Eripari rinnat!!!

Heip vaan kaikille!
Ongelmana on et olen imettänyt kohta puolvuotta ja viimenen kuukaus puolitoista on rinnat olleet eriparia! Toiseen nousee maitoa vieläkin aivan älyttömästi mutta toinen on kuin nahkarukkanen! Tulee siihenkin kyl maitoa mutta ei samalla lailla kuin toiseen. Ei muuten kuin et on aika hassun näköstä kun toinen rinta on koko ajan isompi kuin toinen! Tämä häiritsee ainakin mua itseäni todella paljon! Onko muilla ollut vastaavaa? jääköhän nämä eripareiksi imetyksen loputtua vai lupun ikänikö olen eripari rintainen?!!
 
mulla oli samankokoset vielä kolmen viikon imetyksen jälkeen vaikka jo sairaalassa toinen teki maitoa enemmän, mutta nyt (liki 7 viikkoa takana) tää toinen on paljon isompi ja tuottaa edelleen enemmän kuin parinsa! Isompaa ei saa tyhjäksi millään, pakkautuu koko ajan ja hohtaa kuumana kun toinen on melkein tuo "nahkarukkanen" :( isommasta pitää syöttää kolme kertaa peräkkäin että helpottaa, sitten kerran pienemmästä. Oon yrittäny tarjota pientä useammin, jos vaikka alkas innostua tekemään maitoa :ashamed:
 
Juu, täällä ihan sama vika!
Ensimmäisen lapsen kanssa kävi niin, että molemmat kyllä alkoivat tuottaan maitoa ihan yhtä paljon, mutta sitten aivan yhtäkkiä kahden kuukauden jälkeen vasen rinta lopetti melkein kokonaan. Toinen kyllä tuotti yhtä tehokkasti kuin ennenkin, mutta en silti enää jaksanut imettää - stressistä ja väsymyksestä johtuen - ja meillä siirryttiin korvikkeisiin. Nyt sitten tämän toisen kanssa tuo heikompi rinta on heti lähtiään tehnyt hieman huonommin maitoa kuin toinen, mutta silti olen yrittänyt reippaasti antaa siitäkin joka syötöllä. Ja tällä kertaa aion imettää niin kauan kuin maitoa vaan edes jommasta kummasta tihkuu. Minulla muutenkin hyvin pienet rinnat, joten en ainakaan sen ensimmäisen jälkeen huomannut, että olisi vaikuttanut rintojen kokoeroon mitenkään silminnähtävästi.
Aion nyt kuitenkin jälkitarkastuksessa ottaa puheeksi tuon äkillisen toisen rinnan tyhjenemisen.
 
Täällä kans.Kiusallinen vaiva.Kaksi lasta jo olen imettänyt yhden rinnan voimin.Toisesta ei kertakaikkiaan lähde tulemaan niin maitoa kuin toisesta.Imetän siitä silti kans niin kauan kuin imetän lasta.Se on tosi epämiellyttävää kun toinen rinta on komea kuin mikä ja toinen tyhjä ja huomattavasta pienempi.Nyt pian saadaan kolmas lapsi eli tämä vaiva on pian taas edessä.Mutta ei sille mahda mitään.Pitää keksiä jotain täytettä toiselle puolelle ettei ihmiset vahtaa et mikähän toispuoleinen tuossa menee :LOL:
 
Minulle myös kävi niin esikon kanssa että parin kk:n päästä alkoi toinen rinta ehtymään ja tietty vauva alkoi sitä vieroksua joten tuotanto heikkeni entisestään. hetken päästä toinen rinta oli koka d ja toinen kokoa a, ainaki melkein. Imetys jatkui osittaisena n. 5 kk ja ei ollut kiva olla rintapuolena. Suurempi rinta kutistui myös nopeasti miltei samankokoiseksi, ihan hippusen jäi isommaksi, mutta sekin asia korjaantui silloin kun vuosia myöhemmin sain itse lisää painoa ja rasvaa rintoihinkin. Nyt odottelen synnytystä minä päivänä tahansa ja tiedän olevani saman asian edessä taas, nimittäin se viimeksikin parempi rinta tiputtelee maitoa mutta toisesta ei ole montaa tippaa tullut. :( Toivonkin jos jollain on vinkkejä että miten lisätä toisen rinnan tuottoa :wave: :wave: Muuten kyllä toppailen tuon pienemmäksi jäävän, koska viimeksi häpeilin tosissaan eripari rintojani!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 11:32 Vauvatoive kirjoitti:
Minulle myös kävi niin esikon kanssa että parin kk:n päästä alkoi toinen rinta ehtymään ja tietty vauva alkoi sitä vieroksua joten tuotanto heikkeni entisestään. hetken päästä toinen rinta oli koka d ja toinen kokoa a, ainaki melkein. Imetys jatkui osittaisena n. 5 kk ja ei ollut kiva olla rintapuolena. Suurempi rinta kutistui myös nopeasti miltei samankokoiseksi, ihan hippusen jäi isommaksi, mutta sekin asia korjaantui silloin kun vuosia myöhemmin sain itse lisää painoa ja rasvaa rintoihinkin. Nyt odottelen synnytystä minä päivänä tahansa ja tiedän olevani saman asian edessä taas, nimittäin se viimeksikin parempi rinta tiputtelee maitoa mutta toisesta ei ole montaa tippaa tullut. :( Toivonkin jos jollain on vinkkejä että miten lisätä toisen rinnan tuottoa :wave: :wave: Muuten kyllä toppailen tuon pienemmäksi jäävän, koska viimeksi häpeilin tosissaan eripari rintojani!
pumppaa käsin/tai koneella tosesta rinnasta(siitä pienemmästä) maitoa,niin tuotanto kasvaa.

Minäkn tein noin ja alkoi sitä maitoa tulemaan :)
 
Pupu Tupuna
Mulla samaten oikea tuottaa tuplasti sen mitä vasen... onneksi ei vielä ihan rukkanen toi vasenkaan ole, mutta saas nähdä. kyllä on koko kuitenkin tasoittunu imetyksen jälkeen eli toivoa on nytkin :whistle:
 

Yhteistyössä