Erilainen ketju ;)

mä lisään vielä, että en osaa käyttää telkkaria, en videoita enkä mitään elektroniikkavempaimia muutenkaan. minulla on mm. hyvä kamera, jota en osaa käyttää.

onneksi vanhin poika on jo 9 v ja onkin joutunut siis pienestä asti itse opettelemaan miten mikäkin laite toimii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Hatunnoston paikka tälle "myönnölle"

Saitko apua aikanaan koulussa?
En oikeastaan, olin kiltti enkä häirinnyt ja selvisin aina luokalta toiselle kumminkin. Ei opettaja ehkä tiennyt tästä, koska jotenkin aina kumminkin selvisin niin, että kokeet meni läpi. Keksin kauheasti outoja apukeinoja selviytyäkseni. Sillon ei tiedetty mistään add:sta. Vaan häiriköt sai apua. En ole ikinä tykännyt ulkoaopettelusta.
Ja surullista kyllä, moni erityispiirre laitetaan tänäkin päivänä häiriökäyttäytymisen piikkiin =(

Miten tuo add ilmenee?

(sori ap, et sotkeudun sun ketjuun)
ei haittaa yhtään, ei tää oo mun ketju että teretulemas vaan :D
 
kinuski
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Mä en osaa röyhtäistä enkä viheltää. On kyllä paljon sellaisia mitä en osaa, mutta tossa noi ärsyttävimmät :).
Minäkään en osaa röyhtäistä, en ole ikinä osannut, en kuulemma edes vauvana ja se aiheutti kyllä puklausongelmia melkoisesti. Viheltää osaan kyllä.
Mäkään en ole kuulemma edes vauvana osannut röyhtäistä, ja olinkin huutanut ekat 3kk putkeen mahaani. Ja se on tosi ärsyttävää kun tulee sellanen tunne että pitäs röyhtäistä mutta ei osaa, ja sitten tulee paha olo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
mä lisään vielä, että en osaa käyttää telkkaria, en videoita enkä mitään elektroniikkavempaimia muutenkaan. minulla on mm. hyvä kamera, jota en osaa käyttää.

onneksi vanhin poika on jo 9 v ja onkin joutunut siis pienestä asti itse opettelemaan miten mikäkin laite toimii.[/quote]

:LOL:

ja en osaa myöskään muodostaa järkeviä lauseita, jotka merkitsisivät jotain.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Ja surullista kyllä, moni erityispiirre laitetaan tänäkin päivänä häiriökäyttäytymisen piikkiin =(

Miten tuo add ilmenee?

(sori ap, et sotkeudun sun ketjuun)
No mullahan ei ole mitään diagnoosia, joten en ole ihan varma, että mulla ois. Mutta olen epäillyt sitä siitä asti, kun sukulaispojalla todettiin ADHD ja huomasin, että olen monessa asiassa niin samanlainen. Esimerkiksi saattaa olla tosi impulsiivinen ja tehdä jotain ihan hölmöä, joutuu helposti tappeluihin yms. Vaikea keskittyä asioihin, joista ei tykkää tai jotka ei kauheasti kiinnosta. Tekee mieli keskeyttää ihmisiä ja tulee usein sanottua muille pahasti.

Mun pojalla on tuo ADD-diagnoosi ja se on paljon sellanen ku itse olin pienenä, eli aika pihalla. Aina päiväunelmissa ja joskus tuntuu, ettei oo ketään kotona. Sit sillä on tosi kapea muisti, johon ei asiat ulkoaopettelamalla tartu ollenkaan. Numerot on vaikeita, koska ne ei liity mihinkään. Kumminkin sit jutuissa jotka kiinnostaa, on kuitenkin hyvää keskitasoa ja joskus ihan loistavakin. Käsiala sillä on hirveetä, paitsi tänään se taas kunniostautui.

