Erityislapset?

  • Viestiketjun aloittaja hultsi
  • Ensimmäinen viesti
hultsi
Löysin tänään nämä sivut....... Pienen silmäyksen jälkeen en löytänyt erityis tai pitkäaikaissairaiden lapsista mitään aihetta.
Onko täällä aiheesta mitään?
Erityislasten vanhempana aihe lähellä sydäntäni....
Onko muita jonkin oireyhtymän omaavien lasten äitejä?
 
Oma lapseni on ns. erityislapsi. Hän ei sairasta mitään oireyhtymää, mutta hänellä on toinen käsi "vajaasti kehittynyt". Hän tarvitsee fysioterapiaa 2 kertaa viikossa ja toimintaterapiaa. Myöhemmin leikkaushoitoja. Kyllä täälläkin on paljonkin erityislasten vanhempia.
Jos haluat lähettää meiliä, niin osoite on uusia ystäviä osiossa kohdassa enkelivauva.
 
hultsi
Meidän perheestä löytyy lievästi kehitysvammainen, epilepsiaa sairastava sekä ad/hd lapset.... olisi kiva vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia muiden äitien kanssa joiden arki lasten kanssa ei ole ihan samaa kuin terveiden kanssa....Jatkuvaa "taistelua2 eri virkailijoiden, sairaalan henkilökunnan kanssa...omista ja lapsen etuuksista..no ei nyt aina taistelua mut asiointia kuitenkin...sekä lapsien kanssa omat "ongelmansa" ja lapsista huoli ainainen.....erilainen kuin terveistä lapsista......
 
Hultsi:
Jos haluat vaihtaa ajatuksia kanssani niin lähetä meiliä. En ole rekisteröitynyt sillä käyn täällä aika harvoin. Meillä noita erityislapsia ei ole kuin yksi. On välillä todellakin rankkaa kun joutuu taistelemaan joka viraston kanssa ja välillä sairaalankin. Lähinnä Kelahan se laittaa kapuloita rattaisiin. Evätään tuet, jotka kuuluu saada lain perusteella ja vaaditaan lisäselvityksiä. Sen takia on kiva vaihtaa ajatuksia jonkun kanssa, jolla on samanlaisia kokemuksia. Minäkin tiedän monta erityislapsen perhettä ja olen saanut todella hyviä vinkkejä moneen käytännön asiaan asiaan.
 
Suzu
Minulla on myös yksi erityislapsi, jolla on mm. puheenkehityksessä viivettä ja muitakin ongelmia. Muitakin erityislasten vanhempia olen täällä huomannut.
Lähettele yksityisviestiä, jos haluat kirjoitella.
 
lellu-79
Meillä on vanhemmalla pojalla Dysfasia.
Nuoremmalla on luultavammin myös, vaikkei diaknosia ollakkaan saatu vielä.
Viestejä otan mielelläni vastaan =) Niin ja pojat 5.v. & hiukan alle 3.v.
 
malla1978
mun pojal epäillään adhd:ta ja änkytystä on jonkun verran! ei niin erityislapsi mut joskus aikaa viepi enempi kuin tavallinen! syksyl adhd testeihin! ja toivottavasti apua sit löytyy :\| muuten ei voimat riitä :ashamed:
 
Meillä poika on erityislapsi ja monimuotoinen kehityksenhäiriö laaja-alaiset kehityksessään adhd ei diagnisoitu mutta ylihyperaktiivinen, on nyt erityisluokalla evyopetusta saa emuluokalla jossa muitakin joilla jokin vaikeus kehityksessään.Kulkee koulutaksilla koulumatkat ja toimintaterapiaan.Puheterapiassa käytän itse.Saa myös kelalta korotettua hoitotukea.Kotona ja arjessa muualla käytetty pcs-kuvia tukena ja tukiviittomia.Paljon saimme apua ja eväitä arkeemme adhdkeskuksesta kun olimme keväällä poikani kanssa perhekoulu popissa.
Tyttärellämme on kanssa hahmotuksen häiriötä matematiikassa, hänellä on mukautettu opetus matikassa ja englannissa muuten yleisopetuksessa kohta 1/2 vuotta.Lapsemme ovat kohta 7v poika ja 12v tyttö.

 

Yhteistyössä