Ero juuri ennen synnytystä

  • Viestiketjun aloittaja "Mir"
  • Ensimmäinen viesti
"Mir"
Miehen mielenterveysongelmat alkavat nyt olla sitäluokkaa, että vastuuntuntoisena äitinä ei auta kuin ottaa etäisyyttä.
Nyt on mennyt yöunet, huolettaa miten arki alkaa rullaamaan pian syntyvän vauvan kanssa. Miehelle ensimmäinen lapsi ja lupasi lopettaa juomisen nyt kun vauva tulossa jne. Eilen sitten meinasi käydä jo mun ja lasten kimppuun,menee aivan mielisairaaksi kun lopettaa juomisen. Ei suostu katkolle, enkä sa sitä esim äidilleenkään menemään, itsellä ei ole rahaa tms paikkaa minne mennä. Tilanne on todella ahdistava. Oliso jotain yksityistä yhdistä tms tahoa joka voisi auttaa tämmöisessä? Viranomaiset eivät tässä vaiheessa tule kyseeseen.
 
No siis, sossu ja kela ovat virallisia tahoja, joista varaton yh saa hakea rahallista tukea. Kunta järkkää kämpän tai oikeusaputsto miehen pois kirjoilta nykyisestä asunnosta. Suomessa apu tulee virallisilta tahoilta, vertaistukea sitten muualta.
 
Voimia tilanteeseen,itse ollut pahan narsistin kanssa suhteessa raskausaikana ja kun lapset olivat pieniä,minä pääsin eroon miehestä kun vihdoin ja viimein lähdin turvakotiin,soitin kriisipalveluun ja kerroin tilanteen,joka varmaan kuulosti kerrottuna aika sekavalta. saman päivän aikana pääsin lasten kanssa pois. Toivon sulle rohkeutta lähteä jos tilanne sua ahdistaa,lapset alkaa kärsiä ja sun tehtävä on pitää sinusta ja lapsista huolta. Miest' et voi parantaa,mutta voit näyttää että et hyväksy tilannetta ja sitten mies tekee omat ratkaisunsa. Sosiaalihuolto ymm lastensuojelu ei välttämättä näe asiaa niinkuin ne oikeesti on,ja jos itse haet apua,ei välttämättä resursseja löydy,juuri sen takia kun olet itse asialla. Minä olen saanut taistella itselleni apua mutta se kannatti ja nyt on tasapainoiset lapset ja itsellä hyvä olla..<3 laita vaikka yksityisviestiä jos haluat kirjoitella. Voimia tilanteeseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
"Mir"
Voimia tilanteeseen,itse ollut pahan narsistin kanssa suhteessa raskausaikana ja kun lapset olivat pieniä,minä pääsin eroon miehestä kun vihdoin ja viimein lähdin turvakotiin,soitin kriisipalveluun ja kerroin tilanteen,joka varmaan kuulosti kerrottuna aika sekavalta. saman päivän aikana pääsin lasten kanssa pois. Toivon sulle rohkeutta lähteä jos tilanne sua ahdistaa,lapset alkaa kärsiä ja sun tehtävä on pitää sinusta ja lapsista huolta. Miest' et voi parantaa,mutta voit näyttää että et hyväksy tilannetta ja sitten mies tekee omat ratkaisunsa. Sosiaalihuolto ymm lastensuojelu ei välttämättä näe asiaa niinkuin ne oikeesti on,ja jos itse haet apua,ei välttämättä resursseja löydy,juuri sen takia kun olet itse asialla. Minä olen saanut taistella itselleni apua mutta se kannatti ja nyt on tasapainoiset lapset ja itsellä hyvä olla..<3 laita vaikka yksityisviestiä jos haluat kirjoitella. Voimia tilanteeseen!
Kiitos. Huoltajuusvääntö vanhemman lapsen kanssa ei valitettavasti mahdollista turvakotia, myös edellinen oli aika hirmutapaus... Varmasti mullakin viiraa, kun tämmösten kanssa löydän itseni. Menisin heti turvakotiin, ellen tietäisi, että se käännettäisiin heti minua vastaan...
 
Uskotko niin? onko ketään joka tietä teidän perheen tilanteen oikean laidan,sekin voidaan kääntää sua vastaan ettet ole tehnyt mitään...voisitko kertoa tilanteesta huoltajuuskäsittelijöille??
 
"Mir"
Uskotko niin? onko ketään joka tietä teidän perheen tilanteen oikean laidan,sekin voidaan kääntää sua vastaan ettet ole tehnyt mitään...voisitko kertoa tilanteesta huoltajuuskäsittelijöille??
Olen siitä aivan varma. Valitettavasti näin. Todella puristava tilanne. Ja jotenkin vaikea lähteä omasta kodista, mielestäni tuon kuuluisi lähteä. On vaan niin sekaisin, ettei tajua...
 
wifhoöf
Ota yhteyttä turvakotien liittoon. Ystäväni oli samanlaisessa tilanteessa joulun alla ja sai korvaamatonta apua em. paikasta. Soita sinne ainakin, osaavat taatusti auttaa!!!