Pienenpänä mua usein raivostutti, kun en pystynyt samaan kuin muut ja se vähensi kiinnostusta kouluun entisestään. Kyllä äiti on sanonut, että huomasi eron verrattuna meidän muihin lapsiin minussa kun olin pieni. Olin kerran tokalla myöhässä 2 tuntia. En tajunnut mitä se tarkoitti, koska olin lähtenyt kotoa silloin, kun käskettiin. En oikein ymmärtänyt. Mun mielestä oli väärin, että mulle huudettiin vaikka olin tehnyt ihan niinkuin käskettiin. Olin lähtenyt kun sanottiin että "lähde" ja kävellyt kouluun, joka oli 200 metrin päässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
mä lisään vielä, että en osaa käyttää telkkaria, en videoita enkä mitään elektroniikkavempaimia muutenkaan. minulla on mm. hyvä kamera, jota en osaa käyttää.

onneksi vanhin poika on jo 9 v ja onkin joutunut siis pienestä asti itse opettelemaan miten mikäkin laite toimii.[/quote]

:LOL:

ja en osaa myöskään muodostaa järkeviä lauseita, jotka merkitsisivät jotain.
enkä lainata tekstejä.
 
neljä-ilman-viidettä
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Ja surullista kyllä, moni erityispiirre laitetaan tänäkin päivänä häiriökäyttäytymisen piikkiin =(

Miten tuo add ilmenee?

(sori ap, et sotkeudun sun ketjuun)
No mullahan ei ole mitään diagnoosia, joten en ole ihan varma, että mulla ois. Mutta olen epäillyt sitä siitä asti, kun sukulaispojalla todettiin ADHD ja huomasin, että olen monessa asiassa niin samanlainen. Esimerkiksi saattaa olla tosi impulsiivinen ja tehdä jotain ihan hölmöä, joutuu helposti tappeluihin yms. Vaikea keskittyä asioihin, joista ei tykkää tai jotka ei kauheasti kiinnosta. Tekee mieli keskeyttää ihmisiä ja tulee usein sanottua muille pahasti.

Mun pojalla on tuo ADD-diagnoosi ja se on paljon sellanen ku itse olin pienenä, eli aika pihalla. Aina päiväunelmissa ja joskus tuntuu, ettei oo ketään kotona. Sit sillä on tosi kapea muisti, johon ei asiat ulkoaopettelamalla tartu ollenkaan. Numerot on vaikeita, koska ne ei liity mihinkään. Kumminkin sit jutuissa jotka kiinnostaa, on kuitenkin hyvää keskitasoa ja joskus ihan loistavakin. Käsiala sillä on hirveetä, paitsi tänään se taas kunniostautui.

Pienenpänä mua usein raivostutti, kun en pystynyt samaan kuin muut ja se vähensi kiinnostusta kouluun entisestään. Kyllä äiti on sanonut, että huomasi eron verrattuna meidän muihin lapsiin minussa kun olin pieni. Olin kerran tokalla myöhässä 2 tuntia. En tajunnut mitä se tarkoitti, koska olin lähtenyt kotoa silloin, kun käskettiin. En oikein ymmärtänyt. Mun mielestä oli väärin, että mulle huudettiin vaikka olin tehnyt ihan niinkuin käskettiin. Olin lähtenyt kun sanottiin että "lähde" ja kävellyt kouluun, joka oli 200 metrin päässä.
Kiitos vastauksesta =)
 
Oline
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Mä en osaa sisustaa yhtään :|
Enkä silittää vaatteita...menee aina vähän sinnepäin ja ryppyjä tulee enemmän kun alussa oli :ashamed:
Sama täällä sisustuksen suhteen. Tykkäisin kauheesti että olis nättiä ja yhteensopivaa, mutta kun en osaa.
 
AnniFanni
En osaa airobicata tai mitään muutakaan semmosta, missä pitää opetella sarjoja. En vaan muista niitä ja jään muista jälkeen, vaikka kuinka yrittäisin. En ole myöskään koskaan oppinut napsuttelemaan sormia, mikä ärsyttää suunnattomasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Mä en osaa sanoa T- ja R-kirjaimia peräkkäin paitsi sanan alussa. Osaan siis sanoa Traktori mutta en Petri.

Mä en osaa kieliä.
mulla vähän samanlainen. sana "henri" siis että n + r on sanan keskellä on tosi vaikea sanoa. tulee ihan puurona ulos suusta.. :ashamed: sanonkin aina henreille että henkka B)
en myöskään osaa viheltää. onkohan mun kielessä joku vialla :LOL:
 
kirahvi
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
mä lisään vielä, että en osaa käyttää telkkaria, en videoita enkä mitään elektroniikkavempaimia muutenkaan. minulla on mm. hyvä kamera, jota en osaa käyttää.

onneksi vanhin poika on jo 9 v ja onkin joutunut siis pienestä asti itse opettelemaan miten mikäkin laite toimii.[/quote]

:LOL:

ja en osaa myöskään muodostaa järkeviä lauseita, jotka merkitsisivät jotain.
enkä lainata tekstejä.

:D
 

Yhteistyössä