Erikoistutkija Erkka Railo ennustaa Laura Huhtasaarelle (ps) huikeaa menestystä presidentinvaaleissa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Linkolan kijroituksen tuossa luettuani on pakko olla samaa mieltä. Vihreät ovat joissain yksityiskohdissa pahempia kuin muut, eivät ainakaan parempia.
Onko sitten syy ja seuraus suhde, kun heidän suosionsa on gallupin mukaan ''huipussaan''?
 
vierailija
Tai sitten katsotaan juuri se poliittinen ohjelma ja ne asiat, joita pitää tärkeänä... Veikkaan, että nykyinen presidentti on onnistunut hommassa sen verran hyvin, että valitaan uudestaan. Ei välttämättä ensimmäisellä kierroksella, mutta jollain n. 55-60%:n kannatuksella toisella. Mikäli tulisi ensimmäisellä valituksi, niin kannatus olisi 51-52%:n luokkaa...
Kuinka monen puolueen poliittisen ohjelman sä olet lukenut? Niinpä...
 
M42
Kuinka monen puolueen poliittisen ohjelman sä olet lukenut? Niinpä...
No poliittisestaohjelmasta ja tärkeistä asioista ehdokkaille saa melko hyvän käsityksen , kun seuraa presidentinvaalitenttejä. Muissa vaaleissa sitten onkin otettava selvää itse ehdokkaiden ajatuksista, kun vaalitentit ovat televisiossa lähinnä puolueiden ohjelmien esittelyä. Vain täysi idiootti äänestää ulkonäön perusteella.
 
vierailija
Kaikki vaalit ovat kauneuskilpailuja, koska äänestäjät tekevät äänestyspäätöksensä pääosin fiilipohjalta: nätti ja hyvä puhuja pärjää, vaikka poliittinen ohjelma olisi höttöä täysi.
No huh, ai että ihan kauneuskilpailuja :D

Jos sinä teet päätöksesi fiiliksen mukaan, se ei tarkoita, että muut tekevät.

Laura H voi olla ihan nätti, mutta asiaa hän ei osaa puhu, eikä missään nimessä ole hyvä Suomea edustamaan presidenttinä.
 
vierailija
No poliittisestaohjelmasta ja tärkeistä asioista ehdokkaille saa melko hyvän käsityksen , kun seuraa presidentinvaalitenttejä. Muissa vaaleissa sitten onkin otettava selvää itse ehdokkaiden ajatuksista, kun vaalitentit ovat televisiossa lähinnä puolueiden ohjelmien esittelyä. Vain täysi idiootti äänestää ulkonäön perusteella.
Eli sinäkään et ole lukenut yhdenkään puolueen ohjelmaa ja luulet yksittäisen edustajan päättävän puolueen linjasta...
 
M42
"on otettava selvää itse ehdokkaiden ajatuksista"
Tottakai myös ehdokkaiden omista ajatuksista on tiedettävä ennen äänestyspäätöksen tekemistä. Tämän työn joutuu itse, esim. ehdokkaita tapaamalla tai netissä vaalikoneiden tietojen pohjalta, tekemään, koska tv:n vaalilähetykset keskittyvät lähinnä puolueiden ohjelmiin. Mitä sä et tuossa ymmärrä? Ei todellakaan liity mitenkään siihen, että yksittäinen ehdokas muodostaisi puolueen ohjelman.
 
vierailija
Tottakai myös ehdokkaiden omista ajatuksista on tiedettävä ennen äänestyspäätöksen tekemistä. Tämän työn joutuu itse, esim. ehdokkaita tapaamalla tai netissä vaalikoneiden tietojen pohjalta, tekemään, koska tv:n vaalilähetykset keskittyvät lähinnä puolueiden ohjelmiin. Mitä sä et tuossa ymmärrä? Ei todellakaan liity mitenkään siihen, että yksittäinen ehdokas muodostaisi puolueen ohjelman.
Mä epäilen et sä olet Paavo Väyrynen.:D
 
vierailija
Ei perussuomalaiset ole mihinkään hajonneet puolueena, vain eduskuntaryhmä hajosi.