Hänkin epäröi hakea apua, eihän häntä hakattu tms. mitä nyt uhkailtiin ja kuristettiin henkisesti. Ystävällisten ja ammattitaitoisten ihmisten (jotka ovat nähneet yhtä sun toista) avulla hän asuu nyt omillaan, turvassa.

Muista että et voi pelastaa kuin itsesi ja lapsesi, jokainen vastaa omista teoistaan!!!!

Toivon sinulle kaikkea hyvää. Iloa ja Valoa.


https://www.turvakoti.net/site/
 
"vieras"
Mikä helvetti laittaa teidät naiset tekemään lapsia mt-ongelmaisten ja alkoholistien kanssa???!!!! Niin makaa kuin petaa, kärsi siinä sitten. Lapsia vain käy sääliksi, kun naiset ei ymmärrä hommata heille hyvää isää. :(
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28174644]Mikä helvetti laittaa teidät naiset tekemään lapsia mt-ongelmaisten ja alkoholistien kanssa???!!!! Niin makaa kuin petaa, kärsi siinä sitten. Lapsia vain käy sääliksi, kun naiset ei ymmärrä hommata heille hyvää isää. :([/QUOTE]

Hyvää päivää sullekin vaan.
 
"vieras"
[QUOTE="Mir";28174510]Kiitos. Huoltajuusvääntö vanhemman lapsen kanssa ei valitettavasti mahdollista turvakotia, myös edellinen oli aika hirmutapaus... Varmasti mullakin viiraa, kun tämmösten kanssa löydän itseni. Menisin heti turvakotiin, ellen tietäisi, että se käännettäisiin heti minua vastaan...[/QUOTE]

Kumpi on pienempi paha. Menet turvakotiin ja se vaikuttaa ehkä huoltajuuskiistaan tai jäät kotiin, mies käy vielä pahemmin päälle. Tuolla jälkimmäisellä on enemmän vaikutusta huoltajuuskiistaan
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
"Milla"
Et sinä miestäsi kotoa saa ajettua. Jos hänellä ei omasta mielestään ole ongelmaa juomisen kanssa ei hän sitä lopeta toisten painostuksesta.
Se kuinka tosissasi olet asian kanssa muuttuu hänelle todeksi vasta kun muutat pois. Ilmoitat ettei näin voi jatkua ja että olet halukas jatkamaan (siis jos olet) heti kun hän osoittaa teoillaan olevansa valmis perheenä elämiseen. Ilman apua hän ei tuosta tokene. Etkä sinä voi häntä rakkaudellasi pelastaa.


Minäkin suosittelen yhteydenottoa ensi-ja turvakotien liitton. Se on tarkoitettu juuri tällaisiin tilanteisiin. Älä vaan jää sinne toivomaan parempaa. Pian sinulla on pieni lapsi joka vie kaiken aikasi ja energiasi. Asiat tärkeysjärjestykseen!!!!!!
 
helunb
miksi ap:n pitäisi mennä turvakotiin?? eikö hän voi hakea itselleen vuokra-asuntoa ja pyytää sossusta takuuvuokraan ja vuokraan rahat? sit hakee yleisen asumistuen kelasta. mitä vaikeeta asiassa on?

jääköön ukko kämppäänsä
 
[QUOTE="Mir";28174771]Meinaa vaan verenpaineetkin nyt nousta niin korkealle, että tarttee kohta lääkettä. Ehkä sitten ottavat keskussairaalaan...[/QUOTE]

Kuka hoitaa lastasi, jos joudut sairaalaan? Ethän jätä miehesi kanssa?

Mielestäni oli hyvä neuvo tuo, että eroisit ja hankkisit oman asunnon, luulisi sossun auttavan siinä. Ei taida olla muita vaihtoehtoja, jos mies ei suostu muuttamaan.
 
"Mir"
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;28175233:
Kuka hoitaa lastasi, jos joudut sairaalaan? Ethän jätä miehesi kanssa?

Mielestäni oli hyvä neuvo tuo, että eroisit ja hankkisit oman asunnon, luulisi sossun auttavan siinä. Ei taida olla muita vaihtoehtoja, jos mies ei suostu muuttamaan.
Sossu hyvin haluton tukemaan mitenkaan. Tuntuu vaan niin kauhealta nyt kaikki, miksi taytyy kaiken hajota nain kun tuo ei halua ottaa vastuuta?
 
helunb
ei tässä ole kyse siitä mihin sossu on haluton! heillä on velvollisuus auttaa taloudellisesti(olettaen että sinulla on pienet tulot). jos sosiaalityöntekijä ei myönnä vuokravakuutta ja vuokraa, niin ota yhteys sosiaaliylitarkastajaan! he valvovat kuntien sosiaalipalveluiden toteutusta! eli aluehallintoviraston sivuilta vaihteen numero! sieltä pyydät sosiaaliylitarkastajan puhelimeen,joka vastaa sosiaalityöstä/toimeentulotuesta. kerrot että et ole saanut sitä taloudellista/yms tuke kuin laki velvoittaa!

tuo henkilö kun soittaa sosiaalitoimistoon niin alkaa tapahtua :)

tämän lisäksi voit tedhä kantelun eduskunnanoikeusasiamiehelle! lisäksi joka kunnassa on oltava sosiaaliasiamies,mutta aina sellaselle soitto ei auta!
 

Yhteistyössä