ero juomisen takia

Nyt se on sitten laitettu alulle. Pitäis olla onnellinen mutta itkettää vaan ja on paha mieli. Mun tarjous asunnosta hyväksyttiin tänään. Muutetaan lapsen kanssa kahdestaan ja jätetään juopotteleva mies ja isä. Ratkasu on ollut raju ja vaikea. eikä tässä vaiheessa ole enää mahdollisuutta perua, mikä on hyvä asia näin päättämättömälle. Mielessä kaikenlaisia asioita, kuten -miten kerron tämän miehelle - miten elämä sujuu tämän puolitoista kuukautta, kun ollaan vielä saman katon alla. Happi loppuu ja oksettaa. Kaikki tukijoukot sanoo, että näin on parasta. En vaan osaa olla onnellinen siitä, että jätän sairaan ihmisen, vaikka tajuankin etten voi auttaa kuin itseäni ja lasta.
 
alku aina kova. Nostan hattua päätöksellesi teet aivan oikein.

Et ehkä näe vielä aurinkoa pilvien takaa, mutta tulee vielä se päivä kun pilvet haihtuvat ja näet auringon paistavan sinulle. :hug:
 
Onnea rohkealle ja OIKEALLE päätökselle! Omat vanhemmat ovat eronneet isän alkoholismin vuoksi ja sen jälkeen minun elämä ainakin parani kovasti. Ei lasten tarvitse elää siinä viina #&%?$!*ä jonka toinen vanhempi aiheuttaa.VOIMIA SINULLE, PÄRJÄÄT KYLLÄ!! :hug:
 
Onnea rohkealle ja OIKEALLE päätökselle! Omat vanhemmat ovat eronneet isän alkoholismin vuoksi ja sen jälkeen minun elämä ainakin parani kovasti. Ei lasten tarvitse elää siinä viina #&%?$!*ä jonka toinen vanhempi aiheuttaa.VOIMIA SINULLE, PÄRJÄÄT KYLLÄ!! :hug:
 
minä myös
moi.

olen samassa tilanteessa kuin sinä.eilen tuli ero avoliitosta miehen kanssa miehen alkoholismin vuoksi. jäin yksin 1,5v pojan kanssa. päätös oli tosi karmea ja itken tätä asiaa vielä kauan. ikinä ei ollut rakkaudesta pulaa,sitä oli liikaakin ja on vieläkin. en vain kestänyt loputonta lupausten pettämistä,ryyppäämistä ja valehtelua. kauhee olo kyllä nyt,en oikein osaa sua neuvoa. ite koitan ottaa päivän kerrallaan ja koittanu keksiä lapsen kans touhua etten joudu siihen tilanteeseen että olen yksin. pakenemista se kyllä on,mutta saa kelvata toistaiseksi. oliko teilläkin muuten hyvä suhde?vain alkoholi pilasi kaiken?
 
Meillä oli myös hyvä suhde. Mies on kiltti ja ihana selvinpäin ollessaan. Monesti iltaisin katottiin telkkaria ja nauraa räkätettiin jotain tyhmää. Ihan vaan sen takia, että oli niin hyvä olo. No arpa on nyt heitetty. Katsotaan mitä tuleman pitää. Pelottaa kyllä kovasti
 
Mulla oli vähän sama tilanne tilanne kolme vuotta sitten. Paitsi että juomisen lisäksi oli myös väkivaltaa.
Minä päätin ihan yks kaks että nyt riittää. Monta tilaisuutta olin antanut ja yrittänyt auttaa juomisen lopettamisessa mutta aina se viina vei voiton. Tunsin hirveää syyllisyyttä kun jätin exän yksin ongelmiensa kanssa ja tytöltä meni kokopäiväinen isä. (harvoin kyllä edes oli tytön kanssa)
Asuisn kuukauden anoppini luona ennenkuin sain oman asunnon. Tytössä huomasi heti muutosta. Alkoi nukkua yöt eikä päivisin ollut enää niin kiukkuinen. Aikaisemmin heräsi monta kertaa isänsä känniseen meteliin ja siihen kun alkoi käydä väkivaltaiseksi.
Omantunnon tuskat loppuivat heti kun saimme tytön kanssa asunnon. Se rauha ja turva täytti minut. Ei enää tarvinnut pelätä.

Paljon voimia sulle :hug:

Jos haluat jutella enemmän niin laita yv:tä =)
 
Haluasin kysyä sellaista, että kuinka paljon alkoholistimiehenne ovat juoneet? Kuinka usein, onko esim.suunnitellut asiat saattaneet mennä juomisen takia mönkään?Kiitos vastauksista..jotenkin tuntuu, ettei aina oikein edes tiedä mikä on liikaa juomista ja mikä normaalia
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 17:22 vieras kirjoitti:
Haluasin kysyä sellaista, että kuinka paljon alkoholistimiehenne ovat juoneet? Kuinka usein, onko esim.suunnitellut asiat saattaneet mennä juomisen takia mönkään?Kiitos vastauksista..jotenkin tuntuu, ettei aina oikein edes tiedä mikä on liikaa juomista ja mikä normaalia
Ex joi joka päivä mäyräkoiran tai enemmä. Aina humalassa.
 
Minuakin kiinnostaisi tietää että paljonko teidän miehet juopottelevat?Minun mies juo lähes joka ilta n.3-6 pulloa kaljaa,juo ne sitten kun lapset on laitettu nukkumaan.Mieheni on töissä viikot toisella paikkakunnalla ja siellä käy yleensä ainakin kahtena iltana baarissa ja vetää ihan kunnon kännit.Minulle tosin aina sanoo että juo vain muutaman mutta jos istuu siellä esim.klo21-01 ja kun puolen yön naikaan soitan niin on selvästi humalassa..Ja aamulla on aikainen herätys mutta töihin on aina herännyt ja työt myös tekee..
 
Meillä mies ei juo kotona kun harvoin. Mutta kun innostuu niin sitä juomista kestää viikkotolkulla eli kirkasta jossain ryyppykämpissä pullokaupalla. Lisäksi jos on rahaa baaritouhut päälle. Krapulassa makaa viikon verran morkkiksissa haisee ja oksentelee ja ravaa tupakalla. Yök. Eli juominen alkaessaan on täysin tolkutonta, siinä menee kaikki rahat ja työpaikat yms.. Kotiin tullessaan olettaa että kaikki on hyvin, kun hän on vaan ryypännyt, eikä esim pettänyt( ja mistäs mä sen tiedän). Jääkaapissa pitää olla ruokaa ja vuokrat maksettu.
 

Yhteistyössä