Erilaisita häistä

Ihmetteln tässä sukulaisten suhtautumista erilaisiin tapoihin mennä naimisiin. Minä ja mieheni mentiin naimisiin ristiäisten yhteydessä ja kutsuttiin paikalle lähimmät ystävämme. Muutama tiesi tästä ja lähes kaikki tulivatkin paikalle.
Nyt mieheni sisko on menossa naimisiin ja pitää pienet häät, siis OIKEAT HÄÄT. Nyt me olemme saaneet kuulla siitä kuinka meidän häät eivät ollet oikeat. Jopa lähisukulaisilta, jotaka olivat paikalla. He olivat pettyneitä kun ei pidetty oikeita häitä. JA sit eräs lähisukulainen, joak ei tullut meidän häihin "pitkän matkan" takia tulee totta kai nhin oikeisiin häihin.
Siis kyllä ottaa pattiin asenteet. Minusta on kiva mennä sinne häihin, mutta en vaan jaksaisi enää kuulla kuinka me petettiin sukulaiset.
 
No minusta kaikkein typerin tapa mennä naimisiin on just nuo ristiäiset.
Ne on kaksi isoa juhlaa --> lue;isoa asiaa! jotka pitäisi tehdä erillään.
vaikka olisi kirkkohäät niin ei niistä tarvitse isoja tehdä.
Ristiäiset ja häät erikseen!
 
Onpas ilkeitä vastauksia. Henkilökohtainen valintahan se on, millaisen hääjuhlan haluaa! Häät ja ristiäiset yhdessä voi olla tosi kaunis tapahtuma! Mutta ihmisten mielikuville ei sitten oikein voi mitään... Mun mieheni meni exänsä kanssa naimisiin juuri näin, eli oli häät + ristiäiset. Häät oli kuitenkin minusta vähän "ihmeelliset", suhde virallistettiin maistraatissa, mutta sitten oli kuitenkin papin siunaus. En tajua. :snotty: Semmoisia häitä en voisi kuvitella... :eek: Mutta kukin tyylillään!
 
Me meinattiin kanssa mennä naimisiin kun esikoinen kastettiin.
Halu mennä naimisiin hääpuku päällä vei voiton ja mentiin sitten naimisiin vasta 2 vuoden päästä.
Musta tossa ei ole mitään pahaa. Jos joku sukulainen ei tullut paikalle koska kyseessä oli "vaan" ristiäiset ja missas sen takia teidän häät se on täysin hänen oma vika.
 
Hei Gloria
:eek: oho, ompa outoja sukulaisia.
me järjestetään häät sen takia että tahdotaan juhlia ystävien kanssa meidän suurta päiväämme :) mun mielestä ihn yhtä kunnon häät on ristiäisten yhteydessä pidetyt.
 
Tuohon, että ekaksi mentiin maistraatissa ja sit papin siunaus. Ensin itse ajattelin että maistraatti riittää ja sit tulikin ajatus että haluaa papin siunauksen. Vaikka monet nykyisin ehkä ajattelevat toisin,niin mulle oli tärkeetä vihkiraamattu en tiedämiksi. Ja jotenkin papin aamenen jälkeen tuntui että avioliitto on "oikeempi".
 
En ole vielä naimissa, mutta on suunnitteilla, kun me mennään naimisiin, käydään vain maistraatissa ja kotona pidetään jatkot, johon tulee vain kaverit ja nuoret sukulaiset, olen jo ilmoittanut miehen vanhemmille, et kahvitan ne myöhemmin, mä en halua pitää ns. normaaleja häitä vaan mielummin pidän bileet, koska häät on ihan p.......stä, oli ne omat tai muiden, naimisiin kyllä haluan, mutta inhoan häitä. :kieh:
 
