms: ruislepää, päivällä tehty jauhelihakastikkeen jämä, juustoviipale tai aurajuustoa ja mikroon hetkeksi Nam! Tätä meillä kyllä syödään joskus ihan salaatinkin kera
 
"jep"
(maustettua)Tonnikalaa, raejuustoa, ketsuppia (tai majoneesia) Tekee niistä tahnaa ja leivän päälle Avot!

Tonnikalaa,sipulia,majoneesia ja tilliä. Ihana dippi maissilastujen kanssa ja lisuke uuniperunalle
 
chipsi
Ranskanleipä vaakatasossa puokkiin. Voidellaan mollemmat puolikkaat. Päälle paistettu jauheliha (mausteinen!) Tomaattisiivuja, jalopenoja ja juustoa + uuniin 200c' n.10min. Ja sitten päälle rapeaa salaattia ja majoneesia...mmmm mommmom..nams :)
 
h.
mun herkut on syöty. uus elämä alkoi 14vko sitten. en muistaa edes enää millä herkuttelin.. :D täytetyt patongit uppoo lapsille ainakin jos nyt pitää jotain järkevää herkkua sanoa.
 
Multa noita löytyy...
-corn flakeseja piimällä ja (paljolla) sokerilla
-maksalaatikkoa ketsupilla ja sinapilla, tai pannulla voissa paistettuna :p
-vaaleita karjalanpiirakoita rapeiks paistettuna ja siihen päälle kun laittaa rasvaa, maksamakkaraa, paistettua munaa, tomaattia ja juustoa, niin on ihan parasta.
-Voissa paistettua (eilistä) kaurapuuroa, siihen sekaan sitten hunajaa/sokeria tmv. ja vähän maitoa.. Mmm..
-ruisleivälle rasvaa, sinappia, raakaa sipulia, tomaattia, juustoa, kinkkua.. ja uuniin.
 

Yhteistyössä