Eilen uuvattien ministerit jalkautuivat kaupungille ja paikalla oli enemmän heidän henkivartijoita kuin kannattajia...
Ovat hajonneet, moni ei enää äänestä nykyisiä persuja.
Toinen puoli ei ole vielä rekisteröitynyt puolueeksi mutta toki saavat vaaleissa ääniä ja puolue lähtee siitä vuosi vuodelta nousemaan ja kasvamaan.
Se että halla-ahon ja huhtasaaren cheerleaderit kutsuvat lähtijöitä uuvateiksi, ei poista toisasiaa että moni tulee heitä äänestämään, sekä entinen persu että täysin uudet ihmiset, jotka eivät koskaan persuja äänestäneet.
Minä nän lähtijät rohkeina ja fiksuina, en uuvatteina. En usko että olen ainoa.
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
 
vierailija
Ovat hajonneet, moni ei enää äänestä nykyisiä persuja.
Toinen puoli ei ole vielä rekisteröitynyt puolueeksi mutta toki saavat vaaleissa ääniä ja puolue lähtee siitä vuosi vuodelta nousemaan ja kasvamaan.
Se että halla-ahon ja huhtasaaren cheerleaderit kutsuvat lähtijöitä uuvateiksi, ei poista toisasiaa että moni tulee heitä äänestämään, sekä entinen persu että täysin uudet ihmiset, jotka eivät koskaan persuja äänestäneet.
Minä nän lähtijät rohkeina ja fiksuina, en uuvatteina. En usko että olen ainoa.
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
Olet loikkareiden tapaan takinkääntäjäpelle joka ei uskalla kohdata demokratiaa

Siniset (kyllä loukkaavat nimellään Suomen lipun toista väriä)

Olen ennen vitsaillut persuista mutta nyt takuulla äänestän. Uusi kokoonpano on suoraselkäistä ja isänmaallista porukkaa. Soini petti Audin takapenkiltä koko kansan, pelle se on. Ei mulla muuta!
 
vierailija
Ovat hajonneet, moni ei enää äänestä nykyisiä persuja.
Toinen puoli ei ole vielä rekisteröitynyt puolueeksi mutta toki saavat vaaleissa ääniä ja puolue lähtee siitä vuosi vuodelta nousemaan ja kasvamaan.
Se että halla-ahon ja huhtasaaren cheerleaderit kutsuvat lähtijöitä uuvateiksi, ei poista toisasiaa että moni tulee heitä äänestämään, sekä entinen persu että täysin uudet ihmiset, jotka eivät koskaan persuja äänestäneet.
Minä nän lähtijät rohkeina ja fiksuina, en uuvatteina. En usko että olen ainoa.
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
Kun Soini lähtee ennen eduskuntavaaleja hillotolpalleen niin mitä jää uuvateista jäljelle?
 
vierailija
Kaikki vaalit ovat kauneuskilpailuja, koska äänestäjät tekevät äänestyspäätöksensä pääosin fiilipohjalta: nätti ja hyvä puhuja pärjää, vaikka poliittinen ohjelma olisi höttöä täysi.
miksi maailman johdossa sitten keikkuvat helvetin ruman näköiset vanhat ukot sammakon naamoineen, teoriasi ontuu pahasti.
mietipä halla-ahoakin, siinä vasta omituisen näköinen rusoposkinen narukäsi, joka hiipii seinän vieriä... ei millään tasolla viehätysvoimainen. mitenhän tuo sai pantua kaksi eri naista raskaiksi.. en usko että narukäsi on voinut panna ketään.
 
vierailija
Olet loikkareiden tapaan takinkääntäjäpelle joka ei uskalla kohdata demokratiaa

Siniset (kyllä loukkaavat nimellään Suomen lipun toista väriä)

Olen ennen vitsaillut persuista mutta nyt takuulla äänestän. Uusi kokoonpano on suoraselkäistä ja isänmaallista porukkaa. Soini petti Audin takapenkiltä koko kansan, pelle se on. Ei mulla muuta!
En oo äänestänyt persuja mätämunien takia, tätä uutta puoluetta tulen varmasti äänestämään, koska fiksut ottivat pesäeron mätämunista.
 
vierailija
miksi maailman johdossa sitten keikkuvat helvetin ruman näköiset vanhat ukot sammakon naamoineen, teoriasi ontuu pahasti.
mietipä halla-ahoakin, siinä vasta omituisen näköinen rusoposkinen narukäsi, joka hiipii seinän vieriä... ei millään tasolla viehätysvoimainen. mitenhän tuo sai pantua kaksi eri naista raskaiksi.. en usko että narukäsi on voinut panna ketään.
(y)
 
vierailija
Ovat hajonneet, moni ei enää äänestä nykyisiä persuja.
Toinen puoli ei ole vielä rekisteröitynyt puolueeksi mutta toki saavat vaaleissa ääniä ja puolue lähtee siitä vuosi vuodelta nousemaan ja kasvamaan.
Se että halla-ahon ja huhtasaaren cheerleaderit kutsuvat lähtijöitä uuvateiksi, ei poista toisasiaa että moni tulee heitä äänestämään, sekä entinen persu että täysin uudet ihmiset, jotka eivät koskaan persuja äänestäneet.
Minä nän lähtijät rohkeina ja fiksuina, en uuvatteina. En usko että olen ainoa.
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
juuri näin, täällä yksi äänestäjä. uudelle puolueelle. :)
 

Yhteistyössä