Mä en tosiaan ymmärrä ihmisiä, jotka nipottavat muitten häätyylistä. Jos joku haluaa virallistaa suhteensa ristiäisten yhteydessä, niin se on heidän halunsa ja valintansa eikä mua se häiritse. Ja vaikka joku menis naimisiin tavalla, jota en ikinä itse tekisi niin ei sekään minua häiritse - makuasioista kun ei voi kiistellä, vaikka hirveän monet niin tekevätkin! B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 17:09 Vieras kirjoitti:
No minusta kaikkein typerin tapa mennä naimisiin on just nuo ristiäiset.
Ne on kaksi isoa juhlaa --> lue;isoa asiaa! jotka pitäisi tehdä erillään.
vaikka olisi kirkkohäät niin ei niistä tarvitse isoja tehdä.
Ristiäiset ja häät erikseen!
Typerää on tulla tänne harmaana toitottamaan mitkä ovat ISOJA ASIOITA. Kaikki kun ei ajattele kuten sinä. Joillekin naimisiin meneminen ei ole mikään iso asia, mitä pitäisi juhlia kybällä....
 
Mielestäni häät ja ristiäiset tuntuvat melkoiselta pakkoavioliitolta! Lapsen takia pakko mennä naimisiin. En haluaisi olla morsian, joka on synnyttänyt ensimmäisen lapsen juuri. Näillä avioliitoilla ei ole hyvää ennustetta. Kunnon häät ovat häät ennen lapsia.
 
Häävieras
Olin kesällä n 40v-parin häissä, jossa parilla oli 2v lapsi jo valmiina. Morsian pukeutui valkoiseen ja oma tyttö oli morsiusneitona. Huh huh! Muutenkin häät olivat perinteiset riisinheittoineen. Hääpari toivoi rahaa taloaan varten. Kutsussa annettiin ymmärtää ettei muuta kannata tuodakkaan. Minusta toi hää touhu on mennyt vähän överiksi.

Ristiäisten yhteydessä olevia häitä en häinä pitäisi. Morsiammella valuu maitoa rinnoista ja on juuri synnyttänyt.

Olisin pettynyt jos tuttavani pitäisivät sellaiset.
 
Mä oon sitä mieltä, että vihkiminen ristiäisten yhteydessä on tosi kaunis tapa Varsinkin, jos se tulee vieraille yllätyksenä.. Lapsi saa sen jälkeen yhteisen nimen, jos saa.

Omat hääni olivat kun olin raskaana. Häihin tosin oli vain kuukausi aikaa, kun sain tietää olevani raskaana, ja minusta tuntuu, että sukulaiset pitävät avioliittoamme ns. pakkoavioliittona. Entisaikoihinhan on ollu tapana mennä naimisiin morsiamen ollessa hyvästi raskaana.

Ristiäisissä tapahtuva vihkiminen on minusta puhtaasti rakkaudesta ja sitoutumisesta kertova hetki. Tosi kaunista ja herkkää. Ja mitä kummallista tai inhottavaa on maitoa valuvissa rinnoissa!?
 


Ristiäisten yhteydessä olevia häitä en häinä pitäisi. Morsiammella valuu maitoa rinnoista ja on juuri synnyttänyt.

Hellanlettas :saint: Muistakaapas morsmaikut ettei missääm tapauksessa huntua ellei oo neitsyt,näitä on varmaan nykyään harvassa :whistle:
 
Häitä on erilaisia, kuten on meitä ihmisiäkin. Toiset tykkäävät järjestää suuria häitä, toiset pieniä. Toiset haluavat kirkkohäät, toiset maistraattihäät.
Yhteistä kuitenkin kaikille häille on se, että morsiuspari haluaa sitoutua toisiinsa, vaikka se sitten tapahtuisi milloin ja miten.
Itse olen menossa kahden viikon päästä todistajaksi maistraatti vihkimiseen, jossa vihkipari on ollut yhdessä 35 vuotta ja saanut kaksi lastakin sekä kolme lastenlasta. Äitini ja Isäni menevät naimisiin vain minun ja sisareni läsnäollessa. Juhlia tai muita he eivät halua järjestää, eikä asiasta suuremmalti edes tiedoteta. Tiedän kuitenkin, että päivä on meille kaikille tärkeä, suuri juhlapäivä, koska he haluavat sitoutua toisiinsa ihan virallisesti.
Joku tietysti kysyy miksi mennä naimisiin enään, kun on eletty 35 vuotta susiparina ja kasvatettu lapset ja maksettu asuntolainat. Rakkaudesta sanon minä, vaikka sitä ei tässä tapauksessa isoilla häillä kuuluteta maailmalle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 22:49 vieras kirjoitti:
Ristiäisten yhteydessä olevia häitä en häinä pitäisi. Morsiammella valuu maitoa rinnoista ja on juuri synnyttänyt.
Ja sitten tämä vastaus: "Olin kesällä n 40v-parin häissä, jossa parilla oli 2v lapsi jo valmiina. Morsian pukeutui valkoiseen ja oma tyttö oli morsiusneitona. Huh huh!"

