Erikoisia nimiä?

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn että onko teidän lapsillanne erikoisia nimiä joita ei kalenterista löydy?Ja mistä sellaisen nimen olette löytäneet ja päätyneet antamaan omalle lapsellenne?
Meidän puolitoista vuotias tyttö on Usva :heart: ja niitä ei tällä hetkellä montaa Suomesta löydy.Vanhemmalla tytöllä(7v,eri isä) on ihan tavallinen nimi mutta nuoremmalle tahottiin vähän erilaisempi jota ei ihan joka päivä tule vastaan,jos sitten tulee ikinä :LOL: .
Heti kun tiesin raskaudesta,aloin ettimään telkkariohjelmista,lehdistä,kuolinilmoituksista,kastetuista jne.. erikoisia nimiä joita sitten olikin aia lista..Usvaan kuitenkin päädyttiin kun sain miehen suostuteltua =) .. Eikä olla kaduttu,on niin usvametsän neito kun vaan voi olla :heart:
 
No erikoisesta (reilu 600kpl Suomessa) en tiedä, mutta kolmonen on Tessa. Eikä sitä kalenterista lyödy omasta takaa, vaan nimipäivää vietetään sitten mumman tahdosta Teresan päivänä huhtikuussa, koska Tessa on Teresan alanimi. Mistähän tuo tytön nimi tuli.. Luin jostain lehdestä Tessi-nimestä ja sitä mietittiin aluksi, sitten mulla on tuttu, jonka lempinimi on Tessa, ihailin sitä aina, samaten muutama tv-ohjelma on missä tuo Tessa on ollu. Sopii hyvin jonon jatkoksi meidän t-kirjaimella alkavien poikien nimiin :D Nelosesta tulee vielä "erikoisempi", 26kpl Suomessa, jos on tyttö. Tosin ei ole erikoinen sinällään nimi, vain 2 tavallisista nimeä yhdistettynä :whistle:
 
Poikamme nimeä Max ei löydy kalenterista, paitsi ruotsalaisesta versiosta. En tiedä mistä lie tuo nimi mieleemme tuli, mutta kuvittelin sen kyllä silloin löytyvän kalenterista, kun ei minusta nyt niin harvinainen ole. Pojan synnyttyä kun aloin nimipäivää etsimään kalenterista niin totesin että joudutaan tyytymään ruotsalaisen kalenterin Maxin nimipäivään 18.11.
 
eve
Meiltä löytyy puolitoistavuotias Matilda. On kyllä harvinainen nimi ja vähän hankala lausua monille ihmisille. Itselle ei tuo lausumisen hankaluus tullut edes mieleen tytölle nimeä keksittäessä.
 
mia
Tytöllä ei niinkään erikoinen nimi, mutta suomalaisesta kalenterista ei kyllä löydy. Eipä löydy kyllä omaakaan nimeäni, vaikka ei sekään mitenkään harvinainen ole.
Tytön nimi oli toinen niistä kahdesta, joista miehen kanssa kumpikin tykättiin eli Fanny.
Oma nimeni on äitini nuoruuden suosikkinäyttelijän (Mia Farrow) nimi, jonka "päätti" jo nuorena antaa omalle tytölleen nimeksi. Isälle ei tästä maininnut eikä uskaltanut ehdottaakaan, koska nimi oli 70-luvun alussa aika harvinainen. Isä kuitenkin itse ehdotti, että "laitetaanko tytölle nimeksi Mia?" Se oli harvinaisen yksimielinen nimenvalinta.
 
Mun kahden lapsen nimeä ei löydy kalenterista eli keskimmäinen Ringa ja nuorin Lara. Esikoisen nimi on kalenterissa, mutt on silti harvemmin käytetty eli Reeta. Kahdella t:llä kirjoitettuja löytyy enemmän eli reetta, mutt meidän neiti siis yhdellä t:llä.

Nimipäivät on päätetty pitää niin ett ringan nimpparit samana päivänä kuin Reeta ja laran on Lauran päivänä kun Lara on johdettu nimestä Laura.
 
Meidän kuopus on ainoa laatuaan: Veera-Elisa :) Vaikka nimet ovat ihan tavallisia nimiä niin niiden yhdistelmä onkin sitten harvinaisempi. Ei itseasiassa tiedetty että on noin harvinainen ennen kuin ristiäisten jälkeen satuin katsomaan Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta. Meidän kolmosellakin on vain vajaa 40 kaimaa vaikka on myös tavallisten nimien yhdistelmä: Saara-Kaisa :)
 
Sanna1978
Meillä poika nimeltä Eevertti. Vuosittain kastettu viime aikoina joku pari kymmentä. Nimppareita juhlitaan 9.9, jolloin päiviään viettää ruotsalaisempi muoto Eevert.

Tykättiin miehen kanssa tästä joskus kuulemastamme harvinaisemmasta nimestä ja vilkkaalle suomipojalle se sopii kuin nenä päähän! :heart:
 
:wave: mun oma nimi on MIILA jota ei ole edelleenkään kalenterissa. olen vuosimallia -79 ja mulle ei ikinä ole tullut toista miilaa vastaan livenä. yhden lapsemme nimi on JANNA mutta se tulikin tänä vuonna kalenteriin. ei ollut vielä silloin -99 kun hän syntyi :p
 
Kivoja nimiä teidän lapsillanne =) ..mä henkilökohtasesti tykkään hirveesti erilaisista,harvinaisemmista nimistä että sitten tulevaisuudessa koulunpenkiltä ei löydy muutamaa muuta saman nimistä.Hauskaa syksyn jatkoa kaikille :wave: ..Ja tokihan vielä saa kertoilla erikoisia nimiä jos löytyy..
 

Yhteistyössä