Siis mitä ihmettä?! Ristiäisten yhteydessä pidettävä vihkiminen ei vastaa "kunnon häitä"? Ja jonkun mielestä sekin on HIRRVEÄÄ, että 2 v lapsen äidillä on valkoinen puku ja oma lapsi oli morsiusneitona. Hui kauheaa!

Se nyt vaan on niin, ettei kaikilla elämä vie (eikä edes ole halua sellaiseen) ensin "kunnon häiden" kautta naimisiin ja siitä sitten sopivan (?) ajan kuluttua tupsahtaa lapsi tai pari. Tähän yhtälöön kuuluvat tietysti farmariauto, rivarinpätkä ja kultainen noutaja... :LOL:

Minäin nuoruudessani kuvittelin kaikenlaista. Ja sitten menikin niin, että sain lapsen avoliitossa enkä ole vieläkään mennyt naimisiin lapsen isän kanssa. Lapsi on 2v ja voipi olla, että joku päivä mennään naimisiin. Ja IHAN VARMASTI pukeudun valkoiseen mikäli satun sitä haluamaan ja poikani on sulhaspoika mikäli niin päätämme.

Jos omia ratkaisuja joku ulkopuolinen (oli sitten sukulainen tai ystävä, who cares, ulkopuolinen siltikin) arvostelee tai pähkäilee, niin siitä vaan. Jokaisella on oikeus tehdä elämäänsä koskevat päätökset itse eikä minua ainakaan kiinnosta tipan vertaa mitä joku toinen ratkaisuistani ajattelee.

:wave:
 
Elzu
No minä oon menny naimisiin "tissit valuen" kuopuksen ristiäisten yhteydessä :D

Ei mulla kyllä ollu ees morsiuspukua, vaan mekko ja miehelläki nahkaliivit+ mustat farkut.

repikääs siitä B)

t. kohta 40v "nuorikko"
 
men herregud
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 22:49 vieras kirjoitti:
Ristiäisten yhteydessä olevia häitä en häinä pitäisi. Morsiammella valuu maitoa rinnoista ja on juuri synnyttänyt.

Hellanlettas :saint: Muistakaapas morsmaikut ettei missääm tapauksessa huntua ellei oo neitsyt,näitä on varmaan nykyään harvassa :whistle:
:LOL:
 
Hildur
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 15:56 Vaimo kirjoitti:
Mielestäni häät ja ristiäiset tuntuvat melkoiselta pakkoavioliitolta! Lapsen takia pakko mennä naimisiin. En haluaisi olla morsian, joka on synnyttänyt ensimmäisen lapsen juuri. Näillä avioliitoilla ei ole hyvää ennustetta. Kunnon häät ovat häät ennen lapsia.
:LOL: Kyllä kai niitä pakkoavoliittoja on yhtä paljon... eihän lapsen takia tosiaankaan ole pakko mennä naimisiin!
Kyllähän häitä suunnitteleva pariskuntakin voi tulla raskaaksi ihan toivotusti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 15:56 Vaimo kirjoitti:
Näillä avioliitoilla ei ole hyvää ennustetta. Kunnon häät ovat häät ennen lapsia.
Mitä säkään mistään tiedät? \|O Ei noin voi sanoa, että häät eivät ole oikeat ennen lapsia. Mikäs on sen ihanampaa, kun oma lapsi "toimii" pienenä morsiustyttönä tai sulhaspoikana. Ja se ei lapseen kohdistuvaa rakkautta vähennä, jos häät ovat syntymän jälkeen. Avioliitolla kuintenkin "vain" virallistetaan parisuhde.
 

Yhteistyössä